Gå til innhold

Supertynn 3D-LED fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Tipper følgende;

 


  •  
  • Mye av elekronikken ligger i foten. Det blir altså ikke helt lett å henge disse pent på veggen.
  • De vil antagelig ha problemer med summing pga liten plass til lydisolering.
     

Lenke til kommentar

Den har stått utstilt diverse steder en stund. Så den på Steen & Strøm i Nedreslottsgate for noen uker siden. Stod i ett glassmonter, uten å være slått på.

 

Syntes hysteriet med at TVene skal være kjempetynne er å blir idiotisk. Spesielt hvis de ikke kan henges på vegg. Min TV stikker ca 10-12 cm ut fra veggen, og legger aldri merke til det. Bildekvalitet er viktigere enn tykkelsen. Men tviler ikke på at Samsung har bra bilde på denne.

 

LG kommer med en TV som er 8.8 mm, med dimmbart LED baklys. Mener å huske at denne fra Samsung bruker Edge-LED. Da er de ekstra 0.8 mm verdt alle pengene.

Lenke til kommentar

Ok, greit at artikkelen kommer, men det er LENGE siden denne ble lansert. Og den har vært på min lokale elkjøp i 2 mnd..

 

Tror du blander den med en annen.

 

9-serien er i salg fra begynnelsen av oktober i størrelsene 40, 46 og 55 tommer med veiledende priser på henholdsvis 25999, 34999 og 44999 kroner.

 

 

Det er helt feil, har vært i salg lenge her i Bodø.. 100% sikker på at det er samme tv ;)

 

Den har stått utstilt diverse steder en stund. Så den på Steen & Strøm i Nedreslottsgate for noen uker siden. Stod i ett glassmonter, uten å være slått på.

 

Syntes hysteriet med at TVene skal være kjempetynne er å blir idiotisk. Spesielt hvis de ikke kan henges på vegg. Min TV stikker ca 10-12 cm ut fra veggen, og legger aldri merke til det. Bildekvalitet er viktigere enn tykkelsen. Men tviler ikke på at Samsung har bra bilde på denne.

 

LG kommer med en TV som er 8.8 mm, med dimmbart LED baklys. Mener å huske at denne fra Samsung bruker Edge-LED. Da er de ekstra 0.8 mm verdt alle pengene.

 

Samsung bruker EDGE-led. Men når ser bildet på den tror du det egentlig ikke.. LG'en blir nok fortsatt hakket vassere da.

Lenke til kommentar

Ok, greit at artikkelen kommer, men det er LENGE siden denne ble lansert. Og den har vært på min lokale elkjøp i 2 mnd..

 

Tror du blander den med en annen.

 

9-serien er i salg fra begynnelsen av oktober i størrelsene 40, 46 og 55 tommer med veiledende priser på henholdsvis 25999, 34999 og 44999 kroner.

 

 

Det er helt feil, har vært i salg lenge her i Bodø.. 100% sikker på at det er samme tv ;)

Du må nok blande med 7- eller 8-serien. 9-serien ble vel for første (eller en av de første gangene) vist fram i Norge i april måned.

Så har den i senere tid dukket opp enkelte steder for å promoteres, men salget har akkurat startet.

Lenke til kommentar

Hvorfor har egentlig disse Edge-LED TV-ene blitt så ufattelig populære? Er det virkelig et så stort behov for design og at TV-en skal være tynnest mulig?

 

Ser vi på tester, og da spesielt av 3D TV-er så ser jo Plasma ut til å nærmest gjøre rent bord hva bildekvalitet angår? 3D-effekten er i bunn og grunn bedre på Plasma, du har mye bedre 3D-effekt selv fra sidene med Plasma og den generelle bildekvaliteten ser ut til å være bedre med Plasma?

 

 

Likevel betaler folk mer for Samsung Edge-LED TV enn tilsvarende serie Samsung Plasma som ikke akkurat er spesielt tykke eller stygge de heller, til tross for at samtlige tester jeg hvertfall har skummet igjennom mener at Plasma modellene, da spesielt med dette nye 3D-racet er og blir bedre på nesten samtlige området som angår bilde og 3D-kvalitet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Store deler av folket veit vel egentlig lite og synes av en eller annen grunn at tynt er stas. En form for motehysteri vil jeg tippe.

Flere ulemper med supertynne TV'er og egentlig ganske få fordeler.

 

Det samme dukker opp ved teknoligivalg. Plasma er ofte mest behagelig, noe mange går glipp av siden LCD/LED liksom er greia for tiden.

Lenke til kommentar

Børstet aluminium er pent i seg selv, men FRYKTELIG irriterende som ramme rundt en tvskjerm. Jeg synes faktisk det er hakket verre enn glanset plast, men et godt stykke over glassgreiene til Apple. Hvorfor folk plent må ha tynnest mulig skjermer forstår jeg lite av, særlig hvis man ikke kan montere dem på vegg uansett.

 

Nei takk, jeg tar heller Samsungs 63-tommers 3D-plasma til 25k.

Lenke til kommentar

Ok, greit at artikkelen kommer, men det er LENGE siden denne ble lansert. Og den har vært på min lokale elkjøp i 2 mnd..

 

Tror du blander den med en annen.

 

9-serien er i salg fra begynnelsen av oktober i størrelsene 40, 46 og 55 tommer med veiledende priser på henholdsvis 25999, 34999 og 44999 kroner.

 

 

Det er helt feil, har vært i salg lenge her i Bodø.. 100% sikker på at det er samme tv ;)

Du må nok blande med 7- eller 8-serien. 9-serien ble vel for første (eller en av de første gangene) vist fram i Norge i april måned.

Så har den i senere tid dukket opp enkelte steder for å promoteres, men salget har akkurat startet.

 

Neida, jeg blander ikke :) Jeg var innom min lokale elektrobutikk idag. De har hat den i over 1 mnd, men som DEMO-modell (fullverdig TV, men kun ment for utstilling..) Så joda, da er det rett det som står om at salgsstart er i disse tider..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...