Gå til innhold

Artikkel: Linux for studenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ubuntu basert på Debian? Det er Debian! Vet nesten ikke om dette kan kalles en distro en gang, ser ut som Debian med noen forehåndsinstallerte pakker og rebranding. Det samme gjelder Ubuntu som er Debian reskinned med UbuntuOne eller Mint som praktisk talt er Debian.

Lenke til kommentar

Ubuntu basert på Debian? Det er Debian! Vet nesten ikke om dette kan kalles en distro en gang, ser ut som Debian med noen forehåndsinstallerte pakker og rebranding. Det samme gjelder Ubuntu som er Debian reskinned med UbuntuOne eller Mint som praktisk talt er Debian.

Greit nok du bruker nok litt ironi(tror jeg), men ubuntu og debian har faktisk hatt nok ulikheter for at pakker laget for Ubuntu ikke funket i Debian.(Noe Canonical fikk pepper for av debian folk for et par år tilbake) Ikke glem at Ubuntu faktisk har den fordelen mot bedrifter Debian aldri kan få(utenom å forandre på det meste) nemlig at Ubuntu kan selge brukerstøtte, dette må du bruke konsulenter til i Debian. Men skal du først betale en del penger i brukerstøtte hadde nok jeg heller gått for rhel.

 

Tviler på om jeg kommer til å installere "überstudent" med det første. Minner meg alt for mye om Ubuntu Ultimate Edition som florerte på forumer for noen år siden. For ikke å snakke om muslimsk versjon, kristen versjon og satanistisk versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...