Gå til innhold

Storaksjon mot fildelere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IRC? Regner med det var et stykke opp i hirarkiet da? Har vel ikke akkurat inntrykk av at det er særlig vanlig blant den gjengse fildeler.

IRC er mer vanlig enn du (og mange andre) tror. :)

 

Blant den gjengse fildeler? Jeg tror egentlig ikke det er så mye mer vanlig enn jeg tror i dette segmentet. Hvor mange folk vet i det hele tatt at det foregår fildeling på IRC? Selv den prosentandelen tipper jeg er lav. I tillegg må man sette opp klienten sin så det er egnet til det osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Blant den gjengse fildeler? Jeg tror egentlig ikke det er så mye mer vanlig enn jeg tror i dette segmentet. Hvor mange folk vet i det hele tatt at det foregår fildeling på IRC? Selv den prosentandelen tipper jeg er lav. I tillegg må man sette opp klienten sin så det er egnet til det osv.

Beklager, jeg misforsto. Jeg gikk utifra at det var snakk om IRC fordi de pågrepne brukte det for å kommunisere, ikke selve til fildelingen. Neste gang skal jeg lese artikkelen før jeg kommenterer.

Lenke til kommentar

Blant den gjengse fildeler? Jeg tror egentlig ikke det er så mye mer vanlig enn jeg tror i dette segmentet. Hvor mange folk vet i det hele tatt at det foregår fildeling på IRC? Selv den prosentandelen tipper jeg er lav. I tillegg må man sette opp klienten sin så det er egnet til det osv.

Beklager, jeg misforsto. Jeg gikk utifra at det var snakk om IRC fordi de pågrepne brukte det for å kommunisere, ikke selve til fildelingen. Neste gang skal jeg lese artikkelen før jeg kommenterer.

Det var kommunikasjon på irc det var snakk om ja. Jeg vet ikke hvor de har fått det fra at det gjaldt fildeling på irc, men de som har blitt tatt er folk som opererer eller er involvert i såkalte topsites, altså ftp-servere. Det er ikke snakk om at de har tatt folk som sitter hjemme og laster ned siste albumet til Lady Gaga fra Pirate Bay her :)

 

Bl.a. har man tatt ned en av de høyest rangerte topsitene i denne aksjonen, og mange andre topsites koblet fra nettet for sikkerhets skyld mens aksjonen pågikk.

Lenke til kommentar

Blant den gjengse fildeler? Jeg tror egentlig ikke det er så mye mer vanlig enn jeg tror i dette segmentet. Hvor mange folk vet i det hele tatt at det foregår fildeling på IRC? Selv den prosentandelen tipper jeg er lav. I tillegg må man sette opp klienten sin så det er egnet til det osv.

Beklager, jeg misforsto. Jeg gikk utifra at det var snakk om IRC fordi de pågrepne brukte det for å kommunisere, ikke selve til fildelingen. Neste gang skal jeg lese artikkelen før jeg kommenterer.

Det var kommunikasjon på irc det var snakk om ja. Jeg vet ikke hvor de har fått det fra at det gjaldt fildeling på irc, men de som har blitt tatt er folk som opererer eller er involvert i såkalte topsites, altså ftp-servere. Det er ikke snakk om at de har tatt folk som sitter hjemme og laster ned siste albumet til Lady Gaga fra Pirate Bay her :)

 

Bl.a. har man tatt ned en av de høyest rangerte topsitene i denne aksjonen, og mange andre topsites koblet fra nettet for sikkerhets skyld mens aksjonen pågikk.

 

Hvor står det at kun kommikasjonen foregikk på IRC? Eller mao, hvor kommer den informasjonen fra?

 

AtW

Lenke til kommentar

IRC? Regner med det var et stykke opp i hirarkiet da? Har vel ikke akkurat inntrykk av at det er særlig vanlig blant den gjengse fildeler.

 

AtW

 

 

Normalt med IRC på det nivået, bruker krypterings metoder som FiSH osv

- IRC har blant annet pre kanal

- announce kanal, som sier alt som lastet opp til en ftp (brukes av boter til og race til andre sider)

- chatte

- noe mere

Lenke til kommentar

Bra politiet har prioriteringene sine i orden iallefall. Vi har ministere som driver med grov-korrupsjon, voldtekter og tusenvis av tyverier fra privatpersoner som aldri blir etterforsket. At noen driver å lager blåkopier av digitale verk (som ikke engang var for økonomisk vinning) fra store firmaer som sannsynligvis ikke engang lider noe økonomisk tap, ja da slår vi inn dører hos folk å konfiskerer alt man finner av digitale apparater. Stå onkel blå vi heier på dere!

 

Falsk dikotomi ...

Lenke til kommentar

I denne omgangen har de i alle fall klart å se seg ut et relevant mål, å gå etter individuelle fildelere og saksøke for millioner er noe av det dummeste jeg har sett, dette gir i alle fall noe mening da de er på jakt etter de som er "bakmennene".

 

Plate- og filmselskapenes desperate sprell for å beholde kartellet sitt så lenge som mulig har pågått og ser ut til å ville fortsette lenger enn jeg så for meg for rundt 5 år siden. jeg ville trodd de heller ville innsett at å holde totalt kjeft og ignorere fildeling ville vært mer i deres favør, da det vil være bedre PR (eller rettere sagt mangel på negativ PR...), og spare dem masse penger på heksejakt (som de umulig kan tjene inn igjen gjennom den). De siste par årene, spesielt etter skrive-streiken i USA har selvstendig web-medie tatt mer av, og ser ut til å være en økende trend. Jeg tror det vil bli spennende å se hvordan det utvikler seg.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Har de tatt folk fra offentlige trackers eller fra private? De fleste private har jo en IRC kanal med nye slipp som har kommet, med direktelinker, men hmmm...

 

Leser at de visstnok har infiltrert miljøet, som i at de har gått undercover på nettet, hjelpe meg!

 

Synes dette er nokså unødvendig bruk av ressurser, folk på private trackers er da såpass seriøse at de kjøper blurays og originalspill av det som er verdt å bruke penger på? I allefall har jeg lest at de fleste som benytter seg av slike tilbud gjør det, jeg har selvsagt ingen befatning med dette nettverket av ubarmhjertige og harbarkede kriminelle :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...