Gå til innhold

Test: Asus Eee PC 1015PED


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange minneslotter har pc-en? 1?

 

edit: fant det ut. 1 x 204-Pin DDR3 SO-DIMM. Det går altså bra å sette inn en 4GB brikke i denne pc-en?

 

Nei, den støttar ikkje meir enn 2GB totalt.

 

Skal vi trekke frem noe negativt må det bli at skjermen ikke imponerer, samt at de som ønsker en litt jevnere brukeropplevelse i Windows 7 bør oppgradere minnet (brikkesettet støtter maks 4 GB DDR3 RAM).

:shrug:

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at man kan velge SSD som diskvalg blant alternativene (ihvertfall ikke listet opp her). Jeg byttet ut den interne disken i min Asus EEE 1000HE med en SSD og opplever en himmel-og-hav forskjell i responstid på maskinen (Ubuntu 10.04), både under boot og oppstart av programvare.

 

Er det ikke bare å bytte ut disken da, om det er en vanlig 2,5 tommer?

Lenke til kommentar

Hvor mange minneslotter har pc-en? 1?

 

edit: fant det ut. 1 x 204-Pin DDR3 SO-DIMM. Det går altså bra å sette inn en 4GB brikke i denne pc-en?

 

Nei, den støttar ikkje meir enn 2GB totalt.

 

Skal vi trekke frem noe negativt må det bli at skjermen ikke imponerer, samt at de som ønsker en litt jevnere brukeropplevelse i Windows 7 bør oppgradere minnet (brikkesettet støtter maks 4 GB DDR3 RAM).

:shrug:

 

Skulle likt å sett ei kjelde på det.

 

Inntil det motsatte er bevist, så held eg meg til Intel sine sider.

 

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=49492&processor=N475&spec-codes=SLBX5

Lenke til kommentar

Skulle likt å sett ei kjelde på det.

 

Inntil det motsatte er bevist, så held eg meg til Intel sine sider.

 

http://ark.intel.com...pec-codes=SLBX5

 

Du har nok helt rett, artikkelen rettes opp snarest :)

 

Fra SIW fikk jeg beskjed om at maks minnekapasitet var 4096 MB, og tok dette for god fisk. Det finnes ingen god info på hva brikkesettets maksgrense (Intel NM10 Express) er på fra offisielt hold.

 

Takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar

600 punkters høyde på skjermen -- what a joke! Kan jo ikke brukes til noe annet enn en liten notatblokk. Ikke engang HD-ready for film.

 

Redusér kanten rundt skjermen og gi oss mer skjermflate og høyere oppløsning med samme fysiske størrelsen!

 

En annen ting som gjelder det meste av skjermer for tiden er at 16:9-format er tullete på en datamaskin selv om det er bra på en TV. På en PC-skjerm skal man gjerne lese dokumenter og websider etc, og da er høyden verdifull for å få litt oversikt. 16:10 er et bedre fomat. Nei, på PC-skjermfronten synes jeg det har gått nedover de siste årene. Antall skjermpunkter på bærebare har stått nesten stille i 10 år, og mine to 30"-monitorer vil koste mer å kjøpe i dag enn da jeg kjøpte dem for flere år siden. Hvor er fremskrittet?

 

Jeg er ikke Apple-fan, men jeg synes de har gjort et godt valg ved å velge 4:3-format på iPad. Film er tross alt best på et TV, så hvorfor designe alt mulig etter filmformat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...