Gå til innhold

AMD slipper ATI Catalyst 10.9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja skal til å fyre inn w7 her, men har heldigvis en "backup" av 10.7 som funka best for meg her i Vista og alt blei bare verre av 10.8.

Jeg er fan av ATI(jaja AMD), men nå begynner det å bli greit nok på en stund.

 

Jeg har ikke hatt problemer med min maskin foreløbig, Vista og single 4870, verken med installasjon eller blåskjerm, men kjent litt ytelses endring.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Har i likhet med mange hatt problemer med å få lagt inn nye drivere etter 10.6. Får bluescreen under innstallering, og må gå inn og manuelt avinnstallere den gamle driveren i safe-mode før jeg legger inn den nye. Så her mistenker jeg at ATI/AMD har en jobb å gjøre. Driveroppdatering gjennom Windows Update har jeg aldri fått til å funke heller for øvrig.

 

Utover dette har maskinen fungert knirkefritt etter at driveren først er blitt lagt inn. Dog ikke merket noen ytelsesforskjell, hverken i positiv eller negativ forstand. Dette er på en maskin med 2 x HD4870 i CF og med Win7 x64.

Lenke til kommentar

Kjøpte rett før helga ATI HD5970, Crossfire kortet, for å kjøre Eyefinity.

 

Makan til trøblete drivere har jeg ikke vært borte i på lenge.. har vært Nvidia hardbarka i alle år, tenkte jeg skulle gi ATI en sjanse.

 

Tok minst 5 profilbytter før alt ble riktig, og ofte så stokket den rundt på skjermen så plaseringen så ut som en tetris from hell.. (noen på høykant noen på langs og litt oppå hverandre)

 

Nei takke meg til.. nå blir det å prøve Nvidia 2d surround gaming , basicly det samme som eyefinity, bare uten ATI drivere <3

 

Og det var og masse heng i spill (BF BC2) som jeg aldri har hatt før.. kunne spille 10-15 min og så tryna det. Samme skjedde i MW2 og TF2.

Installerte 10.8 på helt clean install win7 64bit.

 

Etter nedgradering til 10.7 ble det noe bedre.. men langt ifra tilfredsstillende. Ytelsesmessig og bang for buck er sikkert ATI kjempeflott.. men har du planer om crossfire + eyefinity, så tenk deg om to ganger.. 1 skjermkort 1 skjerm, så er det helt ok.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

ATi har fortsatt ikke fått inn ordentlig støtte for switchable graphics... -_-'

SKJERPINGS!

Her er det som løser alle problemer: BYTT TIL nVIDIA!

Ja, nå er det nok AMD, få finger'n ut av strømuttaket og gjør det ordentlig før dere slipper ut drivere!

 

ekke mange månder siden nvidia øldela masse kort med en driver, og folk sier amd sine drivere er dårlige?

 

vis man har problem, prøv med en , kjør driversweeper, reinstall windows, annen strømforsyning, send tilbake kortet fordi det kan være en produsjons feil, dette kan hende ALLE ting, ikke bare amd, er heller ikke lenge siden masse bærbare med nvidia skjermkort døde fordi, nvidia brukte dårlig komponenter osv

Lenke til kommentar

ATi har fortsatt ikke fått inn ordentlig støtte for switchable graphics... -_-'

SKJERPINGS!

Her er det som løser alle problemer: BYTT TIL nVIDIA!

Ja, nå er det nok AMD, få finger'n ut av strømuttaket og gjør det ordentlig før dere slipper ut drivere!

 

ekke mange månder siden nvidia øldela masse kort med en driver, og folk sier amd sine drivere er dårlige?

 

vis man har problem, prøv med en , kjør driversweeper, reinstall windows, annen strømforsyning, send tilbake kortet fordi det kan være en produsjons feil, dette kan hende ALLE ting, ikke bare amd, er heller ikke lenge siden masse bærbare med nvidia skjermkort døde fordi, nvidia brukte dårlig komponenter osv

Det kan nok hende, men jeg har ikke hatt det problemet.

Jeg har hatt flere ATi- og nVIDIA-kort, men har aldri hatt så mye tull med nVIDIA-kortene som med ATi sine. Fysjom!

Og ærlig talt... At man må kjøre drivesweepr etc. vitner bare om at ATi er ute å kjører!

ATi er så inkompetente at driverne deres ikke overskriver de gamle bra nok, slik at det blir kaos og krøll. Elendig! Det fikser ikke ATi selv, men man må manuelt fjerne restene.

Hei og hå for en service!

Ja, mange av feilene kan skyldes andre ting, men alle tilfellene jeg har hatt med ATi har det vært dårlige drivere som har ødelagt alt.

Med maskinene med nVIDIA har det vært PC-produsenten som har gjort feil, ikke nVIDIA.

Det var problemer med RAM, hovedkort etc., ikke skjermkort.

 

I tillegg må det nevnes at ATi er forferdelig dårlige på oppdatering av nye funksjoner.

Nå er det over 6 månder siden sist driver som støttet switchable graphics!

Elendig for et selskap som promoterer denne teknologien! /spytte på ATi-logoen :D

Lenke til kommentar

ATi har fortsatt ikke fått inn ordentlig støtte for switchable graphics... -_-'

SKJERPINGS!

Her er det som løser alle problemer: BYTT TIL nVIDIA!

Ja, nå er det nok AMD, få finger'n ut av strømuttaket og gjør det ordentlig før dere slipper ut drivere!

 

Ikke få meg til å le :yes:

 

Nettop brukte angrerett på en Bærbar med Optimus teknologi. Noen spill startet ikke opp en gang.

 

ATi har fortsatt ikke fått inn ordentlig støtte for switchable graphics... -_-'

SKJERPINGS!

Her er det som løser alle problemer: BYTT TIL nVIDIA!

Ja, nå er det nok AMD, få finger'n ut av strømuttaket og gjør det ordentlig før dere slipper ut drivere!

 

ekke mange månder siden nvidia øldela masse kort med en driver, og folk sier amd sine drivere er dårlige?

 

vis man har problem, prøv med en , kjør driversweeper, reinstall windows, annen strømforsyning, send tilbake kortet fordi det kan være en produsjons feil, dette kan hende ALLE ting, ikke bare amd, er heller ikke lenge siden masse bærbare med nvidia skjermkort døde fordi, nvidia brukte dårlig komponenter osv

Det kan nok hende, men jeg har ikke hatt det problemet.

Jeg har hatt flere ATi- og nVIDIA-kort, men har aldri hatt så mye tull med nVIDIA-kortene som med ATi sine. Fysjom!

Og ærlig talt... At man må kjøre drivesweepr etc. vitner bare om at ATi er ute å kjører!

ATi er så inkompetente at driverne deres ikke overskriver de gamle bra nok, slik at det blir kaos og krøll. Elendig! Det fikser ikke ATi selv, men man må manuelt fjerne restene.

Hei og hå for en service!

Ja, mange av feilene kan skyldes andre ting, men alle tilfellene jeg har hatt med ATi har det vært dårlige drivere som har ødelagt alt.

Med maskinene med nVIDIA har det vært PC-produsenten som har gjort feil, ikke nVIDIA.

Det var problemer med RAM, hovedkort etc., ikke skjermkort.

 

I tillegg må det nevnes at ATi er forferdelig dårlige på oppdatering av nye funksjoner.

Nå er det over 6 månder siden sist driver som støttet switchable graphics!

Elendig for et selskap som promoterer denne teknologien! /spytte på ATi-logoen :D

 

Nvidia fjerner ikke alle restene selv heller. Ikke kom med idiotiske kommentarer. Blir irritert av sånne kommentarer :wallbash: Oppgrader dere til DAGENS generasjon av skjermkort. Bruker selv 5870, opplever ingen problemer under/etter installasjon av drivere.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd svært lite tull med ati drivere til mine 2stk 5870 i crossfire. Den nye driveren 10.9 + 10.9 CAP er kjempebra til bc2 som er det eneste spillet jeg spiller akkurat nå.

 

 

 

 

Det er 1000vis av forskjellige hardware oppsett, så det skulle bare mangle om det ikkje var noen som har problemer. 

 

De som har problemer roper også somregel høyest. De som ikkje har noen problemer gidder de fleste gangene ikkje å fortelle at driveren fungerer naturlig nok.

 

 

 

 

Mange har nok en tendens til å skylde på driver nå de opplever CTD og bluescreen eller hva det enn måtte være av problemer de har med datamaskinen. Gjengangere som har problemer med drivere finnes det en god del av på forskjellige fora. Det sier seg selv at hvis man har hatt problemer med ALLE dirvere til ATI de 2 siste åra, så er det ikkje driverene det er noe galt med...

 

 

 

 

Jeg tester så godt som alle drivere til alt av komponenter fordi jeg synes det er morro og lærerikt. Jeg liker å se om en driver gir mere ytelse eller kanskje mere stabilitet etc. Bioser tester jeg også flittig. Derav bioser til hovedkort, skjermkort og raidkort. Jeg er ikkje redd for å teste nye WHQL dirvere eller beta/alpha drivere. 

 

En anbefaling til folk som kanskje sliter litt med drivere til ati er å teste " Catalyst [Modified build]" av TwL på guru3d.com forumet. Han modder catalystdrivere og tar det beste ut av hver driver for så å lage en god mix av dette. Det er også flere forskjellige drivere om man har singlekort eller eyefinity oppsett.  Dette er verdt å teste! Jeg har bare gode erfaringer med TwL sine dirvermixer  :thumbup:

 

 

 

 

Litt langt innlegg om masse vas kanskje, men håper det var noe som kunne hjelpe en stakkar innimellom :p

 

 

 

 

:xmas:

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...