Gå til innhold

Samsung kaster Symbian


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hørte så vidt Symbian^4 nevnt her om dagen. Er det noen som har hørt noe mer om det? Forskjeller fra ^3 og forventet lanseringstidspunkt?

 

Ellers så skal det sies at Bada er i grunn veldig likt Android både under skallet og GUI-et oppå så det kan være mange synergieffekter der. F.eks at store deler av ny kode (drivere, GUI, programstøtte, maskinvarestøtte osv) raskt kan smitte den ene eller andre veien uten for mye innsats. Jeg tror også applikasjonsutviklerne vil se at det er veldig lett å lage applikasjoner for den andre når de først har laget for den ene. Mye lettere enn å konvertere mellom Android og Bada enn mellom Windows Mobile 7, IOS og (Android/Bada).

Lenke til kommentar

Tror samsung gjør klokt i valget av å kjøre Android for alle penga, men at de gidder å satse så innmarri på sitt eget bada system er uforståelig for min del, har nettopp kastet vekk en gt-7722, til fordel for galaxy-s, bada er tungviht, og samsung bør definitvt gjøre noe med Kies software suiten sin, den er mildt sagt ræva, funker på noen pc'er, andre blånekter den tilogmed å laste noe så simpelt som usb driverne til telefonene (og dette er equal spec pc'er med samme os osv) Sliter faktisk med det på galaxy tlf også, den nekter å synce og overføre filer nmw, ikke engang i utforsker tillater den det. Så nå venter jeg på htc desire hd, så får vi se om den kan hamle opp alt jeg slenger på den, n8 er bestilt i utviklingsøyemed, så da får man tafset på den og :)

Lenke til kommentar

Jeg hørte så vidt Symbian^4 nevnt her om dagen. Er det noen som har hørt noe mer om det? Forskjeller fra ^3 og forventet lanseringstidspunkt?

 

Ellers så skal det sies at Bada er i grunn veldig likt Android både under skallet og GUI-et oppå så det kan være mange synergieffekter der. F.eks at store deler av ny kode (drivere, GUI, programstøtte, maskinvarestøtte osv) raskt kan smitte den ene eller andre veien uten for mye innsats. Jeg tror også applikasjonsutviklerne vil se at det er veldig lett å lage applikasjoner for den andre når de først har laget for den ene. Mye lettere enn å konvertere mellom Android og Bada enn mellom Windows Mobile 7, IOS og (Android/Bada).

 

Symbian^4 er i all hovedsak totalendring av GUI, og 100% innbaking av Qt.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor lenge Nokia vil tviholde på Symbian.

Hvis alle de andre går over til Android, har de vel ikke noe valg.

 

Vet du hva du prater om? Symbian kan brillefint rulles av Nokia alene. Per dags dato har OviStore over 13.000 programmer, mye av det knallbra, og det er ikke akkurat sånn at Nokia selger FÅ telefoner? De er dobbelt så store som nestemann på lista, og det er latterlig å tro at de skal gå for Android bare fordi Samsung og Sony Ericsson er livredde for å satse på fremtiden til Symbian.

Lenke til kommentar

Med Android så blir det en eneste ting som gjelder etterhvert, og det er å lage billigst mulig telefon. Sony Ericsson har allerede "ødelagt" markedet med X10 mini og X8.

 

Samsung vil satse mer og mer på Bada. Android er det som først fases ut, så Windows. Men Bada er ennå så ferskt at det tar ivertfall et år før de begynner å kutte ut Android.

Lenke til kommentar
Samsung vil satse mer og mer på Bada. Android er det som først fases ut, så Windows. Men Bada er ennå så ferskt at det tar ivertfall et år før de begynner å kutte ut Android.

Samsung har tradisjon for å stå på flere ben av gangen. De er ikke spesielt partiske i noen saker og satser gjerne på flere konkurrerende teknologier samtidig. Jeg tror de vil fortsette med både Bada, Android og Windows Mobile. Men de kommer nok til å justere utvalget av telefoner noe. Om et år tror jeg de har dobbelt så mange Bada-telefoner som Android-telefoner, men ganske uendret antall Windows-telefoner.

Lenke til kommentar
Samsung vil satse mer og mer på Bada. Android er det som først fases ut, så Windows. Men Bada er ennå så ferskt at det tar ivertfall et år før de begynner å kutte ut Android.

Samsung har tradisjon for å stå på flere ben av gangen. De er ikke spesielt partiske i noen saker og satser gjerne på flere konkurrerende teknologier samtidig. Jeg tror de vil fortsette med både Bada, Android og Windows Mobile. Men de kommer nok til å justere utvalget av telefoner noe. Om et år tror jeg de har dobbelt så mange Bada-telefoner som Android-telefoner, men ganske uendret antall Windows-telefoner.

Meget mulig. Er sikker på at 10-20% av befolkningen wil ha Windows på telefonen kun for å få det "likt" på telefon og PC. Og så har du nazi it-ansvarlig som har "funnet ut" at Windows på mobilen forenkler server-vedlikehold. Folk er dumme....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...