Gå til innhold

Småplukk og rariteter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pentax har bestemt at vi europeere skal betale mer for 645D enn amerikanerne.

Veil pris USA: $9999.99 (58 893.79 kroner)

Veil pris Europa (UK): £8999.99 (83 895.38 kroner)

(kurser fra Google)

Jeg tør påstå at den europeiske prisen er vesentlig dyrere enn det man må gi for ett 1Ds eller D3X i butikk i Norge (ca 53.000 for begge).

Lenke til kommentar

Pentax har bestemt at vi europeere skal betale mer for 645D enn amerikanerne.

Veil pris USA: $9999.99 (58 893.79 kroner)

Veil pris Europa (UK): £8999.99 (83 895.38 kroner)

(kurser fra Google)

Jeg tør påstå at den europeiske prisen er vesentlig dyrere enn det man må gi for ett 1Ds eller D3X i butikk i Norge (ca 53.000 for begge).

Sånn er de europeiske og amerikanske markedene.

Listepriser fra da 1Dmk IV ble lansert i fjor:

Jeg tør påstå at dette er eksakt samme prisforhold som listeprisene i Pentax-lanseringen.

• £4499 (UK)

• $4999 (US)

• € 4599 (EU)

 

..Og det nye med Pentax-lanseringen er?

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Angående oransje kamuflasjekikkert: De fleste hjortedyr ser ikke farger, slik at det faktisk ikke er så dumt med oransje kamuflasje på storviljakt. Man får i pose og sekk, kamuflasjeeffekt og samtidig enkelt å finne igjen kikkerten hvis man glemmer den på en stein...

 

Om det er nødvendig med kamuflasjemønster på en kikkert er en helt annen diskusjon...

Lenke til kommentar

Angående oransje kamuflasjekikkert: De fleste hjortedyr ser ikke farger, slik at det faktisk ikke er så dumt med oransje kamuflasje på storviljakt. Man får i pose og sekk, kamuflasjeeffekt og samtidig enkelt å finne igjen kikkerten hvis man glemmer den på en stein...

 

Om det er nødvendig med kamuflasjemønster på en kikkert er en helt annen diskusjon...

+ jegerne ser hverandre bedre og slipper å skyte hverandre slik som har skjedd et par ganger denne høstjakta..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...