Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Tab


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må være en unik type gress de røyker i Korea hvis de tror folk skal betale så mye for en tablet..

 

Jada, iPad er ikke spesielt mye billigere men så er jo eple-kidsa en helt egen rase uten sammenligning med normale folk forøvrig.

 

Tablet er en nisjedings og ikke verdt så mye penger med mindre den baker brød og vasker gulvet også..

Lenke til kommentar

Nå når det ser ut som om 10" TABs fra andre produsenter legger seg på en pris på ca. 4000.-, hva er det denne 7" Galaxy har som forsvarer den høye prisen, som de andre ikke har?

 

Denne tableten har mye mer enn andre tablets, inkludert Ipad. Kan forstå at denne er dyrest på markedet, men 7400 er altfo mye. 5000 er min smertegrense for en tablet som denne. Og da skal batteriet være brutalt bra.

Lenke til kommentar
Galaxy Tab er omtrent på størrelse med presseblokka undertegnede hadde med seg, nærmere bestemt 19,009 (h) x 12,045 (b) x 1,198 (d) centimeter. Det gjør at den glir ned i en jakkelomme uten problemer. Mer imponerende er det at vekten bare er på 380 gram, mot Apple Ipads 680 gram.

Hvorfor er det imponerende at en såpass mye mindre enhet, med en skjerm som tilbyr ca halvparten av iPads skjermareal, veier 300 gram mindre? Kan ikke si jeg er verken overrasket eller imponert over en slik vektforskjell selv, synes derimot den er omtrent som forventet.

 

En interessant tablet, men jeg synes ikke den utgjør noe særlig godt alternativ til iPad, i allefall ikke for min del. Blant annet pga den lave skjermstørrelsen (havner litt mellom to stoler, vet ikke om 7" er stort nok i forhold til diverse mobilskjermer), de upraktiske skjermproporsjonene (ekstrem tallscreen i stående modus, og muligens unødvendig bred i liggende modus også?), samt at jeg ikke er særlig imponert over Android sammenliknet med iOS heller. Vel, smak og behag.

 

Skal bli interessant å se diverse batteritester av denne, er spesielt nysgjerrig på hvor mange timer den klarer å levere som ebokleser og som surfemaskin sammenliknet med iPad ved samme lysstyrke på skjermen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmmmm... Venter til neste generasjon av denne, med Android 3.0, så kan den jo erstatte mobilen min istedetfor :-D Den perfekte ville hatt SAMOLED og et solid kamera, med denne størrelsen må det jo være mulig å putte inn en solid kamerabrikke også? Og Xenon-flash? :-)

Har store lommer uansett, liksom ;-P Og Jawbone :-)

 

Jeg har hele tiden ment at man ikke trenger en slik, fordi du har alle funksjoner i en bærbar og en mobil. Men jeg visste ikke man kunne ringe og sende melding på den! Da kan den jo heller ERSTATTE en mobil, da det er en mobil, type stor?

 

EDIT: Kjøper man en slik på samme måte som man kjøper en mobil?

Altså med mulighet for abonnement, og mobilnummer og alt? Må vel være det med mulighet for å ringe, men hvordan er dette i praksis? Vil man i en butikk behandle denne som en telefon, eller "forvente" at man erstatter denne med mobilen? For hvis ikke må man jo nødvendigvis ha to nummere?

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Heh. . den lagger ganske voldsomt når han f.eks "sveiper" for å scrolle.

Kommer det av treg hardware eller selve operativsystemet?

 

Det kommer av manglende hardware akselerering av grensesnittet. Som å kjøre windos uten skjermkortdriver(gpuen brukes kun i spesielle 3d aps). Android kom etter bølgen av cortex cpuer og google ser ut til å bli bortskjemt av ytelsen så de har ikke giddet å skaffe skikkelig akselerasjon. 1. gen og iphone 3g hadde 4-6 ganger svakere prosessor og 10+ ganger svakere gpu(tatt fra anandtech artikler og regnet med 1 GHz cortex a8(2-3x høyere ipc)), likevel ble skrolling utført i 60 fps.

 

iOS har hatt det fra starten, webOS får "ccs transformation" og html5 akselerasjon(som betyr akselererte animasjoner i operativsystemet som bruker css animasjoner i alle menyene) i 1,5/2.0 nå i høst.

 

Dette er andriods største turnoff for meg.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Heh. . den lagger ganske voldsomt når han f.eks "sveiper" for å scrolle.

Kommer det av treg hardware eller selve operativsystemet?

 

Det kommer av manglende hardware akselerering av grensesnittet. Som å kjøre windos uten skjermkortdriver(gpuen brukes kun i spesielle 3d aps). Android kom etter bølgen av cortex cpuer og google ser ut til å bli bortskjemt av ytelsen så de har ikke giddet å skaffe skikkelig akselerasjon. 1. gen og iphone 3g hadde 4-6 ganger svakere prosessor og 10+ ganger svakere gpu(tatt fra anandtech artikler og regnet med 1 GHz cortex a8(2-3x høyere ipc)), likevel ble skrolling utført i 60 fps.

 

iOS har hatt det fra starten, webOS får "ccs transformation" og html5 akselerasjon(som betyr akselererte animasjoner i operativsystemet som bruker css animasjoner i alle menyene) i 1,5/2.0 nå i høst.

 

Dette er andriods største turnoff for meg.

Interessant forklaring, høres logisk ut. Jeg synes imidlertid scrollingen er litt hakkete selv på Desire, men det går vel på det samme.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...