Gå til innhold

En Carl Zeiss med tilbehør, takk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er faktisk noe av det PINLIGSTE jeg har sett en produsent av fotografisk utstyr har gjort.. Og det er ekstra flaut å se Zeiss klistra på denslags.

 

Hvem bruker egentlig stropper med Logo på anyways?

Hadde da aldri kunnet falle meg inn å feste den saken på en Zeiss Ikon, og forøvrig ikke aktuelt med UV filtre foran Zeiss optikk heller.

Lenke til kommentar

Er det en god stropp, så kikker jeg gjerne på den. Har fra før av et Zeiss linserensesett, som jeg er ganske så fornøyd med. :)

 

Noen som har andre gode forslag til stropper, forresten? Har lest positive ting om saker fra OpTech - noen andre som anbefales?

Blackrapid stroppen er det smarteste og mest komfortable jeg har vært borti; http://www.blackrapid.com/

 

 

http://www.scandinavianphoto.no/product/list.aspx?sid=6229384

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trondster:

Best thing you can do is to get familiar with the different carrying solutions, and then find out which one(s) fit(s) your needs the best. I for instance, am going to purchase CC for hiking, climbing and similar, but BlackRapid for streetshooting and similar. (CC = Rough, BR = Subtle).

 

Yes, this will take a bit longer than just buying the first and best you can find, but you'll be happier with your purchase.

 

Ones to consider (Non-exhaustive list. The ones I could think of ATM)

- K-Gear Bottomless Holster

- Cotton Carrier

- Spider Holster

- Blackrapid R-strap

- HoldSLR

- Lumaloop

- UP-Strap

 

Hm, there are more, I just can't think of them right now. Some are variations of the same system. You can also do a Google-related search on the webpages of products you like. (for example: related:blackrapid.com)

Endret av Jonta
Lenke til kommentar

Trondster: Med din signatur, fartstid og postcount forventer jeg at du vet at forskjellige verktøy brukes til forskjellige ting.

 

Noen elsker RS-7, jeg kan mye heller tenke meg RS-4.

Nei, nei - min 5D er skrutrekker, hammer og kamera i ett! Eller vent - det er S70'en som gikk i stykker, det. :fun:

 

Men jo - RS-4 med lomme ser kjekk ut..

 

Tror jeg skal ta en titt i en butikk - klå og kjenne - ikke minst prøve på. Er også litt spent på den Zeiss-stroppen i artikkelen - hvordan er kvaliteten, tro?

Lenke til kommentar

Vel, ikke alle bruker digitale hus med innebygd uv-filtrering. :)

...men det er ikke mange som bruker ucoatede objektiver eller filmer som er følsomme i UV-delen av spekteret. Multicoating absorberer over 80% av UV-lyset lenge før det kommer frem til sensor/film, og moderne film er svært lite følsom for annet enn synlig lys. UV-filter er og blir lureri.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...