Gå til innhold

Ny konseptmodell fra Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har konseptet noe forbindelse til Nokia utover logoen som er satt på bildene? Mao., er dette et offisielt konsept?

Ja. http://conversations.nokia.com/2010/09/07/design-by-community-the-finished-concept/

Det er såpass ja. Designed by Community har jo vært en ganske stor snakkis i Nokia-forum og diverse det siste året, fint å se resultatet.

 

Jeg tror tanken her er å samle inn ønsker til drømmemobilen, lage et konsept, og så lansere et produkt som ikke er langt unna konseptet innen kort tid (N9). Det ryktes også en tastaturløs utgave av N9, og den vil jo isåfall nesten se prikk lik ut som konseptet.

Lenke til kommentar

Nokia+Åpen kildekode=MeeGo på en slik telefon. Det håper jeg i hvert fall, blir skuffet hvis det er Symbian - men Symbian på en Nokia er jo ikke noe nytt, så det hadde ikke vært noe poeng i å mystifisere det.

 

Sist jeg sjekket var vel også Symbian blitt open source. Når man i tillegg får støtte for multiple OS, kan du vel ikke bli skuffet.

Lenke til kommentar

//Grisestygt?

Den er jo bare en slankere utgave av N8. Men siden både symbian og meego er nå open source så tror jeg de vil tillate folk å velge selv hvilket av os'ene folk kan bruke. GUI'et skal være så og si likt.//

 

Greit nok, N8 fortjener ikke beskrivelsen "grisestygg", men med sine nærmere 13 mm er den alt for tykk syntes jeg. Det generelle designet på denne konseptmodellen er også mye ryddigere enn N8, noe jeg syntes er finere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...