Gå til innhold

Portabel kraftpakke fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er den store forskjellen på denne og f.eks. på Sony VAIO Z VPC-Z12Z9E/X (bortsett fra i7 620M/i7 640M og 8GB/6GB)?

 

Det er jo ikke akkurat noen stor nyhet, annet enn at de kommer med en versjon med litt vassere CPU, MINDRE (!) RAM og høyere pris... Edit: Ser nå at den har blu-ray skriver også.

 

Dessuten, om jeg har forstått ting rett, så er det et proprietært disk-interface, hvor disken (ved 256GB-varianten) er 4 SSD'er i RAID-0, og det ikke er mulig å sette opp på en annen måte. Gir lynrask disk, men også økt risiko for feil, samt at RAID gjør at OS'et sin trim() ikke funker, med det resultatet at man over tid får dårligere ytelse og plass på disken.

 

Virker på mange måter som en konge-maskin, men er litt skeptisk til linux-støtten. Mistenker at ting som baklys, webcam o.l ikke virker i linux...

 

Når det gjelder oppløsning, så har de fleste OS i dag mulighet for å tilpasse fontstørrelse o.l. basert på dpi. Dermed blir fontene akkurat så små som man måtte ønske dem (og klare å lese), evt. litt større og super-smoothe. Ikke alle program er like flinke til å høre på OS'et mtp dpi, så man kan oppleve at noe blir seende merkelig ut om man ønsker å endre størrelse basert på dpi.

 

Og så syns jeg det er fantastisk at noen endelig har ordentlig oppløsning også på små skjermer! Foretrekker 16:9 med 1080 i høyden fremfor 16:10 med 1024 i høyden ... ;-) Hater skjermer med under 1080 i høyden, og skulle helst hatt 1200.

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Maskinen er konfigurerbar fra 1800 USD (11.000 NOK) til 4000 USD (24.000 NOK).

En grei konfigurasjon i mine øyne lander på 2760 USD (17.000 NOK), og vil sikkert koste ca. 20.000 kr i Norge.

 

Intel® Core™ i5-540M processor (2.53GHz) with Turbo Boost up to 3.06GHz

Genuine Windows® 7 Professional 64-bit

Black

256GB (128GBx2) Solid State Drive with RAID 0 Technology

4GB (2GBx2) DDR3-SDRAM-1066

13.1" VAIO Full HD Premium Display (1920x1080)

Blu-ray Disc™ Player/Burner

Fresh Start

No Engraving

No Mobile Broadband Built-In

Large Capacity Battery

 

Da snakker vi morsom ultraportabel! :)

Endret av endrebjo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

30,000 spenn for den der?! Ja, ok, så er den laget i karbonfiber og har en i7 prosessor, men 30,000? Da kjøper jeg heller en helt ekstrem stasjonær PC.

Gjør det du vil. 30K er en drøy pris, men når du selv har tatt på en Vaio Z, så forstår man hvorfor de er fantastisk for folk som vil ha kraft på farten. Maskinen veier nesten ingenting.

Lenke til kommentar

Hva er den store forskjellen på denne og f.eks. på Sony VAIO Z VPC-Z12Z9E/X (bortsett fra i7 620M/i7 640M og 8GB/6GB)?

 

Vel, i følge Sony er denne modellen sluttsolgt fra dem, så butikkene får sannsynligvis ikke flere enn de allerede har på lager. Jeg vil tro at den nye modellen er en slags erstatter her til lands, hvor man ikke kan konfigurere Vaio Z-modellene på samme måte som man kan i junaiten etc.

Lenke til kommentar
En grei konfigurasjon i mine øyne lander på 2760 USD (17.000 NOK), og vil sikkert koste ca. 20.000 kr i Norge.

 

Intel® Core™ i5-540M processor (2.53GHz) with Turbo Boost up to 3.06GHz

Genuine Windows® 7 Professional 64-bit

Black

256GB (128GBx2) Solid State Drive with RAID 0 Technology

4GB (2GBx2) DDR3-SDRAM-1066

13.1" VAIO Full HD Premium Display (1920x1080)

Blu-ray Disc™ Player/Burner

Fresh Start

No Engraving

No Mobile Broadband Built-In

Large Capacity Battery

 

Da snakker vi morsom ultraportabel! :)

Jeg ville byttet 128GBx2 mot 64GBx4, og fjernet BD-spiller/brenner. Ellers likte jeg oppsettet.
Lenke til kommentar

30,000 spenn for den der?! Ja, ok, så er den laget i karbonfiber og har en i7 prosessor, men 30,000? Da kjøper jeg heller en helt ekstrem stasjonær PC.

 

500.000 for en Mini John Cooper Works Cabriolet? Ja, ok, så har den 211 hestekrefter og kjøreegenskaper som en go-kart, men 500.000? Da kjøper jeg heller en Opel Zafira OPC varebil.

Lenke til kommentar
30,000,-

 

er faktisk ikke mere enn hva folk betaler for å få automatgir på bilen istedet for manuell :)

 

Jeg mener på å huske at dette er snakk om Indilinx Barefoot SSDer på custom PCB med SATA interface som stappes i maskinen. De har altså ikke noen form for deksel, bare selve kretskortet, og tar da opp mindre plass.

 

Spennende, hade vært arti å lest test av en sånn disk. eller enda bedre hatt en....

 

Hvor finner dere mulighet til å leke seg med konfigurasjon av denne?

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...