Gå til innhold

Bærbar Blu-ray-spiller til folket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På så små skjermer gir DVD akkurat like god bildekvalitet. DVD gir trolig også bedre batteritid på de batteridrevne enhetene.

 

Jeg tror poenget med denne er at de som eier mange bluray-filmer skal slippe å kjøpe filmene på nytt, i DVD-format, for å kunne se filmene i bilen, på bussen osv. Problemet er selvsagt at filmbransjen vil ha betalt for filmen flest mulig ganger av hver enkelt kjøper. Har de mulighet til å selge én film til én kunde på både VHS, DVD, Bluray, flashmedie og nedlasting så gjør de det.

Lenke til kommentar

Mine 13,1 tommer på 1600x900 ser mye bedre ut enn en 1024x600 10" msi wind netbook. DVD er vel 720*xxx. Rimelig labert for de som har skikkelige briller/syn. Høyere dpi på pcer og telefoner er undervurdert.

 

<200 dpi begynner å bli faset ut blandt highend telefoner, slik burde det være for pcer også.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til at man bør fase ut alt under 4070 x 2544 på 24" PC-skjermer bare fordi man faser ut alt under 400x320 på 2,56" telefonskjermer. I så fall ville alle spill gått i sirup, varmet huset og bare vist low end grafikk-innstillinger.

 

dpi bør være omvendt proporsjonal med betraktningsavstanden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i det du sier og 200 dpi var et meget høyt tall. Men jeg ser ofte 1366x768 på 15" skjermer, og det ser svært mosaikkaktig ut. Det samme gjør mine 19" 1280*1024 skjermer. Da kan jeg tenke meg at 10 tommer med 768*xxx blir i minste laget.

 

Det er fint mulig å spille på lavere oppløsning, og det ser ikke værst ut på høyoppløste skjermer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...