Gå til innhold

Denne justerer lysstyrken automatisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan all den automatikken fungerer i praksis. Bare det ikke blir like irriterende som en lcd-tv med dynamisk kontrast hvor man ser ting blir lysere og mørkere kontinuerlig.

 

22-tommers skjerm som tillater to åpne A4-dokumenter, side ved side

 

Er dette en annen måte å måle 22 tommer på eller skal vi liksom tolke oppløsningen på skjermen ut ifra dette? Det der stiller nesten i samme klasse som de kundene jeg har som opplyser meg om at et bilde de skal ha på nettsiden er 300dpi.

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan all den automatikken fungerer i praksis. Bare det ikke blir like irriterende som en lcd-tv med dynamisk kontrast hvor man ser ting blir lysere og mørkere kontinuerlig.

 

22-tommers skjerm som tillater to åpne A4-dokumenter, side ved side

 

Er dette en annen måte å måle 22 tommer på eller skal vi liksom tolke oppløsningen på skjermen ut ifra dette? Det der stiller nesten i samme klasse som de kundene jeg har som opplyser meg om at et bilde de skal ha på nettsiden er 300dpi.

Foruten å være en særdeles dårlig måte å måle ting på (man kunne jo i stedet sagt det som det er at oppløsningen er 1680x1050), er det også tildels villedende. Iallfall OpenOffice.org tillater ikke 2 A4-sider side ved side når det er i samme dokument med den oppløsningen. Skal plassen utnyttes med 100% zoom, må to dokumenter åpnes og det vil da ikke være en piksel tilovers i bredden etter at hvert dokument har fått halve skjermbredden.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...