Gå til innhold

Anmeldelse: Playstation Move (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper i usa kommer det til å komme mangen søksmål pga folk som har hoppa gjennom fks vinduet når dei spilte move osv hehe.

 

Men seriøst? Stå? Sånn som i dag har eg litt feber da liker eg å sitte inne og spille, hadde ikke hatt sjangs til å stå å spille!!! ARrrh eg hadde gleda meg til dette!

Lenke til kommentar

Tipper i usa kommer det til å komme mangen søksmål pga folk som har hoppa gjennom fks vinduet når dei spilte move osv hehe.

 

Men seriøst? Stå? Sånn som i dag har eg litt feber da liker eg å sitte inne og spille, hadde ikke hatt sjangs til å stå å spille!!! ARrrh eg hadde gleda meg til dette!

 

Q: Do you need to stand when using PlayStation Move? Do you need to sit?

A: No, you do not need to stand. As long as the camera has a clear, direct view of you and the PlayStation Move motion controller, you can play while standing, sitting, slouching, reclining, etc.

http://blog.us.playstation.com/2010/09/07/playstation-move-the-ultimate-faq

Lenke til kommentar

Beklager et noe upresis formulering der, er rettet opp nå.

 

Enkelte spill, som Sports Champions, krever at du må stå, mens andre igjen kan spilles sittende. De andre to titlene gikk fint å spille fra sofaen, det samme gjorde Heavy Rain da jeg fikk leke meg litt med det i Los Angeles. Eyetoykameraet registrerer hvor i rommet den lysende kulen befinner seg, og beregner deretter. Sony har også sagt noe om at kameraet følger kroppen din også, noe jeg ser for meg kan være forklaringen på hvorfor Singstar: Dance fungerer som det gjør.

 

Begrensningen kommer hvis du beveger deg utenfor synsvidden til Eyetoy-kameraet, da vil du få en irriterende feilmelding fra et noe forvirret kamera.

 

Slik jeg har forstått det takler ikke Kinect at du spiller sittende foreløpig fordi den er avhengig av å følge kroppen din, og at den vil bli forvirret om du plutselig har en sofa istedenfor underkropp, men før vi får leke litt nærmere med dette selv, kan jeg ikke si noe konkret om hvordan det fungere. Det vi fikk prøve av Kinect-spilling både på E3 og Gamescom foregikk i hvert fall utelukkende i stående posisjon, uten forstyrrende elementer i bakgrunnen.

 

Når det gjelder terningkast på Move i forhold til Motionplus, er det også vanskelig å komme med et kort svar. Motionplus er betydelig mer responsiv enn wiimoten alene og gjengir bevegelsene dine godt, men det som skiller MP og Move er nettopp at Move også registrerer posisjon i rommet. Så det blir på en måte MP med en ekstrafunksjon. I praksis betyr det bedre plassering av bevegelsene du gjør i spillet, det er en direkte sammenheng mellom HVOR du gjør ting i rommet og HVOR tingene blir gjenskapt på skjermen. Mens MP da altså "bare" gjengir HVA du gjør.

 

I tillegg må man også se på hva de ulike selskapene bruker den nye teknologien til. Jeg har stor tro på at det nye Zelda-spillet blir en stor fornøyelse å spille, nettopp fordi sverdfektingen blir mer autentisk, men samtidig ser ikke Nintendo ut til å utnytte MP fullt ut, i motsetning til Sony som kjører på for fullt med Move-tilpassede titler. Killzone 3 med Move kan for eksempel komme til å bli kjempetøft, og det ser ut som de følger opp med flere andre såkalte core-titler også. Microsoft med Kinect igjen ser ut til å satse på casual-spillene, med et dansespill og diverse andre småspill.

Lenke til kommentar

Tipper i usa kommer det til å komme mangen søksmål pga folk som har hoppa gjennom fks vinduet når dei spilte move osv hehe.

 

Men seriøst? Stå? Sånn som i dag har eg litt feber da liker eg å sitte inne og spille, hadde ikke hatt sjangs til å stå å spille!!! ARrrh eg hadde gleda meg til dette!

 

Q: Do you need to stand when using PlayStation Move? Do you need to sit?

A: No, you do not need to stand. As long as the camera has a clear, direct view of you and the PlayStation Move motion controller, you can play while standing, sitting, slouching, reclining, etc.

http://blog.us.playstation.com/2010/09/07/playstation-move-the-ultimate-faq

Sånn. Enkelt og greit. Slutt med klagingen og kjøp dere en Move nå. Selv tror jeg at jeg skal vente til Killzone 3 kommer ut.

Lenke til kommentar

Selv om jeg hadde hatt PS3 er Move alt for dyrt og begrenset. Kinect støtter to spillere rett ut av pakken og kan brukes til mer enn bare spill. Ikke at jeg kommer til å kjøpe den heller. Det holder lenge med Wii for meg. Har investert i Motion Plus-kontroller, så det holder i massevis.

Nå er jeg ikke sikker på hva Kinect vil koste i Norge, men regner med det blir rundt tusenlappen. Dette er dyrt for et glorifisert kamera. Dessuten er vel ikke Move dyrere enn en ekstra Wiimote eller for den saks skyld DS3. Når man i tillegg kan spille Killzone 3, da kaller jeg det en grei deal. For meg har aldri Wii vært aktuelt, rett og slett pga mangel på kjernetitler som faktisk drar nytte av funksjonaliteten og selvfølgelig, stygge teksturer.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har alle 3 enhetene ser jeg bare frem til slikt. Jeg synes det er kjempeflott at selskapene ser hva som fungerer og potensialet til enkelte ting og forsøker å forbedre dem. At Sony og MS kommer med sine bevegelses kontrollere etter Wii må jeg derimot humre litt over for jeg husker hvor "nedtalende" de var ovenfor Nintendo og Wii før releasen.

 

Synes Move ser interesangt ut jeg, og håper virkelig at Sony i alle fall klarer å gjøre noe godt ut av systemet. Twilight Princess var en interesang opplevels, og Skyward sword tror jeg blir bare snasen, så når Nintendo klarer å utnytte potensialet i sin kontroller håper jeg at Sony klarer det og. Jeg har ikke alt for store håpet med tanke på 3dje parts utviklerne dog, men håper jeg blir overasket der.

 

Eneste ulempen er at dette begynner å bli forferdelig kostbart, og selv om det er en engangs sum for å kjøpe disse nye systemene så synes jeg at det begynner å bli litt vel mye av det gode. En standard kontroller koster langt fra så mye, så det håper jeg at de klarer å forbedre teknikk og produksjon til en slik grad at dette ikke ender opp med å koste mer enn det smaker og dermed skremmer folk vekk fra det. For å kjøpe fullt Move for en liten partykveld kommer kontrollene opp i samme pris som en konsoll (Wii) og da synes jeg det har gått litt vel langt. Kontrollene skal ikke ende opp med å koste tilnærmet det samme som en konsoll. Så der håper jeg alle 3 selskap klarer å endre seg kraftig, hvis ikke tror jeg at bevegelses kontrollere kan ende med å gå dunken.

 

Men men, skal investere i dette når der kommer noen spill som viser potensialet til det, som ikke er partyspill/småspill. God of War 4 med Move? Oooooh, jeg ser for meg det å rive hodet av mytologiske skurker med egen bevegelse. Var en merksnodig herlig følelse å knuse kassa apparat med eierens hode i Godfather til Wii (sykt som det høres ut) så jeg ser litt frem til slike potensielt gode opplevelser i fremtidige spill. Så fremst prisen ikke ødelegger vel å merke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

To move enheter for to personer blir dyrere enn en Kinect.

Var vel slik at kinect kan registrere håndbevegelser også slik at den kan fungere likt som en Move. Feks i skytespill.  

 

838 kr to move kontrollere uten kamera + 638kr for to  move navigation units. 219kr for kamera.

 

TOTALT: Playstation 3 Move oppe i 1700 kroner. Xbox 360 Kinect oppe i 1200 kroner. altså 500 kroner i mellom. 

 

Kinect er billigere, for coop play. 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

600 for Starter Pack

400 for ekstra Move Control

300 for Navigation Control

400 for Sport Champions

 

Og så kommer Player 2

(For å spille 2 spillere i f.eks. gladiatorspillet antar jeg man trenger 4 Move controllere?)

2x 400 for Move Controllere

300 for Navigation Control

 

Det koster å være kar!

Man kan like gjerne bare sette opp Move og Kinect på ønskelista til jul med en gang. Blir vel ikke noe særlig med kvalitetsspill før den tid uansett.

Lenke til kommentar

600 for Starter Pack

400 for ekstra Move Control

300 for Navigation Control

400 for Sport Champions

 

Og så kommer Player 2

(For å spille 2 spillere i f.eks. gladiatorspillet antar jeg man trenger 4 Move controllere?)

2x 400 for Move Controllere

300 for Navigation Control

 

Det koster å være kar!

Man kan like gjerne bare sette opp Move og Kinect på ønskelista til jul med en gang. Blir vel ikke noe særlig med kvalitetsspill før den tid uansett.

 

Det går fint å spille to spillere med én Move-kontroller hver. I gladiatorduellene betyr det da bare at du har skjold og våpen på samme hånd, og bytter mellom funksjonene med T-knappen på undersiden av Move-kontrolleren. Men, det er selvsagt mye tøffere med to.

 

Ønskelista til jul begynner allerede å se ganske oppblåst ut her i gården... Øverst på lista troner Fender'en til Rockband 3, for det var litt over gjennomsnittet awesome :love:

 

Forhåpentligvis har jeg vært snill pike hele året :whistle:

Lenke til kommentar

jeg skal ha både kinect og move, men prisforskjellen er jo ikke relevant når Kinect ikke kan brukes i halvparten så mange spill.. Du kan jo bare glemme å spille samme type spill som Killzone3 og littlebigplanet med kinect feks... Presisjonen demonstrert i Sports Champions kan en jo glemme med kinect.

 

Enig i at move er grisedyrt though :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...