Gå til innhold

Agentspoons seerguide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forklaring på seriene i "Music" og Sci-Fi" er like.... Har sett eller ser på 15 av de 45 seriene/filmene du har lagt opp. :thumbup: Men jeg ville valgt noe annet istedenfor Bleach, hvis du mener man skal avslutte serien tidligere. :hmm: Da finnes det bedre alternativer som man faktisk kan se ferdig. Jeg ville også satt Major under Sports kategorien, men det er min smak ;)

Shonen kategorien var ikke slik jeg trudde den skulle bli =P

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kan ikke si meg enig at man skal stoppe med bleach etter ep.63, det er mange episoder med episke slåssescener etter det!

 

Istendenfor kan man hoppe over alle fillerene og gå direkte til main story... :p min mening....

 

Edit: ellers veldig god og oversiktlig liste !! :D

Endret av Jaukim
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er en del flashy slåsskamper, men handlingen lider uttrykkelig etter Soul Society. Det er en endring av såpass karakter at selve oppfattelsen din av serien, dens særpreg, dens aura, endres radikalt. Om du er fornøyd med inntrykket Bleach har gitt deg etter episode nummer 63, må du altså vurdere sterkt om du vil risikere å gi slipp på denne godfølelsen ved å følge med videre.

 

Jeg benytter meg forresten godt av listen nå til dags fordi det er en del av titlene jeg ikke har sett enda. Listen var et samarbeidsprosjekt mellom meg og to mer rutinerte seere, og så langt har jeg hatt rett i å stole på deres dømmekraft. Både Kara no Kyoukai og Slam Dunk som jeg så helt for nylig, var gode opplevelser. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Flott liste, kommer nok til å gjøre meg godt bruk av den, hadde allerede planer om å starte med Monster veldig snart (AKA i morgen), planen var riktignok å lese den som manga, men for kanskje sjekke animen også for å se hvilken måte jeg gjør det på.

 

Kunne det vært en idé å nevne i lista hvor mange episoder det er i hver anime? Og om de er ferdige serier eller pågående?

Lenke til kommentar

Glad at du likte listen!

Jeg personlig mener at både Monster og Great Teacher Onizuka er best i mangaformat. Begge to er dog mesterlige nok i animert form til å bli satt opp på listen, imotsetning til f. eks. Berserk som lett hadde kommet med om den hadde overholdt kvaliteten til mangaen. Det samme gjelder for Air Gear (shounen), som også har en strålende manga, men faller tvers igjennom i animeverden. :)

 

Som du sier er det noen serier som fremdeles pågår, og det hadde derfor blitt litt tungvindt for meg å oppdatere listen med episodenummer når det tross alt er et bilde og ikke datafelt som jeg enkelt kan sette inn tall i som i et Excel-ark. For å ha notert det ned så er på nåværende tidspunkt One Piece, Bleach, Hellsing Ultimate og Hajime no Ippo pågående serier. Det er uvisst om NANA får en oppfølger (forfatteren har vært syk lenge), og både Neon Genesis Evangelion og Black Ragoon har filmserier som spinner rundt dem. ^^'

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 9 måneder senere...

Kan ikke si meg enig at man skal stoppe med bleach etter ep.63, det er mange episoder med episke slåssescener etter det!

 

Istendenfor kan man hoppe over alle fillerene og gå direkte til main story... tongue.gif min mening....

 

Edit: ellers veldig god og oversiktlig liste !! inv_biggrin.gif

 

 

der ga du meg en ide... vi burde lage oss en tråd/liste for akkurat det. en filler løs episode guide,hvis noen skjønte det

 

og den plakaten ser jeg vi har ventet lenge på nå

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke ut som Photobucket etc. tillater å legge ut bilder med såpass store dimensjoner. Får laste opp direkte i stedet. Noe har vel sikkert endret seg siden listen ble lagt til for 3 år siden. Egentlig har jeg ikke sett særlig mange serier siden den gang.

 

Blant de jeg har sett, ville jeg kanskje byttet ut Hellsing: Ultimate med Attack on Titan eller Steins;Gate, mens Ano Hana kanskje fortjener en plass under Slice of Life uten at jeg vet hvilken den kan erstatte. En som definitivt skal inn, er Sakamichi no Apollon i musikksjangeren. Det er vel den beste serien jeg har sett de siste par årene. En annen endring som er absolutt, er at Major S tar over for Cross Game i sport. Space Brothers er jeg og en tilhenger av, men den faller for kort opp mot Planetes. :)

post-150259-0-55016300-1388928489_thumb.jpg

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...