Gå til innhold

Test: Corsair AX850W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Seasonic's X serie stopper ved 750w, så forlenger Corsair AX serie modell spekteret med 850w & 1200w.

 

Fine PSU'er.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Med AX-serien gjorde de derimot absolutt alt helt fra grunnen av, internt.

 

Hva er denne påstanden basert på?

 

Den er fryktelig lik Seasonic sin X-serie, noe Gabriel Torres fra Hardwaresecrets også synes å mene.

 

AX850 har i likhet med andre kvalitetsprodukter litt ekstra å by på. HWS maxet testbenken sin uten at de klarte å få den til å knele. Det hadde vært artig å vite nøyaktig hvor mye den klarer, men 1000w er tydeligvis ikke noe problem.

 

En litt mer dyptgående test for entusiastene:

 

http://www.hardwaresecrets.com/article/Corsair-AX850W-Power-Supply-Review/1081

Lenke til kommentar

Med AX-serien gjorde de derimot absolutt alt helt fra grunnen av, internt.

 

Hva er denne påstanden basert på?

 

De tenker vel sikkert på AX1200, som er et noe unikt design, men OEM for den plattformen er ikke Seasonic, men Flextronics. En tilsynelatende nykommer i SMPS-markedet, de har ikke produsert PSUer for noen andre før. (Tror de har surret mest rundt i markedet for strømblokker for bærbare).

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange 600+ W PSUer? Trenger man dette om man ikke kjører f100 i SLI med overvoltet cpu? Kjører selv corsair 450(og har overvolted GPU og CPU), eneste gangen jeg har bygget pc med mer enn 450 watt var når jeg bygget 5870+overvoltet x4 955. Snakker selvsagt ikke om q-tec greier, men ordentlig kvalitets PSUer.

 

Legger til:

5870 i CF med overklokket i7 920(3,3 GHz) bruker 460 watt under crysis. (anand bench)

 

http://www.corsair.com/products/gs600/default.aspx

 

48 A 12v gir plenty av rom til å operere på maks effektivitiet også.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Tror det er mye som en fyr fra Corsair sier, det er veldig mange som kjøper det de -tror- de trenger, ikke det de faktisk trenger. Det finnes folk med uklokket CPU og et singel GPU-skjermkort som løper hen og kjøper en 1000W PSU, og tenker at det er greit med det. Mange folk her på forumet er entusiaster og vet hva en PC sånn ca. drar, men det er en god del som ikke innehar slik info, og skyter litt høyt når de handler PSU.

 

Edit: Og så har man folk som leser på f.eks en skjermkorteske og ser at det er anbefalt med 600W PSU, og tror at kortet alene trekker 600W. Da er det lett å misforstå når man skal beregne forbruket til maskinen.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Det er iallefall mange problemer på dette forumet hvor folk skal beholde sin PSU og den da ikke har nok pci-e 6/8pin-kontakter eller har forlite ampere på 12V-linjen osv og frys, lag, bsod ol som følge av dette som fort kommer under "maskinen virker ikke"-kategorien.

Lenke til kommentar

Tror det er mye som en fyr fra Corsair sier, det er veldig mange som kjøper det de -tror- de trenger, ikke det de faktisk trenger. Det finnes folk med uklokket CPU og et singel GPU-skjermkort som løper hen og kjøper en 1000W PSU, og tenker at det er greit med det. Mange folk her på forumet er entusiaster og vet hva en PC sånn ca. drar, men det er en god del som ikke innehar slik info, og skyter litt høyt når de handler PSU.

 

Edit: Og så har man folk som leser på f.eks en skjermkorteske og ser at det er anbefalt med 600W PSU, og tror at kortet alene trekker 600W. Da er det lett å misforstå når man skal beregne forbruket til maskinen.

 

Da jeg valgte PSU så jeg også at skjermkortet jeg hadde valg annbefaltes det å bruke PSU på 600 W .

Da vil man jo tro at man kan få problemer hvis PSU-en har lavere effekt.

Jeg ville uansett tro at skjermkortet i enkelte tilfeller trenger en 600W PSU

Lenke til kommentar

Vanlig måte om man ikke vet er å kjøre maskinen i idle og måle, så belaste gpu 100% og måle så tar man totalwatt - idle watt og finner gpu watt.

 

 

3dguru kjører sånn

  1. Advertised GeForce GTX 460 TDP = 150W (768MB) 160W (1024MB)
  2. System in IDLE = 184W
  3. System Wattage with GPU in FULL Stress = 343W
  4. Difference (GPU load) = 159 W
  5. Add average IDLE wattage ~ 25W
  6. Subjective obtained GPU power consumption = ~ 184 Watts
Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...