Gå til innhold

Canon EOS 60D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

60D ser jo ut som en 550D-killer som vil presse prisen på 550D nedover. Canon har imidlertid gjort et par merkelige valg, blant annet kuttet mikrof fokus adjustment som finnes på 50D og 7D. Det gjør at de sm ønsker å kunne finjuster fokus på objektivene sine må kjøpe 7D, og jeg synes Canon har bommet litt her. 60D er også en meget bra Nikon D90-konkurrent, problemet er bare at D90 sannsynligvis vil erstattes ganske raskt og Nikon pleier ikke å kutte "gratis" funskjoner på samme måte som Canon. Jeg er redd 60D vil slite i konkurranse med en D90 (og D5000) erstatning, i hvertfall hvis specen som Nikonrumors har presentert er rimelig korrekt.

Lenke til kommentar

Det ser ut som om amerikansk pris på kameraet er ca 1100 dollar, så da havner det nok mellom 8-10000 her hjemme tenker jeg.

 

"The Canon 60D should be available in September at an initial retail price of $1099 for body only, or $1399 with an included 18-135mm IS USM kit lens. Check availability on Amazon.com."

 

Blir spennende å se hva norsk pris blir :)

Lenke til kommentar

60D ser jo ut som en 550D-killer som vil presse prisen på 550D nedover. Canon har imidlertid gjort et par merkelige valg, blant annet kuttet mikrof fokus adjustment som finnes på 50D og 7D. Det gjør at de sm ønsker å kunne finjuster fokus på objektivene sine må kjøpe 7D, og jeg synes Canon har bommet litt her.

 

Jeg reagerte også litt på at det manglet Micro-Adjustment. Ser ut som det er mye hyling om dette på nettet allerede. Micro-Adjustment er vel bare software og hvis det blir for mye klaging på at det mangler så dukker det kanskje opp en firmware oppgradering etter hvert.

Lenke til kommentar

Beklager. Ganske pinlig det der. vanskelig å skrive korrekt kl. kvart over seks om morgenen :-)

Har rettet det nå.

Ikke i førsteposten. Men ingen fare - når vi først snakker om stavepedanteri, så plasserer kameaet seg godt imarkedet. ;)

Her jobbes det så fort, samtidig som jeg må høre hva som blir sagt. Derfor er det lite korrektrulesning. Dere må bare leve med det. Jeg vet det er vanskelig :tease:

Lenke til kommentar

Rene Machappeningen :p og storslipp av oppgraderte objektiver, nesten on mass.

 

Men hvor blir et oppgradert 100-400 av? Det er vel det eldste objektivet Canon har snart?

 

Prisen på 60D blir nok midt i mellom 550D og 7D når det hele har IS'et seg ned. 5,3 bps er på grensen til lamt. Plasthus er ok, 7D er rimelig tung. Spørsmålet for mange blir nok om det er verd forskjellen i pris opp fra 550D.

 

Hvorfor kan ikke Canon og komme med innihusetbehandlet HDR? Er jo bare en softwaregreie?

 

Og 200D og 1Ds kommer da i september?

 

Tor

Lenke til kommentar

Prisen på 60D blir nok midt i mellom 550D og 7D når det hele har IS'et seg ned. 5,3 bps er på grensen til lamt. Plasthus er ok, 7D er rimelig tung. Spørsmålet for mange blir nok om det er verd forskjellen i pris opp fra 550D.

5.3 er mer enn nok for veldig mange av oss. Det er to viktige grunner til at dette kameraet er mer interessant enn en 550D - bedre grep og 2 kontrollhjul.

 

Hvorfor kan ikke Canon og komme med innihusetbehandlet HDR? Er jo bare en softwaregreie?

Fordi Canon er konservative?

Lenke til kommentar

Rene Machappeningen :p og storslipp av oppgraderte objektiver, nesten on mass.

 

Men hvor blir et oppgradert 100-400 av? Det er vel det eldste objektivet Canon har snart?

 

Prisen på 60D blir nok midt i mellom 550D og 7D når det hele har IS'et seg ned. 5,3 bps er på grensen til lamt. Plasthus er ok, 7D er rimelig tung. Spørsmålet for mange blir nok om det er verd forskjellen i pris opp fra 550D.

 

Hvorfor kan ikke Canon og komme med innihusetbehandlet HDR? Er jo bare en softwaregreie?

 

Og 200D og 1Ds kommer da i september?

 

Tor

Canon har mange objektiver eldre enn 100-400L. 300 F/4L IS er det eldste stabiliserte objektivet fortsatt i salg. Men zoomobjektiver har blitt bra med årene, og med ekstra fleksibilitet, har markedet for disse blitt sort. Det er nok derfor det satses på zoomer.

 

Når 2000D og 1Ds Mk IV kommer nekter Canon å si noe om, dessverre. Så der vet jeg like lite som dere. Men i hvert fall 1Ds forventer vi i løpet av høsten.

Lenke til kommentar

Er et par ting med 60D her som gjør at 7D-en blir mer aktuell for meg..

 

- SD-kort. Vil ikke bytte ut alle CF-kortene jeg har fra før!

- 5.3 fps blir litt lite mot 7Ds 8 fps, til og med lite i forhold til det jeg har med 40D nå

 

Hvis dette hadde vært annerledes ville 60D vært et mye bedre kjøp, men Canon kan jo heller ikke konkurrere mot seg selv :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...