Gå til innhold

Rykter om ny Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UFATTELIG! Hvor mye "fancy" sludder skal Nokia designe og produsere før de kommer tilbake til gode og brukbare telefoner/communicatorer som kan brukes bl.a. i forretningssammenheng?

 

Nokia har i en ÅRREKKE på en utrolig arrogant og meget uklok måte TOTALT IGNORERT store deler av markets ønsker, og de fortsetter i 2010 med den samme kursen.

 

Dette må være lengre og adskillig alvorligere enn bare begynnelsen på slutten...

Lenke til kommentar

UFATTELIG! Hvor mye "fancy" sludder skal Nokia designe og produsere før de kommer tilbake til gode og brukbare telefoner/communicatorer som kan brukes bl.a. i forretningssammenheng?

 

Nokia har i en ÅRREKKE på en utrolig arrogant og meget uklok måte TOTALT IGNORERT store deler av markets ønsker, og de fortsetter i 2010 med den samme kursen.

 

Dette må være lengre og adskillig alvorligere enn bare begynnelsen på slutten...

Du tror dette er en modell som TOTAL IGNORERER store deler av hva MARKEDET I KINA ønsker?

Lenke til kommentar

Det morsomme med diskusjonsforumet på nettet, og da spesielt "nisje"-sider som amobil, er at folk som kommenterer tror at alle kjøper en telefon som de selv vil ha, og alle tror at alle absolutt skal ha en highend telefon.

 

Dette er en lowend telefon, og etter hva ryktene tilsier er det en kombinasjon vi ikke ofte ser, og som jeg mener er lovende. Nemlig trykkskjerm i sammenheng med en tastetur man ikke må dra ut, og med "t9"-standard og ikke qwerty.

Jeg ser stadig fler og fler klage over at SMS, E-post osv var lettere med tastatur enn med trykkskjerm, så en kombinasjon må jo være genial.

 

Argumentet at telefonen ikke ser inovativ kjøper jeg, men volvo har designet firkanta biler i all sin tid, og de selger enda.

 

Argumentet med business sammenheng er også ganske morsomt at dukker opp, etter som både artikkelen og modellnavnet tilsier at dette er en X-serie, altså musikk, er ikke dette en telefon myntet på business i det hele tatt.

 

E-serien til Nokia har fortsatt den beste kobinasjonen av sikkerhet, business rettede applikasjoner og tilkolbingsmuligheter. Siste tilførsel til dette var Microsoft Communicator Mobile, Microsoft sin egen offisielle klient for symbian - Gratis.

 

Edit. trykkleif

Endret av Badjoker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

E-serien må nok si seg grisebanket av så og si samtlige Blackberry-modeller, så du er litt ute på tur der, eller rett og slett bare veldig begeistret for Nokia. ;)

 

Og hvis mail er viktig er til og med Windows Phone et mye bedre alternativ. Nokia kommer rett og slett til kort på det området, og alle andre for den saks skyld. De har et brukbart kamera i ny og ne, men det er det.

Endret av kraftpapir
Lenke til kommentar

E-serien må nok si seg grisebanket av så og si samtlige Blackberry-modeller, så du er litt ute på tur der, eller rett og slett bare veldig begeistret for Nokia. ;)

 

Tja, det generelle inntrykket i markedet er jo at Blackberry er det sikreste alternativer. På mange områder er det riktig, men hvor sikkert er det at all din e-post går igjennom andres servere?

Og for prisen du betaler ekstra i måneden for blackberry får du tredjeparts serverløsninger til Nokias E-serie som både er konfigurertbart i en større grad enn blackberry og du har alle servere in-house. Stort sikrere blir det ikke.

 

Og så vidt meg bekjent får man ikke en brøkdel av business applikasjonene man får til Nokia, til blackberry.

 

Og hvis mail er viktig er til og med Windows Phone et mye bedre alternativ. Nokia kommer rett og slett til kort på det området, og alle andre for den saks skyld. De har et brukbart kamera i ny og ne, men det er det.

 

Med tanke på at Windows mobile, og Windows Phone, benytter active sync - nøyaktig det samme som Nokia bruker faller ditt argument ganske lett igjennom.

De er nøyaktig like gode, fordi de bruker nøyaktig samme teknologi. eneste forskjellen er selvsagt UI, user interfacet.

 

Og ja, det vil alltid være enkelt området Nokia må se seg slått, men kombinasjonen er uslåelig sett fra et business-perspektiv per i dag.

 

Men, nå er ikke dette en E-serie diskusjon, jeg ville bare poengtere at man ikke kan sammenligne en low end x-serie med en high end e-serie konkurent.

 

Blir som å sammenligne lastakapasiteten til en lastebil med en golf.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

genser, absolutt du har rett mht markedet i Kina....

 

Jeg må bare innrømme at jeg i farten ikke tenkte på det, men heller hadde Nokias GENERELLE holdning og produktutvikling de om lag siste fem årene i tankene da jeg skrev.

Mobilen ble offisiell i dag, og ser ut til å komme til europa og. Så du skal få kritisere så mye du vil uten at jeg klager :p

gsmarena_001.jpg

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...