Gå til innhold

Mer Full-HD video fra Nikon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

D7000 hart da visselig fått kunstig horisont, og har fortsatt trådløs blitsstyring (AWL) akkurat som forgjengeren D90. Sjekk Digital Photography Review.

 

http://www.dpreview.com/previews/NikonD7000/

 

 

Noen som er litt morratrøtte og trege hos Akam? ;)

Ja, og i tillegg til D90 har den støtte for eldre AI objektiver, som D300(s), 39 målepunkter med 3D tracking, værtetting.

Ganske mye snacks fra D300(s) faktisk, og et godt alternativ for de fleste!

Og ja, den har micro AF-justering også.

 

Og SB-700 ser ut til å være en flott blitz, med mye goodies fra SB-900.

Proffene har fått en komplett f1.4 lineup.

Blir spennende om det kommer en FX-utgave av D7000, som legger seg under en kommende D700-erstatter.

Lenke til kommentar

 

Ja, og i tillegg til D90 har den støtte for eldre AI objektiver, som D300(s), 39 målepunkter med 3D tracking, værtetting.

Ganske mye snacks fra D300(s) faktisk, og et godt alternativ for de fleste!

Og ja, den har micro AF-justering også.

 

Og SB-700 ser ut til å være en flott blitz, med mye goodies fra SB-900.

Proffene har fått en komplett f1.4 lineup.

Blir spennende om det kommer en FX-utgave av D7000, som legger seg under en kommende D700-erstatter.

 

mikrojustering av AF? Hvor har du lest det? Hadde vært en kjærkommen funksjon, savner det på min D90...

Lenke til kommentar

D7000 hart da visselig fått kunstig horisont, og har fortsatt trådløs blitsstyring (AWL) akkurat som forgjengeren D90. Sjekk Digital Photography Review.

 

http://www.dpreview.com/previews/NikonD7000/

 

 

Noen som er litt morratrøtte og trege hos Akam? ;)

 

Også har Akam kanskje glømte ett av de kanskje viktigste nyheter:

A new 2,016-pixel RGB metering sensor

 

With 2,016 pixels, the new metering sensor developed for the D7000 offers twice the metering pixels as our previous high-end metering sensor. Prior to shooting, the 2,016-pixel RGB sensor acquires accurate information regarding the scene. That information is then reflected in autofocusing, automatic exposure, i-TTL balanced fill-flash, and auto white balance control for extremely faithful images.

 

D3/D3s/D3X har "kun" 1,005-pixel RGB sensor. Og sammen med EXPEED 2 og den nye RGB sensoren er alle byggeklosser for nytt FX hus. Hurray! :new_woot:

Lenke til kommentar

Dette ser bra ut Nikon! Kanskje mitt nye DX hus. Er den en smule større enn D90?

 

Ser ut som den er ganske lik D90 i størrelsen. Fra Nikon:

A magnesium alloy has been adopted for the top and rear covers for increased durability in a size equivalent to that of the D90.

 

Enn til liten funksjon som kom fra D300s er silent "Q" (quiet shutter-release).

Lenke til kommentar

Det var godt å se at Nikon implementerer bedre video. Jeg for min del skyter alltid i 24p/25p modus. Det er også et stort pluss med 3,5 mm mikrofoninngang. Jeg er spent på om se om dette kameraet skal få 22 kHz samplingsfrekvens som D3100 eller 44,1 kHz som D3s.

 

Jeg har lenge vurdert å gå over fra Nikon D90 til et eller annet Canon på grunn av videoen. Men da jeg kjente på 550D ble jeg skuffet over ergonomien og plastfølelsen. Jeg burde egentlig ta og føle på 7D eller 5DmkII for å få en bedre sammenligning.

 

Det står på dpreview at kameraet har innebygget intervalometer. Dette er vel sånn typ, ta 100 bilder med 1 minutters intervall? Det vil være en nyttig funksjon for meg.

Lenke til kommentar
Enn til liten funksjon som kom fra D300s er silent "Q" (quiet shutter-release).

 

Du mener fra D5000 - som var først :D

 

Ser også at Auto WB nå kommer i to varianter, en som før, og en som sier: "Keep warm lighting colors".

 

Nei, du tar feil. D300s var først med Quiet Shutter-release mode.

Proof: http://www.youtube.com/watch?v=qd8Ex5-Yedc

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Helt utrolig! D7000 overgår jo D300 på mange områder, og har fått finesser semi-proff modellene har vært enerådende på: Mange fokuspunkt, og lysmåling på AI objektiv!

 

Så denne modellen er jo mer D300 erstatter enn D90 erstatter!

 

Spranget fra D3100 til D7000 er nå så stort at det bare MÅ komme en "D5100" (sannsynligvis uten fokusmotor og AI-støtte, og færre fokuspunkt)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...