Gå til innhold

Saksøker Starcraft II-hackere (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, Activision har ingenting med hva Blizzard gjør. Activision er smarte nok til å ikke røre gullgruva Blizzard.

 

Blizzard har alltid hatt nulltoleranse til hackere og slikt. At de innfører ban mot singleplayer-juksere forstår jeg også veldig godt, da Singleplayer knyttes sterkt opp mot Online-profilen din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

At de innfører ban mot singleplayer-juksere forstår jeg også veldig godt, da Singleplayer knyttes sterkt opp mot Online-profilen din.

Hvorfor er det da ikke mulig å spille singleplayer uten at online profilen oppdateres ?

Lenke til kommentar

Liker hva blizzard gjør og dems holdning til hackere osv. Ønsker fortsatt mulighet for lan og cross region play, men ser utfordringene med det.

 

At de også tar jukserne i single player som har jukset for å få ekstra achievement points mener jeg er helt riktig, om man har lyst til å jukse i single playeren finnes det jo faktisk implementerte cheat kodes fra blizzard man kan bruke for å ha det gøy, og da vil man heller ikke kunne få achivements osv, så blizzard har lagd en finfin løsning her :)

 

 

Ellers for de starcraft interesserte så kan jeg anbefale og sjekke ut GSL Season 2 som starter i dag, en pro starcraft turnering i Korea med mange av verdens beste SC2 spillere!

http://www.gomtv.net/

Har kjøpt season ticket selv så jeg kan se på vods om ettermiddagen da jeg er på jobb/sover under live sendingene.

 

PS. Ble endelig promota til diamond league i 1v1 i helga :)

Endret av zips
Lenke til kommentar

Er en aktiv Starcraft II spiller selv, men må si det blir latterlig idiotisk om folk som "jukser" offline / singleplayer skal straffes og utestenges?

 

Så med andre ord eier jeg ikke spillet som jeg selv har kjøpt? Jeg må da stå fritt til å gjøre hva pokker jeg vil med noe jeg har betalt for så fremt til det påvirker meg selv og utelukkende meg selv og ingen andre? Greit at det blir slått ned på fildeling / piratkopiering av spill som er skadelidende for produsenten og gir spillet gratis til folk som ikke er villig til å betale for seg osv.. Men når jeg kjøper et spill så må jeg da ærlig talt stå fritt til å modifisere, hacke og styre akkurat som jeg vil så lenge det ikke deles med andre eller gir meg en eller annen urettferdig fordel ovenfor andre spillere?

 

 

Lurer på hvordan norsk lov stiller seg til dette? Hva om jeg spiller utelukkende singleplayer, liker å trikse litt og blir bannet? Da frarøver jo faktisk Blizzard meg et produkt jeg har kjøpt helt ærlig og redelig?

 

Skulle tro at du kunne tatt dette videre med butikken du kjøper spillet her i Norge?

Lenke til kommentar

Spillet er såpass enkelt i enspillerdelen at juksing ikke burde være nødvendig for å spille igjennom. Hvis du vil klare "alle" achievements og oppdrag på et hardere nivå, skjønner jeg ikke vitsen med å jukse for å få det til.

 

Blizzard har alltid vært harde mot de som jukser. Spesielt etter at de prøvde å få has på maphacking i D2 og SC. Botting i wow har også blitt så og si eliminert og etter at de har stengt siten til iallfall en av de store botprogrammene for wow, vil jeg tro Blizz har fått blod på tann og mener de har en god sak.

Lenke til kommentar

AvidGamer: Dette er ikke Blizzard, dette er Activision-Blizzard. Jeg vet de påstår at Activision ikke roter seg inn i hva Blizzard gjør, men det er blitt ganske obvious at de gjør det.

 

Blizzard har endret oppførselen sin helt de siste 3 årene, og de merget med Activision for 3 år siden.

 

Tøys. Blizzard har alltid vore strenge mot juks, men korleis er dette uansett negativt? Om noko, så seier du at Blizzard har blitt flinkare til å slå ned på juks etter Activision kom inn i biletet.

 

Hvorfor er det da ikke mulig å spille singleplayer uten at online profilen oppdateres ?

 

Koble seg frå nettet?

Lenke til kommentar

Denne saken gjelder ikke brukere som bruker blizzards egne juksekoder for spilling i singleplayer. De som har blitt bannet / suspendert har vært brukere som har brukt tredjeparts programvare for å få achievements uten å gjøre noe for det.

 

Hvis de absolutt har behov for å cheate kan de bruke blizzards egne tillatte cheats, eller eventuelt spille i offline-mode.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvis de absolutt har behov for å cheate kan de bruke blizzards egne tillatte cheats, eller eventuelt spille i offline-mode.

Er det mulig å "følge Blizzards lover" ved å spille i offline mode og samtidig bruke 3-parts cheats da ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Er flott de slår ned mot online juksere, men pga at Blizzard også straffer de som jukser offline/single player har jeg bestemt meg å ikke kjøpt spillet. Dårlig gjort Blizzard.

 

Stay classy Blizzard, stay classy..... :hrm:

Om du hadde hatt store planer om å kjøpe spillet, så antar jeg du hadde gjort det alt.

Lenke til kommentar

Hvis de absolutt har behov for å cheate kan de bruke blizzards egne tillatte cheats, eller eventuelt spille i offline-mode.

Er det mulig å "følge Blizzards lover" ved å spille i offline mode og samtidig bruke 3-parts cheats da ?

 

Skjønner at du er ute etter det prinsipielle bak det blizzard gjorde, men i praksis kan jeg ikke tenke meg NOEN legitime grunner til å ha behov utover juksekodene som fulgte med spillet. 

 

 

Lenke til kommentar

Er flott de slår ned mot online juksere, men pga at Blizzard også straffer de som jukser offline/single player har jeg bestemt meg å ikke kjøpt spillet. Dårlig gjort Blizzard.

 

Stay classy Blizzard, stay classy..... :hrm:

Om du hadde hatt store planer om å kjøpe spillet, så antar jeg du hadde gjort det alt.

 

Hvorfor det? Ikke alle kjøper spill på lanserings dagen. Jeg er for tiden svært opptatt, og hadde tenkt å kjøpe den rundt jul tiden.

Lenke til kommentar

Om du jukser i offline mode blir du ikke bannet, problemet er at du jukser mens du er koblet til battle.net, med tredjeparts programvare som endrer på programmet, og jukser deg til achievements og lignende som andre brukere kanskje har jobbet hardt for.

 

Dette fortjener straff. Det kan også nevnes at de som ble bannet for å ha jukset i singleplayer bare fikk en fjorten-dagers ban, ikke en permanent ban. Dette er på ingen måte ille når du prøver å jukse deg til achievements du ikke har fortjent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Skjønner at du er ute etter det prinsipielle bak det blizzard gjorde, men i praksis kan jeg ikke tenke meg NOEN legitime grunner til å ha behov utover juksekodene som fulgte med spillet. 

Kan være, men jeg får likevel Apple-Vibes "Du eier en av våre dingser og kan bare gjøre som vi bestemmer" av dette. Så du har helt rett i at det går på prinsipielle.

problemet er at du jukser mens du er koblet til battle.net, med tredjeparts programvare som endrer på programmet, og jukser deg til achievements og lignende som andre brukere kanskje har jobbet hardt for.

Jeg ser den. Ingame cheats som gir en "falsk" on-line status blir mye det samme som å hacke battle.net statusen direkte.

 

Så lenge de ikke banner folk som kun benytter cheat's off-line (ikke endrer achievements etc) så. De underligste motiver for cheats kan forekomme;

Selv har jeg f.eks. måtte ty til cheats for å få leget en in-game movie slik som vi ønsket (i et helt annet spill enn SC2).

Lenke til kommentar

Om du jukser i offline mode blir du ikke bannet, problemet er at du jukser mens du er koblet til battle.net, med tredjeparts programvare som endrer på programmet, og jukser deg til achievements og lignende som andre brukere kanskje har jobbet hardt for.

 

Dette fortjener straff. Det kan også nevnes at de som ble bannet for å ha jukset i singleplayer bare fikk en fjorten-dagers ban, ikke en permanent ban. Dette er på ingen måte ille når du prøver å jukse deg til achievements du ikke har fortjent.

 

Kan virkelig Starcraft2 spilles "offline" da? Trodde du måtte koble deg til Battle.net for i det hele tatt kunne foreta deg noe som helst? hmm.gif

Lenke til kommentar

Nei, jeg sier ikke at Activision som tvinger Blizzard til å slå ned på juksere; det har de alltid gjort, men ett fakta er at Blizzard endret markedsstrategien sin helt etter at de merget.

 

Se på Sør Korea for eksempel; Blizzard hadde ingen problemer med KeSPA før de merget med Activision, og de truet heller ikke den Sør Koreanske regjeringen.

Lenke til kommentar

Er en aktiv Starcraft II spiller selv, men må si det blir latterlig idiotisk om folk som "jukser" offline / singleplayer skal straffes og utestenges?

 

Så med andre ord eier jeg ikke spillet som jeg selv har kjøpt? Jeg må da stå fritt til å gjøre hva pokker jeg vil med noe jeg har betalt for så fremt til det påvirker meg selv og utelukkende meg selv og ingen andre? Greit at det blir slått ned på fildeling / piratkopiering av spill som er skadelidende for produsenten og gir spillet gratis til folk som ikke er villig til å betale for seg osv.. Men når jeg kjøper et spill så må jeg da ærlig talt stå fritt til å modifisere, hacke og styre akkurat som jeg vil så lenge det ikke deles med andre eller gir meg en eller annen urettferdig fordel ovenfor andre spillere?

 

 

Lurer på hvordan norsk lov stiller seg til dette? Hva om jeg spiller utelukkende singleplayer, liker å trikse litt og blir bannet? Da frarøver jo faktisk Blizzard meg et produkt jeg har kjøpt helt ærlig og redelig?

 

Skulle tro at du kunne tatt dette videre med butikken du kjøper spillet her i Norge?

 

Blizzard kan gjøre hva de vil de og kreve hva de vil så lenge det står i EULA'en (End User Lisence Agreement) som du godtar i det du installerer eller spiller spillet. Problemet med ditt synspunkt her er at det er feil, du kjøper ikke SPILLET, du kjøper RETTEN til å spille spillet. Det du har kjøpt er en lisens til å spille, copyright til spillet ligger fremdeles hos Blizzard, av alle filene som ligger på disken din tilhørende SC2 eier ikke du en eneste en, du har bare fått lov til å ha dem der og logge inn og spille.

 

Så dersom Blizzard da har en notis i EULA'en på at du ikke har lov til å modifisere noe så har du ikke det.

 

-S

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...