Gå til innhold

– Android er svært lønnsomt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Selskapet stiller seg også positivt til applikasjonsbutikker, men ikke for sin egen del.

 

– Målet er å skape inntekter for de som lager applikasjoner. Det er ikke et inntektsmål for Google, sier Google-sjefen.

 

Les og lær Apple!

 

(aldri i livet om jeg skal ha noen epledings, her venter vi på Desire Z).

Lenke til kommentar
Selskapet stiller seg også positivt til applikasjonsbutikker, men ikke for sin egen del.

 

– Målet er å skape inntekter for de som lager applikasjoner. Det er ikke et inntektsmål for Google, sier Google-sjefen.

 

Les og lær Apple!

 

(aldri i livet om jeg skal ha noen epledings, her venter vi på Desire Z).

 

+1

Om Google tar over verden er det i hvert fall for vårt eget beste :p

Lenke til kommentar
Selskapet stiller seg også positivt til applikasjonsbutikker, men ikke for sin egen del.

 

– Målet er å skape inntekter for de som lager applikasjoner. Det er ikke et inntektsmål for Google, sier Google-sjefen.

 

Les og lær Apple!

 

(aldri i livet om jeg skal ha noen epledings, her venter vi på Desire Z).

Alikevel så tar Google like godt betalt i Market som Apple Gjør i AppStore. (70% til utvikler)

Lenke til kommentar
Raptor' date='19. oktober 2010 - 16:35' timestamp='1287502532' post='16356455']
Selskapet stiller seg også positivt til applikasjonsbutikker, men ikke for sin egen del.

 

– Målet er å skape inntekter for de som lager applikasjoner. Det er ikke et inntektsmål for Google, sier Google-sjefen.

 

Les og lær Apple!

 

(aldri i livet om jeg skal ha noen epledings, her venter vi på Desire Z).

Alikevel så tar Google like godt betalt i Market som Apple Gjør i AppStore. (70% til utvikler)

 

Sauce pl0x! Høres ut som et blindt/forvridd argument.

Lenke til kommentar
Raptor' date='19. oktober 2010 - 16:35' timestamp='1287502532' post='16356455']
Selskapet stiller seg også positivt til applikasjonsbutikker, men ikke for sin egen del.

 

– Målet er å skape inntekter for de som lager applikasjoner. Det er ikke et inntektsmål for Google, sier Google-sjefen.

 

Les og lær Apple!

 

(aldri i livet om jeg skal ha noen epledings, her venter vi på Desire Z).

Alikevel så tar Google like godt betalt i Market som Apple Gjør i AppStore. (70% til utvikler)

 

Sauce pl0x! Høres ut som et blindt/forvridd argument.

http://market.android.com/support/bin/answer.py?answer=112622

 

Les og lær?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

I tillegg er du ikke tvunget til å benytte Android market, en kan distribuere som en har lyst og sågar starte sin egen Android-wares sjappe om en ønsker.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
3.2 The price you set for Products will determine the amount of payment you will receive. A Transaction Fee, as defined below, will be charged on the sales price and apportioned to the Payment Processor and, if one exists, the Authorized Carrier. The remainder (sales price less Transaction Fee) will be remitted to you. The "Transaction Fee" is set forth at http://market.android.com/support/bin/answer.py?answer=112622 and may be revised by Google from time to time. Developer is responsible for determining if a Product is taxable and the applicable tax rate for the Payment Processor to collect for each taxing jurisdiction where Products are sold. Developer is responsible for remitting taxes to the appropriate taxing authority.

Payment Processor(s): Any party authorized by Google to provide payment processing services that enable Developers with optional Payment Accounts to charge Device users for Products distributed via the Market.

 

Dette betyr altså at den betalingen går til dem som overfører pengene, IKKE Google.

Lenke til kommentar

Både Eplene og Googlene gir 70% til utvikler, ja, men det er en rimelig stor forskjell på hvor de resterende 30% går: Apple beholder alt selv, mens Google fordeler det til operatørene og Google Checkout (eller andre betalingstjenester som evt. kan brukes)

Jeg er selv ingen Appe-fan, men allikevel prøver jeg å unngå å være arrogant så må nesten spørre:

 

Når du sier at Apple beholder alt selv, så ville en jo tro at dette faktisk er penger som brukes til å styre dem sin butikk, på lik linje med slik Google forklarer avgiften for sitt Android Market? Er litt usikker på om jeg har misforstått :-)

 

 

F.eks gir ikke Apple noenting til operatørene? Er bare spørsmål, prøver ikke å hakke ned på noens meninger her, men lurer rett og slett.

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar

Forskjell kan diskuteres, men prøver å få det klart at Google IKKE sanker inn på applikasjons-markedet, derav gir et bedre inntrykk på hovedsaken.

Etter hva jeg har lest så blir så og si alt Apple "sanker inn" på salg av apps brukt til å drifte (og videreutvikle) AppStore. I praksis så er jo dette mer eller mindre det samme. Apple tar alt av de 30% selv siden de drifter hele kjeden, mens Google deler de med en "payment processor" (som jeg regner med er Google selv i 99% av tilfellene) og av en eller annen grunn operatøren om denne er authorized.

 

For å si det slik... Apple tar 99$ året bare for å utvikle programvare.

Nei. Du kan fint laste ned XCode uten å betale $99. Skal du derimot selge programvare på AppStore så må du betale$99 for en utviklerkonto.

Lenke til kommentar

Forskjell kan diskuteres, men prøver å få det klart at Google IKKE sanker inn på applikasjons-markedet, derav gir et bedre inntrykk på hovedsaken.

Etter hva jeg har lest så blir så og si alt Apple "sanker inn" på salg av apps brukt til å drifte (og videreutvikle) AppStore. I praksis så er jo dette mer eller mindre det samme. Apple tar alt av de 30% selv siden de drifter hele kjeden, mens Google deler de med en "payment processor" (som jeg regner med er Google selv i 99% av tilfellene) og av en eller annen grunn operatøren om denne er authorized.

 

For å si det slik... Apple tar 99$ året bare for å utvikle programvare.

Nei. Du kan fint laste ned XCode uten å betale $99. Skal du derimot selge programvare på AppStore så må du betale$99 for en utviklerkonto.

 

Skal ikke være vrien på det med XCode og betaling for salg av apps, men jeg synes det legger et lite grunnlag av hva et lukket marked virkelig dreier seg om.

 

Det med payment processor derimot er jeg uenig i, for Google driver ikke med slem virksomhet her. De tilbyr sin egen payment processor som et fritt tilbud om man velger det, men driver fortsatt applikasjon-virksomheten sin non-profit og nøytral. At de velger å lage sin egen overføringtjeneste ser jeg bare på som et ledd i Google, der de har mulighet for å droppe ekstrakostnader og ha en egen liten bedrift som driver med overføringer.

Det er ingenting som hindrer deg i å betale med f.eks PayPal, men da må man regne med ekstra utgifter for både deg og Google, da PayPal skal ha sin del av kaken.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Selskapet stiller seg også positivt til applikasjonsbutikker, men ikke for sin egen del.

 

Målet er å skape inntekter for de som lager applikasjoner. Det er ikke et inntektsmål for Google, sier Google-sjefen.

 

Les og lær Apple!

 

(aldri i livet om jeg skal ha noen epledings, her venter vi på Desire Z).

 

Akkurat dette merket jeg meg som en positiv sak da Apple virker å gi lite til utviklerne.

 

EDIT:

Skjønner at det har vært ondsinnede løse rykter som det meste av det man hører i dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...