Gå til innhold

Guide: Dette må du vite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja..? :)

 

Kjøper du en telefon med både binding og operatørlås fra Telenor (gjelder også telefoner uten binding) eller Netcom, vil du kunne få utlevert opertørlåskode kostnadsfritt slik at du kan bruke den med andre SIM- kort, selv om det ikke har gått 12 måneder.
Endret av Gregory House
Lenke til kommentar

Hva menes med følgende parantes: "Kjøper du en telefon med både binding og operatørlås fra Telenor (gjelder også telefoner uten binding)"

 

Får man koden fra Telenor om man kjøper en operatørlåst telefon uten binding til abonnement (f.eks. til kontantkort)? Det var jeg i så fall ikke klar over at de var like runde i kantene på...

Lenke til kommentar

Hva menes med følgende parantes: "Kjøper du en telefon med både binding og operatørlås fra Telenor (gjelder også telefoner uten binding)"

 

Får man koden fra Telenor om man kjøper en operatørlåst telefon uten binding til abonnement (f.eks. til kontantkort)? Det var jeg i så fall ikke klar over at de var like runde i kantene på...

Jeg fikk opplyst at man også får operatørlåskode ved kjøp av telefon uten binding som for eksempel er kontantkort, ja. Veldig bra kundeservice av Telenor dette.

 

Jeg kjøpte min med Super kontroll (eller hva pokkern det heter) og jeg fikk den med lås. Er ei stund siden jeg kjøpte med kontantkort men slik det var før i alle fall så var de bindingsfri.

Det går ikke an å ha binding på kontantkort, nei.

Lenke til kommentar

For meg så var det bra. Kjøpte Sony Ericsson X10 mini til 1 krone (total pris på ett år 901) så fulgte også med en navgasjons pakke husker ikke hvilken merke. Syns det var super tilbud og tror ikke lefdal tar det tilbud igjen. Kjøpte også en Sony Ericsson X10 mini pro til samma pris (lang historie på hvordan jeg fikk den til samma pris) med navigasjon.

 

Begge telefon var med opp lås, men fikk dem åpnet uten å betale noe, men må ha abonomment i ett år, men det er jo helt greit. Blir ikke mer enn kr 901. Tilbud var med Djuice 75

 

Om jeg selger de to telefoner idag så tjener jeg garantert på det.

Endret av Djmolvi
Lenke til kommentar

For min del lønner det seg.

 

Jeg kjøpte en HTC Desire fra NetCom. Pris uten abn: 3799,-

 

Pris med iConnect: 599,-

Månedspris iConnect: 348,-

Totalpris iConnect+telefonpris: 4775,-

 

Hvorfor lønner det seg? Fordi jeg ellers måtte ha fortsatt mitt "Mobilt bredbånd: Alltid på". Dette koster i utgangspunktet 249,- /mnd eller 2988,- i året. Siden jeg allerede har 'ubegrenset bruk' av mobilt bredbånd med iConnect, "slipper" jeg dette som en tillegsavgift.

 

Telefon uten abn. + 12mnd "Altid på" = 6787,- - noe som er 2012,- kroner dyrere enn iConnect+billig telefon.

 

 

Hvis jeg nå bare hadde fått telefonen min snart... har ventet siden 18. juni :roll: Kanskje HTC Vision kommer ut før Super-LCD-Desrie kommer i hylla.

Lenke til kommentar

Det er verd å merke seg at mange mobiler blir solgt med abonnement som koster mange tusen mer i året enn billigste abonnement for "ditt" forbruk. Regnet på samboeren min's forbruk over det siste året, og dersom hun skulle bestilt med abonnement fra Netcom, Telenor eller noen andre, hadde det kostet henne ca. 2000 ekstra første året, sammenlignet med rimeligste abonnement etter hennes forbruk.

Lenke til kommentar
Kjøper du en telefon med både binding og operatørlås fra Telenor (gjelder også telefoner uten binding) eller Netcom, vil du kunne få utlevert opertørlåskode kostnadsfritt slik at du kan bruke den med andre SIM- kort, selv om det ikke har gått 12 måneder. Selskaper som for eksempel Tele2 og Chess tilbyr ikke det samme.

Dette er feil - man får kostnadsfritt operatørlåskoden fra Tele2 iallefall - jeg gjorde det: http://twitter.com/tele2_ks/status/18134274491

 

Til dette angående kontaktkort: man får ikke koden kostnadsfritt fra Telenor nei - Telenor gir kun koden gratis om man er bundet til et abb: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/operatorlas/

Se avsnittet 'Har du ikke bindingstid, men kjøpt en operatørlåst mobiltelefon?'

Endret av Thomas A
Lenke til kommentar

Det er ikke det jeg fikk høre når jeg snakket med Tele2. Men skal sjekke det opp videre. Det var dette Telenor sa til meg. Jeg stusset litt jeg og, da jeg også trodde det bare gjaldt telefoner med binding. Skal sjekke dette også.

 

Som sakt, det var dette jeg ble fortalt og om det ikke stemmer så får Telenor og Tele2 ta det på sin kappe. Skal sjekke opp i morgen og oppdatere artikkelen om de har "endret mening" siden jeg snakket med de. :)

Lenke til kommentar

Netcom & Telenor har fått nye systemer på å bryte binding på iPhone nå, er ikke sikker på om det gjelder 3g og 3gs. Men gjelder såfall iPhone 4. Skulle hjelpe en kunde med å bryte abbonomanget hans hos Netcom dagen etter han hadde kjøpt det. Men fikk denne beskjeden fra Netcom "For å bryte abbonomanget må du betale bryddgebyret (4900,-) + hele årsbeløpet for mobilen. Dette står ikke på kontrakten til Netcom som du får når du kjøper mobil. Men den står inne på Netcom.no en eller annen plass. Ser ut til det samme gjelder med Telenor. Er en form for avtale de har med Apple. Så ikke gå i den fella :)

Lenke til kommentar

Kan vel si at jeg jobber for Tele2, og ja, vi gir ut operatørlåskoden gratis uansett om du har bindingstid, eller om bindingstiden er over, men om du sier opp eller porterer over til en annen operatør innenfor bindingstiden vil du selvfølgelig bli belastet bruddgebyr. Men operatørlåskoden får du uansett gratis om du ønsker å bruke SIM fra en annen operatør.

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...