Gå til innhold

Angry Birds kommer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har visst en stund at det kommer til Android, men aldri sett noen konkret dato.

 

Straks dette kommer har jeg ingen grunn til å leke med brors Iphone lenger new_woot.gif

 

edit:

http://www.pocketgam...ews.asp?c=20741

http://www.intomobil...id-this-summer/

Er kanskje verdt å nevne i nyhetsartikkelen at Angry Birds også finnes i Ovi Store, og ikke bare App Store

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Nå er jeg fullt klar over at Android er mye mer utbredt, men jeg er likevel skuffet over at det lages sak på at betaversjonen til Android er tilgjengelig når det har gått "journalistene" hus forbi at WebOS faktisk har fått den fulle utgaven av Angry Birds før Android, mye p.g.a. av press fra et aktivt brukermiljø.

 

Men, det henger vel rimelig greit sammen med at "skribentene" er litt skjeve i sitt personlige engasjement? Og at "ingen" er interessert i Palm her i Norge.

 

Regner ikke med at vi hører noe om at det er frigitt SDK og informasjon for WebOS 2.0 om en neve av de betydelige forbedringene OS'et vil få i år.

 

For de som er fjernt interessert, så er forøvrig "PalmPad" bekreftet av HP, med tilgjengelighet i første kvartal 2011.

Lenke til kommentar

Nå er jeg fullt klar over at Android er mye mer utbredt, men jeg er likevel skuffet over at det lages sak på at betaversjonen til Android er tilgjengelig når det har gått "journalistene" hus forbi at WebOS faktisk har fått den fulle utgaven av Angry Birds før Android, mye p.g.a. av press fra et aktivt brukermiljø.

 

Men, det henger vel rimelig greit sammen med at "skribentene" er litt skjeve i sitt personlige engasjement? Og at "ingen" er interessert i Palm her i Norge.

 

Regner ikke med at vi hører noe om at det er frigitt SDK og informasjon for WebOS 2.0 om en neve av de betydelige forbedringene OS'et vil få i år.

 

For de som er fjernt interessert, så er forøvrig "PalmPad" bekreftet av HP, med tilgjengelighet i første kvartal 2011.

 

 

Hei,

 

Vet du hvordan vi kan handle apps i App catalogen til Palm ?

Lenke til kommentar

Nå er jeg fullt klar over at Android er mye mer utbredt, men jeg er likevel skuffet over at det lages sak på at betaversjonen til Android er tilgjengelig når det har gått "journalistene" hus forbi at WebOS faktisk har fått den fulle utgaven av Angry Birds før Android, mye p.g.a. av press fra et aktivt brukermiljø.

 

Men, det henger vel rimelig greit sammen med at "skribentene" er litt skjeve i sitt personlige engasjement? Og at "ingen" er interessert i Palm her i Norge.

 

Regner ikke med at vi hører noe om at det er frigitt SDK og informasjon for WebOS 2.0 om en neve av de betydelige forbedringene OS'et vil få i år.

 

For de som er fjernt interessert, så er forøvrig "PalmPad" bekreftet av HP, med tilgjengelighet i første kvartal 2011.

Så du mener skribentene er skjeve fordi de ikke skriver om apps til en platform som ikke er mulig å kjøpe i Norge? Hva blir det neste? En egen NTT DoCoMo kategori på forumet?

Lenke til kommentar

Har prøvd betaen til Android litt nå, kan trygt si at dette er beta ja :p

 

Knappene på skjermen ligger ofte over hverandre, ytelsen er veldig opp og ned på min Hero med Froyo. Dessuten er det ikke multitouch. Skal dette komme senere?

Multitouch funker fint på min Nexus One med Froyo i Angry Birds. Har ikke hatt noen problemer med spillet heller. Virker som utviklerne bare testa betaen på en eller noen få nyere Android mobiler med Froyo.

Forøvrig ganske morsomt spill, men tok ikke så lang tid å spille gjennom.

Lenke til kommentar
Så du mener skribentene er skjeve fordi de ikke skriver om apps til en platform som ikke er mulig å kjøpe i Norge?

 

Ja, de fleste skribenter er rimelig skjeve — stort sett til fordel for iOS/Phone. Skulle jeg fulgt retorikken din helt ut, skulle vi ha sluppet å høre om iPad en stund også — til den ble tilgjengelig i Norge. Det er dessuten et faktum at det i markedet er mange andre (og tidvis mer) interessante ting å skrive om. Mange av oss har liten interesse av å innbefatte oss med begrensningene til Apple, eller fragmenteringen til Android.

 

Jeg vil uansett påstå at en sak hvor brukermassen av "en platform som ikke er mulig å kjøpe i Norge", som jeg forøvrig har kjøpt fra en norsk butikk, klarer å få presedens hos en utvikler p.g.a. brukerpress, er mer saksverdig enn en haltende beta for platformen som skulle fått applikasjonen (lenge) før WebOS.

 

Kilde, utviklerens blog — og en mengde andre nettsteder som ikke er fullt så selektive/skjeve;

25/8 Angry Birds available for Palm Pre

1/9 Angry Birds Begin Hatching On Android

Endret av Autodidact
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor betale når dere kan laste ned. Gå til 4shared. Søk på det du skal ha, og ha .apk bak søket. Dette er filtypen, det går IKKE ann å spille Java spill på eks. Htc Legend og smarttelefoner (.jav). Så er det bare å kopiere eller dra filen over til telefonen(plugg i telefonen som diskstasjon). Derretter laster dere ned Astro eller Linda file manager. Gå inn der og spillet/apps vil ligge der.

 

Når der gjelder plassen på din telefon er det slik at Htc hører til steinalderen med sd kort. Når du laster ned spill (vet ikke om dette gjelder Market), så vil det ligge seg på minnekortet. I det øyeblikekt du skal innstalere spillet vil det lagre seg på telfonen, som har vel 512 MB. Med diverse programmer så er det vel bare tilgjengelig et par MB. Så derfor vil du ikke ha plass til flere en et par spill/apps.

 

Den nye Android 2.2/Froyo) har mulighet til å lagre og instalere på minnekortet tror jeg. Alertnativt kan du roote telefonen(slags jailbracking ala Iphone), som gjør at du kan bestemme hva du skal gjøre med telefonen. Deretter må man laste ned en ny ROM, som det er mange av. På pc vil dette være eks. Windows 7, Vista. Det kan diskuteres om dette er bedre, men man kan iallefall få innstallert spillet på minnekortet. Takk til Htc som lever i gamle dager med minnekort og ikke intern harddisk ala Iphone.

Endret av mistert
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...