Gå til innhold

Hotmail oppgraderes, igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De øker IKKE maksgrensen til 10 GB. Dette er bare tull. Det at Skydrive integreres i tjenesten gjør selvsagt ikke at vedleggene kan være på 10 GB. (Min egen mailtjeneste har maksgrense på 1000 GB på vedlegg. Men det er jo fordi jeg bare sender en lenke til mottaker; de må så laste ned dette fra min webtjener...)

Arsæll; du må ikke kjøpe all marketingspeech fra Microsoft. Jeg trodde journalister skulle kunne grave litt... :no:

Lenke til kommentar

Min hotmailkonto mistet jeg plutselig tilgang til for noen uker siden. Trodde den var stjålet så prøvde å trykke på "glemt passord", men da ble det tydeligvis bare sendt gjenopprettingsopplysninger til den samme kontoen via mail, så gav opp skiten. Mistet noen kontakter og en del mail fra 2006 og frem til idag, men i stedet for å gå i en lang og tungvindt dialog med MS valgte jeg akseptere mine tap og heller migrere fullstendig til min gmail-konto.

Lenke til kommentar

10MB vedleggs str. er ALT for lite.

Hadde de hatt 10GB vedleggs str. så hadde det vært noe helt anna, nå er ikke jeg noen "proff" bruker eller aktiv mail sender men de få gangene jeg må sende en mail så er grensa for liten så måtte ty til gmail for en enkelt fille mail.

Som nevnt så har altså hotmail sine vedlegg blitt dobla til 20MB fra 10MB. Gmail har vel 25? kommer godt med de ekstra 5MB men 20MB er nok for de ALLER fleste formål. Utover det kan en bruke opptil 10GB i en enkelt mail der mottaker får en lenke der dei kan lasta ned filene. Og dette ordner hotmail automatisk! Då blir altså ikkje 20MB grensa noko heft lenger!

 

Angående hacka kontoer er det nok ikkje nødvendigvis stort ein kan gjera med dei som allereie er tatt, men med desse nye sikkerhetsfunksjonane kan ein f. eks. knytta kontoen til ein datamaskin som ein alltid vil kunne logge på med, eller via sms, eller fleire. Om ein tar i bruk alle forhåndsregler som kommer bør ein kunne vere trygg nær sagt alle typer kontotyveri, glemt passord, skal kunne rettast opp i.

Lenke til kommentar

Ser det bare øker på for hver time som går på det såkalte windowslivehelp.com forumet..alle trådene har 0 svar. Har benytta meg av den manuelle tilbakemeldinga men der ser det også ut som folk ikke får svar, bortsett fra et automatisk jallasvar om å prøve å resette passordet, som du jo selvfølgelig har prøvd når du går til det skritt å benytte den manuelle tilbakemeldinga. I tillegg så overser microsoft informasjonen som blir gitt i den manuelle tilbakemeldinga og kjører på med automeldinger der man blir spurt om det som står i tilbakemeldingen...patetisk system.

Lenke til kommentar

den som behøver å transportere datamengder over 20MB fra A til B på jevnlig basis, bør sterkt vurdere ett annet transportmiddel enn mail.

Mail (protokoller,servere og klienter) er vel i utgangspunktet ikke designet for å håndtere enorme datamengder, men mail :) .. at man må hive med ett bilde eller noen småfiler innimellom er jo greit, men flere GB !?!?!

 

Hva skjer, om du sender f.eks "åretsråestespill.iso" til noen på jobber, på 4.3GB, også tenker den personen at, jøss det her var jo fint, tror jeg videresender til kollegene mine, også videresender personen til "Alle" gruppen, som inneholder kanskje 100 stk. Mail systemet er uansett propsjonert ift antall ansatte så antallet spiller mindre rolle. Men da blir jo 4.3gb innboks + 4.3 sendte elementer + 430gb i alle sine innbokser, og vips, så er 440gb blåst på mail servern :) og noen må ta backup av all den driten også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...