Gå til innhold

- Skjulte kostnader ved Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å sikre seg dette skal Microsoft visstnok bruke haugevis av penger på markedsføring.

Det hadde vært bedre om de brukte den pengepotten på forbedring av systemet. Markedsføring gir ingen produktforbedring.

 

En annen strategi de tydeligvis satser på er å belyse mulige svakheter ved en av erkekonkurrentene, Android.

Baktaling/skittkasting. Er det mulig å synke så lavt?

Lenke til kommentar

Dette er vel den normale måten MS driver på så det er ingen bombe, det eneste problemet her er jo at de faktisk sliter tungt med og komme skikkelig inn på markedet, i og med svært mange har Android eller har prøvd det så tviler jeg sterkt på at dette er annet en ris til egen bak, personlig så håper jeg jo at MS skal floppe totalt på telefonmarkedet, vi har ikke bruk for dem.

Lenke til kommentar

Dette er vel den normale måten MS driver på så det er ingen bombe, det eneste problemet her er jo at de faktisk sliter tungt med og komme skikkelig inn på markedet, i og med svært mange har Android eller har prøvd det så tviler jeg sterkt på at dette er annet en ris til egen bak, personlig så håper jeg jo at MS skal floppe totalt på telefonmarkedet, vi har ikke bruk for dem.

 

Trenger dem ikke? Er jo nesten duopol i brukbare grensesnitt for mobiltelefoner i dag (iOS/Android)...jeg ser det ikke som noen ulempe om det kommer en konkurrent til med litt tyngde. Har ikke helt troen på at MeeGo, Symbian, Bada eller WebOS skal klare å bli like stort/brukervennelig som resten.

Lenke til kommentar
For å sikre seg dette skal Microsoft visstnok bruke haugevis av penger på markedsføring.

Det hadde vært bedre om de brukte den pengepotten på forbedring av systemet. Markedsføring gir ingen produktforbedring.

 

De bruker nok mer en nok penger på å utvikle produktet også, men uten reklame så vil de ikke bli gjennkjent hos de store brukermassene og det er der pengene ligger i fremtiden, så reklame må til.

 

En annen strategi de tydeligvis satser på er å belyse mulige svakheter ved en av erkekonkurrentene, Android.

Baktaling/skittkasting. Er det mulig å synke så lavt?

 

 

Det det er snakk om her er da ikke noe annet enn svar på tiltale. Business Insider går ut mot den høye prisen og MS svarer med å påpeke ting som gjør at Android slettes ikke er gratis. Noen av punktene er det ingen tvil om at de har rett i, som f.eks. det at de lager egne shells og "må" oppdatere disse. Andre ting som søksmål er litt mer spekulativt, men vi har jo allerede sett eksempler på det med Apple vs. HTC.

Lenke til kommentar

Dette er vel den normale måten MS driver på så det er ingen bombe, det eneste problemet her er jo at de faktisk sliter tungt med og komme skikkelig inn på markedet, i og med svært mange har Android eller har prøvd det så tviler jeg sterkt på at dette er annet en ris til egen bak, personlig så håper jeg jo at MS skal floppe totalt på telefonmarkedet, vi har ikke bruk for dem.

 

De vi ikke har bruk for er google.

Du har fått med deg at de har kastet goodguymasken, og vil nå samarbeide med større amerikanske aktører for å dele opp internett i "brukerpakker" i USA?

 

Men hva W7P angår, skal det vel godt gjøres å lage et mindre oversiktlig os enn sense, så jeg ønsker dem lykke til.

Lenke til kommentar

Trenger dem ikke? Er jo nesten duopol i brukbare grensesnitt for mobiltelefoner i dag (iOS/Android)...jeg ser det ikke som noen ulempe om det kommer en konkurrent til med litt tyngde. Har ikke helt troen på at MeeGo, Symbian, Bada eller WebOS skal klare å bli like stort/brukervennelig som resten.

 

Symbian er vel allerede større enn alle de andre OSene til sammen, så det ville vært rart om det ikke skulle klare å bli like stort som de andre. Dessuten glemte du Blackberry, som også er digert. Det eneste Android og iOS definitivt er størst på, er hype: der har de et reelt duopol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ha. Skriver dette i Android paa min Nokia N900 :) Foerste Nokia med Android. Booter med valg av Android og Maemo. Snart kommer en skikkelig Meego ogsaa. Uansett, koster null og niks ;)

 

Saa til alle dere OS-fanboys: skaff dere en N900 eller en N9 (naar den kommer), og installer alle OS istedet for aa krangle :)

Lenke til kommentar

Ha. Skriver dette i Android paa min Nokia N900 :) Foerste Nokia med Android. Booter med valg av Android og Maemo. Snart kommer en skikkelig Meego ogsaa. Uansett, koster null og niks ;)

 

Saa til alle dere OS-fanboys: skaff dere en N900 eller en N9 (naar den kommer), og installer alle OS istedet for aa krangle :)

 

Men 'å', det får du ikke til? :tease:

 

Nei, la bare Microsoft holde på sier nå jeg. Konkurranse har aldri skadet noen. Android ligger bra an uansett, og Microsoft går bare nedover og nedover.

Lenke til kommentar

Ha. Skriver dette i Android paa min Nokia N900 :) Foerste Nokia med Android. Booter med valg av Android og Maemo. Snart kommer en skikkelig Meego ogsaa. Uansett, koster null og niks ;)

 

Saa til alle dere OS-fanboys: skaff dere en N900 eller en N9 (naar den kommer), og installer alle OS istedet for aa krangle :)

 

Men 'å', det får du ikke til? :tease:

 

Nei, la bare Microsoft holde på sier nå jeg. Konkurranse har aldri skadet noen. Android ligger bra an uansett, og Microsoft går bare nedover og nedover.

Æ ø å, det var bare å holde tasten inne fant jeg ut akkurat nå. Er ikke vant med Android :) kjører siste versjon forøvrig.

Lenke til kommentar

Ha. Skriver dette i Android paa min Nokia N900 :) Foerste Nokia med Android. Booter med valg av Android og Maemo. Snart kommer en skikkelig Meego ogsaa. Uansett, koster null og niks ;)

 

Saa til alle dere OS-fanboys: skaff dere en N900 eller en N9 (naar den kommer), og installer alle OS istedet for aa krangle :)

 

Men 'å', det får du ikke til? :tease:

 

Nei, la bare Microsoft holde på sier nå jeg. Konkurranse har aldri skadet noen. Android ligger bra an uansett, og Microsoft går bare nedover og nedover.

Æ ø å, det var bare å holde tasten inne fant jeg ut akkurat nå. Er ikke vant med Android :) kjører siste versjon forøvrig.

 

Kult, hvordan er ytelsen?

 

Prøv Scandinavian Keyboard.

AppBrain har forresten også en app som lar deg installere fra websida.

Lenke til kommentar
For å sikre seg dette skal Microsoft visstnok bruke haugevis av penger på markedsføring.

Det hadde vært bedre om de brukte den pengepotten på forbedring av systemet. Markedsføring gir ingen produktforbedring.

 

En annen strategi de tydeligvis satser på er å belyse mulige svakheter ved en av erkekonkurrentene, Android.

Baktaling/skittkasting. Er det mulig å synke så lavt?

 

Ja, slutt å markedsfør alle produkter. Smart argument... Godguttene dine som lager Linux snakker sikkert aldri negativt om Windows, eller?

Lenke til kommentar

Trenger dem ikke? Er jo nesten duopol i brukbare grensesnitt for mobiltelefoner i dag (iOS/Android)...jeg ser det ikke som noen ulempe om det kommer en konkurrent til med litt tyngde. Har ikke helt troen på at MeeGo, Symbian, Bada eller WebOS skal klare å bli like stort/brukervennelig som resten.

 

Symbian er vel allerede større enn alle de andre OSene til sammen, så det ville vært rart om det ikke skulle klare å bli like stort som de andre. Dessuten glemte du Blackberry, som også er digert. Det eneste Android og iOS definitivt er størst på, er hype: der har de et reelt duopol.

 

Men jeg vil ikke karakterisere Symbian som et brukbart mobil OS...derfor jeg skrev "brukbare grensesnitt". Du har forøvrig helt rett i at jeg glemte Blackberry. Har prøvd det for lite til at jeg skal uttale meg bastant, men personlig synes jeg det var ganske klønete å bruke.

Lenke til kommentar

Microsoft er vel ikke den som skal prøve å sverte andre for trege oppdateringer. <br><br>Jeg har hatt 3 Winmobil telefoner (Qtek 8310, HTC S730, HTC TyTnII... sistnevnte kjører nå hacked Windows mobile 6.5) og om det noen gang har kommet oppdatering til dem, så er det gjerne med et års mellomrom, minst. Jeg har aldri sett en eneste oppdatering via windows update på telefonene heller.<br><br><br><br><br>Microsoft har desidert vært den dårligste av alle når det kommer til programvare (og oppdateringer til denne) på mobilfronten, og at de kommer til å endre seg med Winmob7 tviler jeg på. Winmobil 7 kommer til å bli ditchet i en grøft av ledere som ikke skjønner poenget, eller påstår at plattformen er jo brilliant som den er, hvorfor skal vi oppdatere (les: følge med i tiden)?<br><br>Men for all del.... jeg kommer nok til å kjøpe en, om ikke annet for å teste. Da har jeg Android på privaten og Winphone 7 på jobb.<br><br>

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
En annen strategi de tydeligvis satser på er å belyse mulige svakheter ved en av erkekonkurrentene, Android.

Baktaling/skittkasting. Er det mulig å synke så lavt?

Dette er da fullstendig vanlig markedsføring, og du ser det enda mer innen politikk. Likevel er du overrasket når Microsoft gjør det, som har veldig mye å vinne på det?

 

Det er også fullstendig lovlig å kritisere andre produkter så lenge det de sier ikke er løgner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...