Nå må dere vektere kline til bremsepedalen litt for nå går det litt for fort i svingene her...
Jeg selv har ikke ikke nasket og blitt tatt for det. Den hendelsen som jeg skrev ovenfor gjaldt kameraten min. Den hendte under vekter streiken som var rett før sommerferien på Bergen Storsenter ved Meny butikken. Det er forbanna tull at de sliter med å komme opp i overskudd da dette er en dyr butikk som er stappfull av kunder hele tiden hvor alle kassene er nesten åpen alltid. Under vekter streiken så streiket kjøpesenterets egne vektere som kalles "Infratek". Og butikken måtte skaffe nye vektere som kun opererte i Meny butikken fordi de vanlige vekterne streiket og gjorde ingenting. Og de var samlet utenfor butikken ved gangbroen over butikken i en gruppe på ca. 15 vektere. Butikken måtte gjøre dette fordi det var egentlig fritt frem for butikktyvene.
Det var selvfølgelig rett å bringe ham inn for å ta fra han varen, men han sa UNNSKYLD OG TILSTO UTEN MOTSTAND og de fikk praktisk talt ordnet alt opp i butikken. Men de valgte allikevel å anmelde dette til Politiet. Han ble sjikanert under hendelsen ved at de lo av han og oppførte seg truende, men egentlig så var de SYKT TRAGISKE VEKTERE som nøt jobben så jævlig og trodde de hold verdens undergang unna ved å stoppe butikktyver slik var alvorsgraden hos dem. De var barnslige og sa "sniki sniki sniki" hver gang de så noe mistenkelig det gjaldt vanlige uskyldige kunder og butikktyver for vi fikk observert mye på den gode halvtimen ved benken utenfor butikken.
Det jeg mener er at de kan ha respekt for kundene som blir bringt inn, og holde situasjonen diskré og prøve å løse det inne i butikken. Målet til vektere er å redusere varetapet som forårsakes av butikktyveri, de har nådd målet sitt når det har stoppet butikktyven og tatt varen tilbake og gir han karantene det er NOK unødvendig å koble Politiet inn når alt kan løses i butikken vennlig.
De var frekk mot han i etterkant da han skulle til bussterminalen og måtte gå via senteret da sa de diverse ting og truet han om at de måtte bære ham ut av senteret hvis ikke han gikk ut med engang, de fulgte etter ham og observerte han. De stoppet han på veien ut av senteret på nytt for de var misfornøyd om at han gikk ikke raskt nok og de truet han igjen.
Eneste identifiseringgrunnlaget de hadde var at det var en grå genser med 89 tallet på, det er da strengt tatt ikke tilstrekkelig da mange andre kan gå i samme genser.
Jeg synes disse vekterne er sykt tragiske og er forbannede lavmål som ikke er intelligente nok til å komme inn på politiskolen.
Edit:
Viste dere at det er vekterne som må plukke i bosset etter feilplasserte flasker og skifte pose på bosspannene og plukke opp drit etter kundene som ligger på gulvet under stengetid hahaha. Butikken taper mer penger på vekterne en om de hadde latt butikk tyver ta litt snop av og til hvor personalet selv kan stoppe dem.
Dette innlegget har blitt redigert av Tricell: 17. august 2010 - 13:05