Gå til innhold

Kristoffers Treningslogg


storken

Anbefalte innlegg

Intro: For to uker siden startet jeg en blogg samtidig som jeg startet treninga, bestemmer meg heller for å flytte hele greierne hit - fikk ikkenoe respons på bloggen og fant heller ikke helt motivasjonen til å ordne den opp ordntlig. Forum er veien å gå wink.gif Tidligere har jeg hatt en treningslogg her på styrketreningsforumet, da fikk jeg mye bra hjelp, særlig fra war. Siden da har mye endra seg, hovedsakelig har jeg gått over fra å være veldig glad i maskiner til å digge baseøvelser.

 

Starter med å, mer eller mindre, kopiere mitt første blogginnlegg.

 

Fortid, nåtid og fremtid. Opprinnelig lagt ut 31. August.

 

Da har jeg oppretta blogg! Har lenge tenkt på det, men aldri helt tatt meg tia til det. Kommer til å la dette være et prosjekt på si. Håper at andre leser dette og finner nytte av det, men det er vel mest for meg selv for lettere å holde orden på framgang.

 

Litt om meg – stikkords form:

 

- Fysisk aktiv opp til videregående, alltid vært smålig kraftig – men aldri "feit". Vi flytta og jeg tok etterhvert opp squash og treningsstudiobesøk, men med lite struktur ble det lite framgang.

 

- Vekta gikk oppover og etter å ha sett 96kg tikke inn var dette sommeren 09s grudge, her kvalifiserer jeg til feit, høyden min er forresten 176 cm.

 

- Flyttet til Stavanger for å studere til Master i Offshoreteknologi, stadig med vekta i bakhodet. Fikk Svineinfluensa og lå uten noe særlig matlyst i noen dager, leste om PSMF og bestemte meg for å begynne uten noe mere om og men. Startdato 3.oktober. Startvekt er uviss, men den er definitivt ikke mindre enn 96 kg da buksene ble trangere og trangere utover sommern. Buksene gikk forresten fra str 36-37 til 32. Den observante leser vil oppdage at disse tallene ikke er de samme som i treningslogg "take one", dette er noe jeg har innsett i ettertid. Gikk faktisk ikke helt opp for meg hvor feit jeg faktisk har vært før godt utti sommeren blush.gif.

 

- Jul 2009: 76 kg

 

- Januar 2010: 72 kg

 

- Dro tilbake til Stavanger etter jul og prøvde meg såvidt på styrketrening, det gikk rimelig bra – men føler at jeg er tilbake på start igjen.

 

- Vekta har holdt seg innenfor 73kg +- 2 kg hele sommeren, har blitt mer bevisst på hva jeg putter i meg – selv om jeg ofte spiser "junk".

 

Litt om PSMF.

 

Jeg dro det for langt. 14 kroner til bussen i lomma, ta bussen langt faen i vold – og så var det å finne hjem igjen. Legg til i regnestykket at jeg nylig var flyttet til Stavanger by, dette resulterte ofte i jogge/gåturer på godt over to timer. En gang sovna jeg på bussen og ble med veldig langt, det resulterte i en 5-6 timers tur for å finne hjem igjen. De første ukene spiste jeg rundt 2000 kcal, men i ukene som fulgte forsvant matlysten (eller sultfølelsen) helt. Jeg holdt proteininntaket over 150 gram hver dag, men dette var det eneste jeg brydde meg om etterhvert. 150g protein, Kreatin, 6-7gram Omega3, 1500mg vitC, 350mg vitE, selen, ZMA og multivitamin – og det var det. Som dere kan tenke dere raste jeg ned i vekt, i løpet av 13-14 uker gikk jeg ned 20-23 kg. Det å komme hjem til jul var litt av en opplevelse ja!

 

Litt før/etter bilder kan være greit. Det første er tatt i russetia, mai09. Det siste er tatt i jula tror jeg. Er ikke så fryktelig fotogen, så de bildene det fins av meg er jeg vanligvis rimelig i form.

 

 

 

32771014071100896280550.jpg

 

21854246662337023648762.jpg

 

 

 

 

Styrken tapte seg litt, men ikke mye. Benkpressen gikk fra 55 til 50 kg, mens beinpress faktisk holdt seg (om ikke enn gikk opp 5 kg). Jeg hadde tre styrkeøkter i uka, dette tror jeg er sunt på en slik diett for å bevare styrke. All løpinga som jeg bedrev tror jeg ikke var noe bra, men jeg kom fra det uten noen skader. Inspirert av mitt vekttap begynte en kamerat på denne dietten. Ikke vet jeg helt hvor stort intensitetsnivå han holdt (kjenner jeg han rett var det høyt), men han greide å pådra seg beinhinnebetennelse i begge leggene – ikke bra.

 

Jeg anbefaler alle som tenker å starte med PSMF å sette seg godt inn i hva dette er, dietten passer ikke for alle. Myrevolution.no har noen veldig utfyllende artikler rundt emnet. Dietten er veldig effektiv, men jeg vil råde alle til å ta det roligere enn det jeg gjorde. Forskjellen fra feit til slank var mye større enn det jeg trodde, det er vanskelig forestille seg alle de tingene som blir så mye lettere – før du faktisk er slank (eller skal jeg si normal? Ikke helt sikker på det).

 

Nå ble det veldig mye om slanking her, men det er vel det største jeg har oppnådd sånt fitnessmessig sett. Fremover mot jul skal jeg følge et hjemmesnekra treningsoppsett (autoregulering basert på 6RM på overkropp og autoregulering basert på 10RM (eget oppsett) på underkropp)(Ble senere endret til 6rm på underkropp også), samtidig som jeg skal praktisere IF (leangains.com). Mer om det senere.

 

Jeg har kjøpt inn benkpressstativ, benk, manualer, 180cm stang og ca 75 kg med vektskiver som jeg har plassert i kjellern. Jeg mangler å bygge et powerrack, så er mesteparten klart. Første treninga ble unnagjort her i forrige uke. Det føltes helt håpløst, jeg sleit med 45 kg x 6 i benkpress - har ikke akkurat blitt sterkere i løpet av sommeren. Det var ikke like lett som jeg hadde forestilt meg å begynne på igjen, dagen etter treninga var også fæl – det blir vel bedre etterhvert.

 

Mål.

 

- Over 80kg til jul i kroppsvekt og 6x benkpress. (Nåværende stats: 72,5kg kroppsvekt og 45kg benkpress)

 

- Under 10% kroppsfett til 17. Mai 2011

 

Tenker et bilde av nyere dato er på sin plass for å avslutte denne innledninga. Et sovebilde passer vel greit, skal da snart natte så.

 

 

 

 

 

40655_149216628428817_100000214411288_476860_4382276_n1.jpg

 

 

 

 

Første treningsøkt i kjellern gjennomført. Opprinnelig lagt ut 1. September.

Begynner å få på plass hjemmegymmet i kjelleren nå, bare litt rydding og småfiks på powerracken – så er alt klart. Skal få tatt noen bilder imorra når det er lysere.

 

Hadde ei grei styrkeøkt, selv om dagsformen ikke var på topp.

Auto 6rm benkpress: 20-30-45-40-42,5 (fikk bare 4 rep på 45)

Auto 10rm knebøy: 30-50-70-75-70 (første gang jeg prøver 25mm stang på knebøy, vond mot skuldrene vil jeg si!)

Auto 6rm markløft: 30-50-70-80-85 (må kjøpe flere vektskiver)

Auto 6rm En-arms roing bøyd over benk: 23-25-28-28-25

 

Har som sagt hatt bedre dager, helt klart lave glykogenlagre i musklene. Repetisjon 1-3 går som en drøm, så stivner alt til og blir tungt. Ellers så er jeg fornøyd med oppsettet, men tror kanskje jeg skal bytte ut roinga med

Leser jeg rett tar denne øvelsen av belastning på biceps og øker belastning på rygg. Kjenner at det er biceps som er "flaskehalsen" i denne øvelsen.

 

Bilder kommer i morgen.

 

 

 

Kjeller'n. Opprinnelig lagt ut 2. September.

Har da fått tatt noen dårlige bilder av kjellern, det hele er ganske så spartansk – men alt det nødvendige er tilstede. Muligheten til å gå rett opp fra kjelleren og ordne seg mat er ganske uslåelig, en liten proteinshake før trening og et stort måltid like etter må da være ganske så optimalt.

 

Her kommer bilder.

58847_424438871363_541261363_5397326_5472288_n-300x225.jpg

58950_424438931363_541261363_5397329_2275771_n-225x300.jpg

58950_424438926363_541261363_5397328_4434776_n-225x300.jpg

58950_424438936363_541261363_5397330_6955343_n-225x300.jpg

 

 

Testa powerracken med å henge 85kg (det jeg har av vekter) + hang meg selv i den og den tålte det uten noe stress. Har planer om å avstive det litt mer i toppen, men ellers er jeg veldig fornøyd med den.

 

That's it for now, skriver vel noe om kostholdsplanen min etterhvert.

 

 

 

(Hadde ei veldig bra styrkeøkt lørdag 4. September, men den ble ikke med i bloggen)

 

 

Trene idag? Opprinnelig lagt ut 7. September

Lørdagen hadde jeg ei utmerket styrkeøkt. Holdt meg nesten helt til planen, men la til arnoldpress (15,5kg) for å få inn litt mer belastning på skuldrene.

 

Tror ikke kroppen er vant til styrketrening, lørdagen var jeg virkelig kjørt etterpå. Spiste omtrentlig 1500 kcal rett etter trening og ble kjempekvalm. Gikk også å skalv og hadde følelsen av å gå på luft (alt er veldig lett). Ble bedre etter en liten høneblund.

 

Idag, tirsdag, kjenner jeg det fortsatt i triceps og dypt inni framside lår. Er ikke sikker på om jeg skal trene eller utsette det til imorra, blir vel til at jeg kjører ei økt tenker jeg. Skal prøve å øke proteininntaket fra 150 gram (ca 2g/kg) til 225 gram daglig (3 g/kg) og håper dette hjelper på.

 

Helt grei styrkeøkt. Opprinnelig lagt ut 7. September

Som sagt småstiv, så holdt tilbake på knebøyen og arnoldpress. Har fått i meg nok næring, nå gjenstår det bare å se hvordan formen er i morra.

 

Bra form. Opprinnelig lagt ut 8. September

Idag var kroppen litt sånn småstøl, men ikke på langt like ille som det har vært etter treningene nå i det siste. Føles ut som jeg har en halv "pump" i musklene, særlig lår og rumpe.

 

Gleder meg til å trene i morra, om jeg får tid skal jeg skrive litt om kostholdet.

 

Styrkeøkt 12 September. Unødvendig å si når denne ble lagt ut? tongue.gif

Idag var dagsformen veldig bra, vanlig økt – men overkroppen fikk ikke kjørt seg like mye som underkroppen.

 

Sånn så det ut:

Knebøy 40-60-70-70-80(x3)-80(x3)

Markløft 40-60-80-85-90-95

Arnoldpress 13-15-17(x3)-17(x3)

Skråbenk 15-17-17-17-17

 

Markløften øker omtrentlig 5 kg for hver trening :D

 

 

Kosthold, leangains. Opprinnelig lagt ut 13. September.

Helt etter jeg gikk ned i vekt ved hjelp av Psmf har jeg hatt evnen til å lenge gå uten mat. Det å gå en dag uten å spise før langt utpå dagen, si middag, er null stress. Sultfølelsen min er nedsatt. Det er først etter en hel dag uten mat at jeg virkelig føler at "NÅ må jeg ha mat". Selv har jeg en liten teori om at fettforbrenningen min er rimelig crazy etter tiden på diett.

 

Jeg har aldri vært noe frokostmenneske, så når jeg fant Intermittent Fasting (leangains) tenkte jeg: Dette er perfekt for meg!

 

IF, leangains style. (under er det kjapt oppsummert. Denne artikkelener mesteparten skrevet av fra, står mer omfattende her)

- 16 timers faste, 8 t spisevindu. Selv bryter jeg fasten rundt 1500 og spiser siste måltid rundt 2230.

- Kaffe, cola zero – alt uten kalorier, kan inntas i fasten. Drikker selv mye kaffe i fasten, føler spesielt det hjelper om jeg blir sulten rundt lunchtider.

- Fastetiden skal holdes ganske så lik fra dag til dag.

- Ideelt sett skal første måltid på hviledager inneholde 35-40% av totalbehovet av kalorier for denne dagen, protein skal også holdes høyt. Spiser selv rundt 80-100g protein i dette måltidet.

- Treningsdager: mer carbs

- Hviledager: mer fett

- Protein holdes høyt alle dager.

 

Jeg har en ganske stillesittende hverdag med forelesninger og skole. Jeg sikter på rundt 2700 kcal m/225g protein pr dag. Kroppsvekta mi er rundt 72-73 kg på tom mage og opptil 76 på full mage. Fettprosenten min tror jeg ligger rundt 13-15%, har prøvd to slike kalkulatorer med målebånd og har fått hhv 12,5% og 13,5% som resultat. Målet er å spise slik at styrkeøkningene er tilstede, samtidig som jeg legger på meg så lite fett som mulig.

 

To uker har gått siden jeg starta denne dietten, og jeg føler at jeg både har gått ned i fettprosent samtidig som jeg har gått litt opp i vekt (~0,5kg). Styrke har økt bra og jeg ser frem til å fortsette. Gleder meg til å se endringer 1-2 måneder inn i kostholdsplanen (følte her veldig for å kalle det dietten, men det er jo egentlig ikke det – jeg spiser jo for å gå opp i vekt!)

 

Hva mat angår så vet jeg at jeg ikke tåler kornprodukter, spiser jeg dem blir jeg veldig oppblåst og får ikke i meg nok næring resten av dagen. Er det en ting jeg sliter med så er det faktisk å få trykka i meg nok mat for å vokse. Det går bare akkurat ned nok til å få inn dagsbehovet føler jeg.

 

Avsluttende ord.

Nå ble det kanskje veldig mye her i førstepost, men diskusjon.no blir plassen for meg fremover for å holde styr på økning smile.gif

Endret av storken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styrkeøkt 14. September.

 

I dag var formen dårlig, og jeg hadde elendig form på markløften mot slutten. Sov faktisk ikke i natt, veldig sjelden sånt skjer - men dette var ei slik natt. Lå våken, proppfull av ideèr og energi, fant derfor ikke ro til å sove. 

 

Jeg skulle egentlig skjønt det da jeg begynte på mitt første oppvarmingssett for markløft, det var noe i nedre rygg som ikke stemte - og det ble heller ikke bedre når jeg lasta på 75%. Noe ignorant ignorerte jeg disse signalene og lasta på 100 kg - og løfta dette 6 repetisjoner. Samtidig filma jeg løftinga (har brukt å gjøre det frem til nå, for å dobbeltsjekke form). Mens jeg løfta følte jeg ikke noe spesielt ubehag, men stanga krøp fremover i forhold til føttene mine og jeg klarte ikke helt å "låse ut" (rette ut ryggen skikkelig) de siste repetisjonene. Repetisjon 3 og utover hadde veldig dårlig form. På den positive siden; jeg har ikke noe form for ubehag i ryggen, ei hadde jeg mens jeg løfta. Mener selv det er fraværet av søvn som er syndebukken her, kanskje ikke ryggen er retta ut eller noe sånt? Løfta litt på 95kg for å se om formen ble bedre, det ble den ikke.

 

 

 

Om det ikke står repetisjonsantall er det 6 repetisjoner.

 

Slik så treningsøkta ut:

Benkpress 25 (x10) - 35 skråbenk: 17,5 (x8) - 17,5 (x9) - 17,5 (x8) 17,5

Markløft 55 (x8) - 75  - 100 - 95 (x3)(sjekk)

Knebøy (planla egentlig ikke å ha med knebøy denne treninga, men det ble med siden marken gikk så dårlig) 40 (x10) - 60 - 70 - 75 - 70

Arnoldpress 15 (x9) - 15 (x9) - 15 (x8) - 15 (x8)

 

 

Prøvde meg også på millitærpress med manualer, men det klikker/knaker skikkelig i bunnposisjon i skuldra på den øvelsen - kan man ta den for langt ned?

 

Nå er det snart middag, så skal jeg bare holde det gående til i 2000-2100 tia, så er det natta :p

 

 

Lenke til kommentar

Hvorfor legger du ut kun bilder av ansiktet ditt? Massiv førstepost, virker som du har struktur og vilje til å nå målet ditt, det er bra!

Er ikke så utrolig glad i disse "forranspeiletmedmobil"-bildene, men jeg har da tatt etpar - så får vi se om jeg viser frem rundt 2 måneders merke. Kunne kommet med et slikt forranspeilet bilde nå, meen jeg vil ikke :p

 

Strukturen kom egentlig med skolehverdagen, litt rart det der at når du har mindre tid til å trene og spise rett - ja da! er det enklere å gjennomføre  :)

 

 

Dagens markløft-session var litt demotiverende, tenker å fokusere mer på knebøyen for å få opp styrken i hamstrings. Kom over en Kjempebra artikkel om Markløft og har funnet ut at hamstrings og glute mangler styrke, eller så er det jeg som løfter over evne - skal roe ned markløften nå en månede og heller gå hardt ut i knebøy.

 

Har nettopp spist middag og holder nå på med 50g (45g prottiser) whey + 1 l hmelk - 77 gram protein (25g casein) og 850 kcal. Jeg er dårlig til å estimere middagscalorier, men jeg tror den lå på rundt 800kcal (rundt 40g protein). Pre-workout shake + post workout 1l-hmelk, 850 kcal og 77g protein. 

 

Så langt har jeg konsumert 2500 kcal og 195g proteiner, dagen idag har vært veldig slapp (pga søvnmangel) - så jeg sier meg fornøyd med matinntaket.

 

 

Lenke til kommentar

Enkel styrkeøkt idag.

 

Har ikke spotter, så kjører safe på knebøy ;)

 

Alle reps er 6 med mindre det er noe annet som er oppgitt.

Knebøy: 40 x10 - 60 - 75 - 75 - 75 - 75x5

Skråbenk: bw x10 - 15 - 19 - 19 - 19 - 19

Markløft: 50 - 60 - 60 - 70

Arnoldpress: triceps for kjørt.

 

 

Fokuserte på teknikk på markløften, men føler at jeg krummer ryggen nederst i løftet, fikk ikke filma idag - så kan være at jeg innbiller meg det xD Fikk litt skrekken etter forrige trening, hadde ikke noe vondt eller noe sånt etter løftet - men teknikken var crap.

 

 

Lenke til kommentar

Kjapp styrkeøkt idag også, var egentlig en veldig lett økt følte jeg - selv om vektene var det samme som forrige gang. Hadde lyst til å prøve meg på både 80 og 85 knebøy, men har ikke spotter og har ikke fått gjort ferdig rails som er høye nok enda. Så det blir forhåpentligvis på mandag!

 

6 repetisjoner med mindre noe annet er oppgitt.

 

Knebøy: 40 x10 - 60 - 75 - 75 - 75 - 75 - droppsett 45 kg 

Skråbenk: armhevinger x10 - 15 - 19,5 - 19,5 - 19,5 - 19,5

Markløft: 50 - 60 - 60 - 70 - 80

Enarms overbøyd roing: ~20 x 10, 25 - 28 - 28 - 28 (ikke 100% sikker på belastningen i farta)

 

 

Kroppsvekt virker til å ha økt noe, veide inn på 76 kg uten å føle meg hverken stappa eller "tom" idag. Skal veie meg tidlig imorra igjen for å sjekke. 

 

 

Lenke til kommentar

Har hatt vondt i sener i føttene etter at jeg prøvde ut en sånn legcurl sak som kunne settes på benken min. Tok tilsammen bare 4 reps på denne med 25 kg belastning, men feilposisjonering av føtter eller feil justering må ha økt belastningen betraktelig. Drittsak egentlig, hadde aldri planlagt å bruke den, men ble nyskjerrig. Smertene er fortsatt fullt tilstede og idag planla jeg bare å kjøre overkropp på trening. Prøvde litt lett knebøy, for å myke opp tenkte jeg, men det gjorde utrolig vondt under paralelle lår med bakken. 

 

Dette ble egentlig hele treningsøkta (som vanlig alle 6 reps med mindre det står noe annet)

 

Skråbenk: armhevinger x10 - 17 - 20 - 20 - 20 - 20x9 (fikk noe rart over meg mot slutten her, og bare pressa på)

 

For første gang på tre uker brøt jeg også fasten uten at det var gått ~16timer. Fikk ikke sove så tidlig på morran ble det brownies + sørlandschips. Tom for kaffe - den hadde redda meg. 

 

Søvnproblemer er blitt et økende problem til meg. Jeg har EKSTREMT mye energi om dagene, men tilbringer mesteparten rimelig sittestillende. Når jeg sover sover jeg bra, det som er utfordringen er det å faktisk få sove.

 

 

Lenke til kommentar

post-75988-1284902852,2722_thumb.jpg

 

Brøt nettopp fasten med denne proteinbomba. 400g kylling + 4 medium egg (tot. 200g), ender opp med rundt 110 gram protein, 0g karbo og rundt 40g fett (2 ss olje). Tilsammen rundt 800 kcal ;)

 

 

 

Ahh, kraftmat! Nammmm :dribble:

 

Godt med egg i kyllingen? Tar du bare og knerter et par egg over kyllingen i stekepanna?

 

Forresten stilig konsept med den hjemmesnekra power-racken i kjellern :p

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Steker først kyllingen til den er godt gjennomstekt, krydrer vanligvis med spisskummen og noe kjøtt og grill krydder (tar det jeg synes lukter godt fra skapet ;) ). Skyver så kyllingen ut til kanten og knekker 4 egg i midten. Bruker en gaffel for å blande sammen eggene litt, så bare løfter jeg panna sånn at eggene flyter inn i kyllingen rundt. Setter på lokk og skrur ned plata til lav effekt i rundt 10-15 min tenker jeg. Ser raskt om egget er ferdig eller ikke.

 

Krydrer vanligvis egget med sånn grønt godt noe, tror det er oregano, og salt.

 

Så er det bare å gofle i seg :new_woot:

 

Powerracken kommer mest sannsynelig til å få noe slags trinsesystem slik at jeg kan ta pullups og roing, men må tenke meg om litt mer før jeg setter i gang med det :hmm:

 

Edit: Kylling + egg er en ganske tam kombinasjon, så krydder er Alfa-Omega i denne retten :)

 

 

 

Endret av storken
Lenke til kommentar

Tandoori krydder skal prøves ut ;)

 

Hadde ei bedriten styrkeøkt idag. Er veldig påvirket av de der JÆVLA senene bak kneet som gjør vondt, faen at jeg prøvde den der legcurl-driten. 

 

Fikk opp 22,5kg skråbenk x6 repetisjoner (tungt som faen), men måtte gå ned til 20 kg for å fullføre 6 repetisjoner de neste settene.

 

Varma opp med tilsammen 25 knebøy med 40 kg belastning, det hjalp på senene og smertene ble borte. (Vil karakterisere smertene som sterke voksesmerter). 80 kg knebøy gikk LETT, hadde lyst til å legge på mer - men egentlig skulle jeg ha tatt det mer med ro. Tror ikke akkurat høyere belastning hjelper på restitusjon av sener.

 

Når jeg tenker over det, på tre uker har jeg hatt dramatiske styrkeøkninger. Markløften har økt med 25 kg (selv om formen på 100kg ikke helt var den beste), knebøyen med over 20 kg (80 har jeg gjort, men har mer inne), skråbenken fra 15 til 22,5. Jeg tenker en kombinasjon av newbie gains, forbedring av teknikk pluss et bra kosthold har vært utslagsgivende.

 

Jeg tenker gå over til RYP ekstrem muskelvekst. Kjenner at styrken er kommet seg veldig bra, det jeg trenger nå er litt mer volum + noen droppsett for å styrke sener og skjelettmusklatur.

 

 

Lenke til kommentar

Kjapp styrkeøkt idag, 80 kg knebøy x 3 sett, skråbenk og overbøyd roing. Har også fått sketcha opp et utkast til nedtrekk/roing utvidelse av knebøy-racket, skal innom clasern i morra ;) Håper å få gjort mye i morra, kartlegge 10rm på tirsdag og så gå i gang med RYP Ekstrem muskelvekst.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Har bygd litt og feila mer på bygging av nedtrekk og roing, men det blir snart ;)

 

Ellers så hadde jeg første styrkeøkt etter en rimelig fuktig helg, og den var kjempebra  :new_woot:

 

Fant ikke treningsbukse, så bestemte meg for å trene i dongeri - på en eller annen måte: 95 kg knebøy x 4, hadde fortsatt flere repetisjoner i meg, men uten spotter og sikring fant jeg det best å ikke riske noenting. Altså, treninga 1 oktober hadde jeg et helvette med å få opp 85 kg knebøy. To alternativer; 1, dongribukse strammer og hjelper særlig i bunn av løftet. 2, skikkelig uthvilt etter helga.

 

Kunne sikkert prøvd meg på 100 kg også, 95 kg føltes på ingen måte veldig tungt :p

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

post-75988-1284902852,2722_thumb.jpg

 

Brøt nettopp fasten med denne proteinbomba. 400g kylling + 4 medium egg (tot. 200g), ender opp med rundt 110 gram protein, 0g karbo og rundt 40g fett (2 ss olje). Tilsammen rundt 800 kcal ;)

 

Ser godt ut :) Kanskje litt pirkete, men ved å bare bruke eggehvitene og heller ta en neve nøtter vil du erstatte usunt fett, med sunt. :thumbup:

Lenke til kommentar

post-75988-1284902852,2722_thumb.jpg

 

Brøt nettopp fasten med denne proteinbomba. 400g kylling + 4 medium egg (tot. 200g), ender opp med rundt 110 gram protein, 0g karbo og rundt 40g fett (2 ss olje). Tilsammen rundt 800 kcal ;)

 

Ser godt ut :) Kanskje litt pirkete, men ved å bare bruke eggehvitene og heller ta en neve nøtter vil du erstatte usunt fett, med sunt. :thumbup:

 

Tullball

 

 

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før Ola Normann innser at mettet fett på ingen måte er skadelig.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...