Gå til innhold

Lesebrett får fargeskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er jo batterilevetiden, burde stått noe om det.

 

Med vanlig e-ink så er jo ikek det noe problem? Nå er ikke artikkelen så klar, men jeg regner ikke emd dette er en aktiv fargeskjerm?

 

Ellers er farger og berøring det som trengs for å få e-bøker til å være gunstig, håper dette kommer i produkter så raskt som mulig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjønnlitteratur trenger ikke farger, men faglitteratur og magasiner kan trenge farger. Problemet er at de som har utbytte av farger som oftest trenger stor skjerm også, minst 10", mens dagens løsninger har 6" eInk-skjermer med gråtoner.

Selv har jeg en Sony PRS-505 med 6" eInk-skjerm for å lese bøker, mens andre ting leser jeg på laptop. Dersom det kommer en god konkurrent til iPad kjøper jeg kanskje det for å supplere Sonyen. En nytt lesebrett med liten og svak fargeskjerm er uinteressant.

Lenke til kommentar

Jeg har tittet litt på Sony sine ebøker. Ut fra den opplevelsen så konkluderte jeg at e-bøker ligger langt etter vanlig papir mhp kontrast. Svart tekst på hvit bakgrunn ser blass ut. Mørkegrå bokstaver på lysegrå bakgrunn...

 

Fram til de kan gjengi vanlige tekst-bøker med tilnærmet samme opplevde kvalitet som papir så synes jeg det er meningsløst å mase om farger, touch og framerate. Vil du ha 24bit farger, multi-touch og 60fps video så er det vel egentlig en iPAD eller lignende du vil ha?

Lenke til kommentar

Farger hadde vært greit til faglitteratur, blader og sånt. Men touch og video er ikke avgjørende for e-bøker. Jeg er vel en av dem som kunne vært interessert i bittelittegrann baklys, sånn at man slipper å slå på leselampa.

 

Touch er ekstremt nyttig, man kan skrive notater, markere tekst osv veldig lett, noe som er en nøkkelegenskap i e-bøker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...