Gå til innhold

Rødt og blått tvillingpar


Anbefalte innlegg

RØD OG BLÅ

 

Jeg og min bror har nå i lengre tid spinket, spart og jobbet for å få penger nok til vær vår "monstermaskin". Planen var å kjøpe to helt like maskiner og gjøre den ene helt blå og den andre helt rød, ettersom det er våre yndlingsfarger.

 

HANDLELISTE:

fra dustinhome.no

(X)2 stykk: Asus P6X58D-E socket 1366

(X)2 stykk: Intel Core i7 950 4x3.06GHZ

(X)2 stykk: XFX RADEON HD5870

(X)12stykk: CORSAIR 2GB DDR3 DOMINATOR 1600MHZ CL8

(X)6 stykk: SAMSUNG ECOGREEN 2TB

(X)2 stykk: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium

(X)2 stykk: ZyXEL NWD-310N nettverksadapter

(X)2 stykk: Cooler Master ATCs 840 Sort

(X)2 stykk: Samsung WriteMaster DVD-brenner SH-S223Q

(X)2 stykk: Corsair HX 850W Modulær

(X)2 stykk: BenQ G2420HD 24" 1920x1080p

(X)2 stykk: MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREMIUM

(X)2 stykk: RAZER LYCOSA KEYBOARD

(X)2 stykk: ROCCAT KONE

(X)4 stykk: ZALMAN ZM-F3BL 120X120MM BLÅ

(X)4 stykk: ZALMAN ZM-F3RL 120X120MM RØD

GRATIS 1 stykk: Revoltec Kaltlicht Kathode BLÅ Levert av dustinhome.no

GRATIS 1 stykk: Revoltec Kaltlicht Kathode RØD Levert av dustinhome.no

 

fra komplett.no

(X)2 stykk: Crucial SSD C300 2,5" 64GB 355MB/75MB sec lese/skrive

(X)2 stykk: LOGITECH Z-5500 5.1

 

fra koolance.com

(X)2 stykk: Reservoir and Pump, RP-1000BK, Black

(X)1 stykk: Liquid Coolant 700mL (UV Red)

(X)1 stykk: Liquid Coolant 700mL (Fluorescent Blue)

(X)2 stykk: Radiator 3x120mm

(X)16stykk: Nozzles ID: 10mm (3/8")

(X)2 stykk: VID-AR587 (Radeon HD 5870/5850)

(X)2 stykk: CPU-350AC Acrylic

(X)16 ft: Clear UV-Reactive PVC Tubing ID: 10mm (3/8")

 

fra elfaelektronikk.no

(X) Diverse dioder for å få rett farge på maskinene

 

fra loqal.no

(X) 10/10 Mbps Fiber Internett

Endret av martin91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som dere sikkert kan fårstå blir ikke dette billig, derfor kommer jeg til å legge ut litt priser og slikt for å holde litt oversikt over hva jeg og min bror bruker

 

Som dere ser under har dustinhome.no vert så snille å justert prisen til et enda mere hyggelig nivå

 

i tilleg kjøpte vi z-5500 på tilbud (kjipt at prisen gikk ned ytteligere uken etter)

 

 

 

eg8im8.jpg

 

 

212sw21.jpg

3025gjp.jpg

 

 

 

 

41329kr

+ 4637kr

+ 2229kr

=48195kr

 

 

vet ikke helt om det er fornuftig av meg å legge ut dette, for jeg komer til å miste nattesøvnen fulstendig

Endret av martin91
Lenke til kommentar

ting beveger seg fremover, jeg og min lillebror har montert sammen maskinen hans, både for å se at ting fungerer, og får å se hva som må gjøres får å få fargene på maskinene. største problemet frem til nå er nydelig rød lysdiode på hovedkortet som konstant lyser rødt, her må vi enten lodde den om til blå på mitt settup, eller knuse/demontere begge. i tilleg har vi tatt en titt inne i "RAZER LYCOSA" og har funnet 17 blåe dioder som må byttes ut med røde.

 

vi var i tilleg litt uheldig med vårt ene eksemplar av "Roccat KONE" der 20-grams vekten ikke ville sitte på plass. jeg sente mail til dustinhome.no, dagen etter får jeg beskjed om at ny sendes så snart den er på lager. ingen ting å utsette på kundeservice ihvertfall :D

 

 

 

s2h8nc.jpg

 

 

Endret av martin91
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

nå har det vert stilt her en god stund. det er mange grunner til det, både personlige og økonomiske.

 

forje helg fikk jeg endelig ordnet med en Paypal konto siden Koolance ikke godtok kredittkortkortene som jeg fant rundt omkring i huset. mandag bestilte jeg varene, og allerede nå på tordag kom delene. fredagen fikk vi montert prosessorkjøleren, radiatoren. men i det vi skulle montere kjøleren til videokortet oppdaged vi uheldigvis at det var en annen type. ATI har produsert to kort av samme type med litt forskjellige design, noe som gjør at vi nå må betale snart 1000kr ekstra hver :mad:

 

så nå kommer jeg til å høre med Koolance om vi kan ordne dette på en fornuftig måte, og så er det bare å bestille rett type.

 

ps: spør gjerne etter bilder, vet ikke helt hva som er interesant ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Minner om retningslinjene for arbeidslogger, da denne arbeidsloggen ikke oppfyller ett eller flere av punktene i disse retningslinjene. Må derfor vennligst be om at arbeidsloggen utbedres i henhold til retningslinjene. Unnlatelse vil medføre stenging av tråd for å unngå feil bruk av arbeidslogg-kategorien.

 

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, eventuelle kommentarer kan tas på PM. Rapportér gjerne innlegget når arbeidsloggen er utbedret, så vil dette innlegget bli slettet av moderator.

 

- Tråden stenges, ta kontakt for gjenåpning.

Endret av Mr.Anki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...