Gå til innhold

Vi oppgraderer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåvel, blir en smule omstendig og måtte innstallere Linux på alle testmaskinene. Jeg synes dette er et bra tiltak av Alexander Tøgard og co.

 

Det jeg savner er litt mer omfattende skjermtesting, f. eks. fargespekter, innsynsvinkler og sortnivå (som igjen med en lett kalkulering gir kontrastnivå). Nye LED-skjermer slik som du finner på de fleste maskiner i dag, er uhyre lyssterke, men faller rett igjennom på alt annet som angår bildekvalitet.

 

Det er utrolig viktig, så værsåsnill og vurder det! :new_woot:

 

PS: Husk også å nevne noe om støynivå og høyttalere (!!!). Da blir det jammen perfekt!

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Dere burde teste med ennå flere spill for å gi et bedre bilde av den generelle ytelsen. I tillegg kunne dere godt tatt med Unigine Heaven 2.1 sammen med de syntetiske testene.

 

Jeg ville satt stor pris på om dere kjørte en rask test med GNU/Linux for å gi en indikasjon på hvor bra ting fungerer. En komplett test med Phoronix Test Suite blir kanskje for mye arbeid.

Lenke til kommentar

Nåvel, blir en smule omstendig og måtte innstallere Linux på alle testmaskinene. Jeg synes dette er et bra tiltak av Alexander Tøgard og co.

 

Det jeg savner er litt mer omfattende skjermtesting, f. eks. fargespekter, innsynsvinkler og sortnivå (som igjen med en lett kalkulering gir kontrastnivå). Nye LED-skjermer slik som du finner på de fleste maskiner i dag, er uhyre lyssterke, men faller rett igjennom på alt annet som angår bildekvalitet.

 

Det er utrolig viktig, så værsåsnill og vurder det! :new_woot:

 

PS: Husk også å nevne noe om støynivå og høyttalere (!!!). Da blir det jammen perfekt!

 

Hvorfor? Fra minnepenn tar det under ti minutter å installere Ubuntu, de kan også lage en minnepenn med PTS på, slik at de ikke trenger å laste ned og fikse hver gang. PTS har vel også en egen LiveCD som kommer ferdig lastet med alt som trengs, så da er det kun selve testingen (som er helautomatisk) som tar tid. La maskinen kjøre testene sine fra testeren går hjem fra jobb til han kommer tilbake neste dag, så har han alle resultatene ferdig opplistet og klare til publisering med én gang. Tar mye mindre tid enn å kjøre en håndfull ulike tester i Windows.

Lenke til kommentar

De fleste ytelsestall vi får bruker vi egentlig mest for å sammenlikne med andre maskiner vi har testet, med unntak av spill. Det blir derfor unødvendig i vår mening å teste maskiner i et annet OS i tillegg, forholdet mellom maskinene blir uansett noe av det samme.

 

MEN! Det var en knallgod idé å konsekvent kjøre en oppdatert Ubuntu Live CD, og på den måten se hva som fungerer og eventuelt ikke fungerer i Linux ;)

 

Vi skal også vurdere å teste skjerm på en mer omfattende måte, men foreløpig er det en subjektiv vurdering sammen med målt lysstyrke som gjelder.

 

Takk for tilbakespill, det er slikt som gjør at vi kan bli ENDA bedre i fremtiden :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...