Gå til innhold

Vinkler kjøleren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Syntes jeg har sett den før, for leeeenge siden ;)

Kan godt stemme:

 

Utgivelsesdato:

7. februar 2009

 

Men artikkelen er forsåvidt om en lett modifisert remake.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller tyder overskriften på det er vinklingen som er det nye, men artikkelen om støtte for nye sokler? og 3 forskjellige kjølefinner?

Det er ikke bare deg ermm.gif

 

Jeg har en liten tanke, though.

 

Jeg ser at kobber-rørene ligger åpent ned mot CPU?. Dette er jo noe de taper overflate på, men vil dette gjøre at mer varme havner rett i rørene og blir lettere fraktet vekk? Om de faktisk blir levert slik er det vel enda viktigere med kjølepasta av kvalitet. En god dose av den også..

 

Edit: Kjenner jeg vil ha litt mer info om dette produktet. Hvorden blir det om man vil bytte vifte. Ser fra bildet at man kan skru den av, men det ser meget vanskelig ut å bytte størrelse på viften uten å bruke dobbelsidig teip eller lim.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Hvorfor ønsker du å bytte vifte på denne? Nexus lager svært gode vifter på høyde med noctua når det kommer til støynivå iallfall. Jeg har en slik vinklet kjøler ifra Nexus selv, nettopp fordi jeg ønsker å kjøle NB, minne osv, og den fungerer ypperlig.

 

Min kjøler har en flat planert underside, lik alle andre kjølere jeg har sett, og jeg kan ikke se noen grunn til å sette kobberrørene direkte på CPU'n, bildet skal sikkert kun illustrere hvordan kobberrørene ligger under denne platen. Det er mulig at jeg tar feil, isåfall må gjerne noen forklare hvordan dette skal øke kjøleeffekten.

Lenke til kommentar

Ser du nærmere på bildet ser du at rørene er flate, noe som gir en større overflate.

Edit: ser man enda nærmere ser man at jeg tok feil, de er nok runde

 

Denne lenken viser den samme kjøleren, men med en kobberflate montert på disse kobberrørene. Dette vil gi god kontakt mellom CPU og kjøler.

 

Det jeg lurer på, er hvor god kontakten er mellom den platen og de kobberrørene er, vil ikke denne være like viktig som kontakten mellom CPU og kjøler?

 

Edit 2: Dette bildet antyder at kontakten er god.

1709_35.jpg

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...