Gå til innhold

NEC lanserer Multisync EX-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg skjønner ikke hvorfor folk pjatter ivei om full HD. Jeg vil heller ha 1900x1200 enn 1900x1080.. Dette fordi jeg gjør mye annet enn å bare se film, og uansett om jeg ser filmer så blir det digre svarte striper over og under filmstripen likevel...

 

og som bedriftsrepresentant så vil jeg ihvertfall ikke ha en 16:9 skjerm. føsch.

Endret av Kynxx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi i bedrifter liker dem ikke. Vi styrer ofte med dokumenter i samme format som papir (høyde), vi har gjerne mer avstand til skjermen enn dere unge, siden vi faktisk ofte har fysisk papir mellom tastatur og bordkant, og vi har programvare med alle menyene øverst.

 

Som sagt : Full HD? Æsj...

 

Det har seg slik at det faktisk er mulig å kombinere høy dpi med stor skrift. Det virker kanskje som det er for godt til å være sant? Skal alle se på mosaikk skjermer bare fordi noen tror at skriften og knappene blir for små? Jeg vet at i windows7 er det en integrert funksjon for deg som har skaffet deg en skjerm med høy dpi og dårlig syn/skjerm langt vekke. Man kan gjøre alt fra tekst og knapper til starmenyen 50% større ved et raskt søk på "dpi" i start menyen(det gjelder ikke bare windows applikasjoner, men programmer som ikke lever i sin egen verden(spill osv)).

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Vi i bedrifter liker dem ikke. Vi styrer ofte med dokumenter i samme format som papir (høyde), vi har gjerne mer avstand til skjermen enn dere unge, siden vi faktisk ofte har fysisk papir mellom tastatur og bordkant, og vi har programvare med alle menyene øverst.

 

Som sagt : Full HD? Æsj...

 

 

Da er det jo flott at denne skjermen har pivot-funksjon.

Lenke til kommentar

Bedriftsfolk bruker hotkeys og ikke menyer. Menyer er for uproduktivt.

 

Er enig i at det er fordelaktig med >=1200 piksler i høyden til det meste bortsett fra film og spill.

 

Er det virkelig så stort problem med svarte striper oppe og nede i filmer når hverdagen ellers blir så mye bedre?

Og hvilke negative effekter har 1920x1200 på spill egentlig? Utenom at man muligens må ha noen ekstra krefter utav maskinvaren for å drive spillet i noen % høyere oppløsning.

 

Og i så fall, så er tilpassning til film og spill ikke akkurat det man tenker mest på i en skjerm rettet mot bedriftsmarkedet.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er 16:9 formatet kun egnet på TV'er eller skjermer som hovedsaklig blir brukt til å se film.

 

I alle andre bruksområder er 16:10 å foretrekke, da spesielt i bedriftsmarkedet. At produsentene hiver seg på denne 16:9 trenden tror jeg bunner ut i to ting. De kan bruke kjente begreper (full HD, 16:9, etc) som er trekkplaster på folk som egentlig ikke har peiling, samt at de kan selge skjermer som er billigere å produsere til samme pris, eller konkurerer på pris mot 16:10 skjermer, alt etter som.

 

Personlig kunne jeg tenkt meg en 4:3 skjerm som er like bred som min 24" 16:10 skjerm, slik at jeg hadde fått mer plass i høyden. Når jeg ser på skjermen min ser jeg fremdeles 10cm vegg innenfor den behagelige synsvinkelen.

 

Og når det gjelder hjemmekino ønsker jeg meg heller 2.35:1 fremfor 16:9. Bygger ny TV-stue med en vegg som er bred nok til at bildet blir høyt nok. Håper bare det kommer litt flere projektorer som takler dette snart.

Lenke til kommentar

Hvor ofte bruker folk egentlig justeringsknappene på monitor uansett? Det er ett viktig moment de første 10 minuttene, men etter at justeringer er foretatt, så blir de i 90% av tilfellene ikke rørt igjen for monitoren evt. skifter bruker...

 

Vil nok tro at 90% av skjermbrukerene ikke rører innstillingene i det hele tatt. Akuratt som med normale TVer. De slår den på, og bruker den som den er.

 

Jeg stiller inn en del selv, men når jeg fikk min nåværende NEC Multisync skjerm så var den godt nok stilt inn fra fabrikk. Trengte ikke å rør i det hele tatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...