Gå til innhold

Vesentlig raskere IE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først var jeg meget skeptisk til å ha fanene der de er. Men det viser seg at man får plass til cirka 18 faner før man må begynne og scrolle, og med 10 faner har man ganske grei oversikt over hvilke sider man er inne på. Det er en fantastisk løsning. Det jeg derimot er sterkt i mot, er at man ikke har utnyttet plassen helt øverst slik som i Google Chrome. Det er bare masse dødplass. Merker også tydelig at den er raskere både i bruk med åpning av faner, samt innlastning av sider. Positivt av Microsoft, 9/10. :)

Lenke til kommentar

Det går vel neppe an å få denne til Windows 2000? Siden Microsoft tidligere har stoppet ved IE6.0 for den plattformen.

 

Microsoft er ganske dårlige på støtte for sine eldre operativssystem. Skulle installere Windows 2000 for å spille noen gamle PC-spill på en aldrende boks nylig. Og da hadde de gjemt vekk oppdateringer og plasterlapper så godt at det tok masse bryderi for å finne dem. Enkelte oppdateringer måtte jeg søke meg tilbake på eldre CD-plater jeg hadde liggende for i det hele tatt å finne.

 

Microsoft ser ut til å la all søk etter oppstøttende programmer som Windows Media Player med flere peke direkte til Windows 7. Greit nok i seg selv, det å promotere ting.

 

Mens andre programvarehus gjør dette elegant og presenterer en lenke for at du skal kunne komme deg til "aldrende versjoner".

 

Microsoft gjør mye på en dustede måte.

 

Jeg tør tippe at det ennå finnes en del nettlesere fra konkurrenter som fungerer på Windows 2000, og til og med de nyeste utgavene!

 

Forresten synes jeg HW.no burde startet skriveriet om IE9 sånn omtrent med denne artikkelen. Microsoft fortjener på langt nær den omtalen de får.

Endret av G
Lenke til kommentar

Fant min første mangel. Man kan ikke åpne mapper med favoritter, f. eks. "IT-runden" som inneholder hardware.no, anandtech.com, arstechnica.com osv. osv. Disse må åpnes individuelt. Dette klare både Chrome og Firefox. Har brukt Chrome i det siste, fordi den oppleves så utrolig mye raskere enn Firefox 4 (som er tregere enn 3 i reaksjonen).

Lenke til kommentar

Det går vel neppe an å få denne til Windows 2000? Siden Microsoft tidligere har stoppet ved IE6.0 for den plattformen.

 

Microsoft er ganske dårlige på støtte for sine eldre operativssystem. Skulle installere Windows 2000 for å spille noen gamle PC-spill på en aldrende boks nylig. Og da hadde de gjemt vekk oppdateringer og plasterlapper så godt at det tok masse bryderi for å finne dem. Enkelte oppdateringer måtte jeg søke meg tilbake på eldre CD-plater jeg hadde liggende for i det hele tatt å finne.

 

Microsoft ser ut til å la all søk etter oppstøttende programmer som Windows Media Player med flere peke direkte til Windows 7. Greit nok i seg selv, det å promotere ting.

 

Mens andre programvarehus gjør dette elegant og presenterer en lenke for at du skal kunne komme deg til "aldrende versjoner".

 

Microsoft gjør mye på en dustede måte.

 

Jeg tør tippe at det ennå finnes en del nettlesere fra konkurrenter som fungerer på Windows 2000, og til og med de nyeste utgavene!

 

Forresten synes jeg HW.no burde startet skriveriet om IE9 sånn omtrent med denne artikkelen. Microsoft fortjener på langt nær den omtalen de får.

Jeg forstår godt at de ikke støtter eldre systemer. Det er en ren utgiftpost for dem, ettersom Windows 2000 er et operativsystem de har måttet skrive oppdateringer, drivere og programvare til, til tross for at ingen lenger betaler for nye lisenser. Dette gjelder alle utviklere, ikke bare MS, og det er veldig forståelig at det er slik.

 

Å kreve at MS skal skrive programvare for Windows 2000 i dag er som å komme på et bilverksted å forvente gratis service på en volvo amazon. Supporttiden er ute, og det er ikke som at det har vært en hemmelighet at dette kom til å skje. Du finner neppe nye programmer som støtter gamle linux kjerner heller, så dette er langt ifra unikt for MS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...