Gå til innhold

Her er beistet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å hva er så prisen på dette kortet? Normalversjonen koster 2050kr, mens storebror 470 koster 2433kr.

Ikke store prisøkningen før det lønner seg å kjøpe storebror...

 

Aldri helt sett hensikten med å kjøpe et fabrikkoverklokket skjermkort, ihvertfall når de pleier å koste endel mer (og kun bittelitt mer enn storebroren i serien)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt meningen med denne slags OC-kort, når prisen for en bedre GPU ikke er stor. Da har det mer for seg med versjoner som har omtrent samme klokkefrekvens, men bedre og mer stillegående kjølere som f.eks. Vapor-X-serien til Sapphire. Noen hundrelapper for mindre lyd (747 vs B1-B i full fart? :p ) kan fort være verd det for hørselens del.

Lenke til kommentar

Hmm... Beast ja...

 

 

Forstår ikke helt denne greia med pre-OC kort... Det er da i de fleste tilfeller så enkelt å gjøre selv.. For min del gjelder det å få tak i den billigste referansemodellen som mulig. Og så klokke den til "Beast" faktorer selv...

 

Saken er at det faktisk finnes et marked for det. De hadde selvsagt ikke levert slike kort til markedet hvis ingen vil kjøpe de. Selv for overklokkere er slike kort interessante, ettersom de ofte kan nå høyere frekvenser enn mange av referansemodellene.

 

Prissettingen er viktig med slike modeller, og markedet i Norge er ikke et godt sted å analysere prissettingen fra konsumentens side. Derfor kan man ikke klø seg i hodet av forholdet mellom pris og ytelse ved å se på komplett.no.

Lenke til kommentar

Zotac har sitt AMP!-kort klokket til 810 MHz, og fremdeles er det et lite stykke opp til GTX 470 i ytelse link. PoV "beast" vil trolig ligge nær GTX 470 i ytelse, men effektforbruket og ikke minst støyen blir trolig såpass merkbar at jeg stiller spørsmål ved poenget med dette kortet sammenlignet med GTX 470

 

Jeg skulle ønske at flere leverte kortene sine med DisplayPort.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Zotac har sitt AMP!-kort klokket til 810 MHz, og fremdeles er det et lite stykke opp til GTX 470 i ytelse link. PoV "beast" vil trolig ligge nær GTX 470 i ytelse, men effektforbruket og ikke minst støyen blir trolig såpass merkbar at jeg stiller spørsmål ved poenget med dette kortet sammenlignet med GTX 470

 

Jeg skulle ønske at flere leverte kortene sine med DisplayPort.

Mitt ATi 5850 Vapor-X har displayport!

Ganske kjekt, da jeg har en Dell U2410 som også har displayport.

Eneste som er irriterende, er lyd-delen. Har pc'n koblet til en TV via en Onkyo reciever med HDMI. Men hver gang jeg skal se en film/tv-serie på tv'n, må jeg restarte pc'n, ellers klarer ikke Win7 å sende lyd via HDMI-kabelen. Windows finner rett og slett ikke lyd-enheten hvis anlegget er slått av når pc'n startes...

Noen som har vært borti det før?

Lenke til kommentar

Zotac har sitt AMP!-kort klokket til 810 MHz, og fremdeles er det et lite stykke opp til GTX 470 i ytelse link. PoV "beast" vil trolig ligge nær GTX 470 i ytelse, men effektforbruket og ikke minst støyen blir trolig såpass merkbar at jeg stiller spørsmål ved poenget med dette kortet sammenlignet med GTX 470

 

Jeg skulle ønske at flere leverte kortene sine med DisplayPort.

Mitt ATi 5850 Vapor-X har displayport!

Ganske kjekt, da jeg har en Dell U2410 som også har displayport.

Eneste som er irriterende, er lyd-delen. Har pc'n koblet til en TV via en Onkyo reciever med HDMI. Men hver gang jeg skal se en film/tv-serie på tv'n, må jeg restarte pc'n, ellers klarer ikke Win7 å sende lyd via HDMI-kabelen. Windows finner rett og slett ikke lyd-enheten hvis anlegget er slått av når pc'n startes...

Noen som har vært borti det før?

Grunnen til at jeg er interessert i DisplayPort er støtten for DeepColor, jeg sitter og lurer på Eizo 24" FlexScan SX2462WH WideScreen (black), etter hvert vil nok flere og flere bli interessert i dette.

Har du kjørt din med DeepColor, hva synes du om det?

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

 

Mitt ATi 5850 Vapor-X har displayport!

Ganske kjekt, da jeg har en Dell U2410 som også har displayport.

Eneste som er irriterende, er lyd-delen. Har pc'n koblet til en TV via en Onkyo reciever med HDMI. Men hver gang jeg skal se en film/tv-serie på tv'n, må jeg restarte pc'n, ellers klarer ikke Win7 å sende lyd via HDMI-kabelen. Windows finner rett og slett ikke lyd-enheten hvis anlegget er slått av når pc'n startes...

Noen som har vært borti det før?

 

Jeg har et ATI kort i HTPC'en min og opplever også at lyden over HDMI faller bort innimellom, når jeg kaldbooter maskinen. Ser jeg på avspillingsenheter står HDMI som ikke tilkoblet.

 

Hvis jeg restarter eller drar ut/setter inn HDMI'kabelen kommer lyden. Om det er hardwaren eller windows som er problemet vites ikke, men jeg tipper HW.

 

Dette kan såklart være en bøgg i mitt kort uten at det har noe med ditt problem å gjøre, men sykt irriterende er det alikevell.

Lenke til kommentar

 

Grunnen til at jeg er interessert i DisplayPort er støtten for DeepColor, jeg sitter og lurer på Eizo 24" FlexScan SX2462WH WideScreen (black), etter hvert vil nok flere og flere bli interessert i dette.

Har du kjørt din med DeepColor, hva synes du om det?

Er faktisk ikke sikker på om jeg har gjort det. Har ikke satt meg spesielt inn i skjermen ennå. Har bare tatt den i bruk på fabrikkinnstillinger og senket lysstyrken noe. Må prøve å sette meg litt inn i det. Har tittet litt i menyene, samt i profilene som ligger i driversettings på skjermen. Utrolig mange forskjellige profiler å velge mellom. Ikke helt skjønt om de aktiveres automatisk, eller om jeg må fikle med det selv.

Bruker displayport til Dell-skjerm, da HDMI benyttes til forsterker/tv.

 

DeepColor, det er 10bit fargeopplegget, ikke sant?

Lenke til kommentar

DeepColor er 10 bit eller mer per farge ja, som blir omtrent 1 milliard farger. Jeg har ikke prøvd det selv, men det burde vel bare være å velge 30-bit fremfor det vanlige 24-bit (ofte kalt 32-bit medregnet alfa-kanal, men skrivebordsoppløsningen er 24-bit, det er ikke vanlig med alfakanal der). Programmer må selvsagt være designet for å utnytte dette, og hvis du har programvare som kan utnytte dette så vil jeg anbefale at du tar det i bruk når du har påkostet deg en slik skjerm. Dellen har vel 12-bits intern prosessering, Eizoen har 16-bit internt, så det lover bra. Uansett så ser vanlig 24-bit bra ut på en slik skjerm sammenlignet med et TN-panel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...