Gå til innhold

Test: Logitech G700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde denne selv for litt siden. Og er middels imponert. den lå godt i hånda, knappene var veldig gode. Men den skippet veldig ved gaming, og det skjer helt ut av det blå. Den har også litt delay og ikke minst klønete lading. Så på musa som en vanlig mus man kunne bruke trådløst inimellom. Den ble derfor returnert og gikk heller for Mamba. Som dere også burde teste Hardware.no. mamba VS G700.

 

Ville dog anbefale den lett til de som ikke trenger en spill-mus. Den tracker OK, ikke like godt som razer sine, men greit nok. Skal du ha en spillmus derimot, Deathadder, MX518 eller Mamba.

 

G700 duger ikke for de som krever litt.

 

+ God i hånda

+ Gode knapper

+ Lett software

 

- Middels tracking

- Klønete lading

- Skipper, det er for dårlig i 2010.

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

En annen side som testet denne klagde over at det krevdes kirurgisk presisjon for å trykke ned scrollhjulet, og ikke trykke det til en av sidene. Hvordan opplever dere dette hardware? Ser at dere ikke har nevnt knappen på scrollhjulet i det hele tatt, så regner med det ikke var et problem?

For meg er dette viktig, ettersom jeg alltid mapper kniven til den knappen, og jeg bruker den aktivt i firefox for å åpne linker i nye tabs.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne et par dager etter den kom ut, og er veldig fornøyd. Syns den så litt merkelig ut på noen bilder, spesielt forfra, men det er bare tatt fra en merkelig vinkel, musen ser veldig stilig ut in real life.

 

@siindre, tror jeg aldri har trykket til siden når jeg har prøvd å midtklikke. Jeg åpner også hele tiden til å åpne linker i bakgrunnen etc.

 

Skjønner heller ikke hva førstemann snakker om, har ikke merket noe skipping eller noe. Jeg sverget før til G5 kablet mus, men etter at jeg slet ut 3 av de på litt for kort tid (kabel tålte ikke så mye opp og ned av pc veske, + mye bruk) våget meg til å kjøpe denne nå og er veldig fornøyd, spiller en del med den.

 

Programmering av knapper er veldig fleksibelt, og greit med forskjellige profiler, men bruker det ikke kjempemye.

 

Ellers syns jeg at det er fint at man kan bruke den mens den lades. Men syns kabelen er litt for stiv og tung til at det er noe jeg gjør hele tiden (spesielt ved spilling), G5 f.eks. er mye bedre kabel på sånn sett, den er tynn og lett, og du merker den nesten ikke. Men det er jo som sagt bare når den lader, og det kan du jo og gjøre på natten etc f.eks.

Lenke til kommentar

@solsviken: Ja jeg var "heldig" nok at min gamle mus røk dagen før lansering, den var nesten ikke lagt opp på sidene hos logitech engang. vel den var der, men ikke så lett tilgjengelig. Så jeg så plutselig denne, og et par reviews fra engelske sites, og de var generelt gode. Jeg bestilte den 9. august fra komplett. Fikk den etter et par dager.

 

@siindre Har heller ingen problemer med knappene på toppen ved venstre musknapp. Har aldri følt at jeg treffer de etc. Nå kan ikke jeg beskyldes for å ha de største fingrene, men allikevel kan jeg ikke se at det skal være noe problem. Generelt er alle knappene lett å treffe og veldig markante så du ikke treffer feil.

 

@heckno Vel joda, kommer an på hvor sær du er, hehe, jeg liker veldig godt den tynne og myke ledningen til G5, som har en strømpe av stoff flettet rundt den. Den er absolutt brukbar med ledning og, men jeg vil tro at de fleste vil føle som meg at når du blir vant til den trådløse friheten vil det føles begrensende å koble i kabelen.

 

Jeg ser ingen grunn til at man skal bruke denne på kabel hele tiden for noen ganger å bruke den trådløst. Jeg merker ingen forskjell i presisjon etc når overføringen går over kabel vs trådløst.

 

Ellers så kan jeg bekrefte at den faktisk bytter til kablet overførsel hvis du kobler i kabelen. Har faktisk vært nyttig ved et par anledninger når jeg har f.eks. hatt en pc ved siden som jeg prøver å fikse i jobbsammenheng eller noe. Da kobler jeg kabelen i den ene pcen og den trådløse mottakeren i den andre, bare ved å koble ut kabelen fra musen kan jeg da veksle mellom å bruke den samme musen på 2 forskjellige pcer.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var veldig motstridende mot det jeg leste på Bit-tech.net..

 

De skriver at i trådløs modus er: "The fine movement sensitivity is shockingly poor, making the mouse useless for gaming when in wireless mode. Even something as everyday as selecting text in Office became an infuriating challenge as we found ourselves cursing it to “select that full stop damn-it!”"

 

Videre står det at Logitech er klar over problemet, men at ingen fiks foreligger...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

jeg kjøpte G700 i dag.

Kjører den på W7 X64.

 

Efaringer hittil:

- Litt merkelig system for å bytte følsomhet på mus, jfr. andre jeg har brukt.

- Kult at man kan endre modus på scrollehjulet

- Mye mer dpi enn normale trenger :p Jeg bruker 2 set points en på 2500 dpi og en på 3000 dpi.

- Ikke glatte nok føtter til ikeabord, men glir lett på plastmusematte fra clasohlson

- Fungerer fint på mange overflater

- Ikke noe "Lag" i musen, i trådløs eller kablet

- Ser helt grei ut, men jeg liker ikke helt alle de programmerbare knappene.. kunne klart meg uten de, he he

- Fint med extension for blåtann dongle

- Høy kvalitet på usbkabel til lading/ledningsbruk

 

Når de tingene her er sagt:

For 600, som jeg gav, er det en fin mus. For de som vil ha programmerbare knapper, er det en drøss på denne.

 

Kunne godt vært bedre indikator for følsomhet/dpi, det er noe merkelig led-opplegg som går "rundt og rundt". ev kunne de spart seg for leds og heller kjørt OSD.

 

 

Ellers merker jeg ingen problemer.. Om jeg i setpoint deaktiverer windows sin akselerasjonsfunksjon, får ejg en skikkelig responsiv mus.. egentlig litt for responsiv (jeg liker å bruke ca 3000 dpi og da er det greit å ha en akselerasjon).

 

ps. man kan sette akselerasjon i setpoint også, men jeg valgte nå en dpi som fungerer med OS sin akselerasjon :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei!

 

Kjøpte denne musen for noen dager siden. Spiller en del BF2 og prøver å få museknappene til å endre funksjoner; slik at f.eks "rull til venstre" blir "våpen nr 1 som igjen er kniv". Får ikke dette til. Får ikke programmert annet enn frem-knappen, bakover-knappen og trykke-ned-hjulet knappen.

 

Er musen en b-vare? Eller er det jeg som gjør no galt?

 

Tusen takk.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Fikk denne fra Dustin i går for og bruke i god stolen for litt avslappende gaming på storskjermen med på følgende god lyd, har selvsagt enda igjen og teste den ut skikkelig men har en god følelse, men noen av tommel knappene kunne gått hatt mer 'tactyl' følelse ved seg.

 

Kan også nevne at Logitech endelig har fått fingern ut av et visst sted og oppdatert logitech gaming software til og også gjelde for G700 (g9x og) så nå kan jeg ENDELIG! slette setpoint :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...