Gå til innhold

The Gathering 2011-tråden


Anbefalte innlegg

Tjohei! Føler det er på tide med en tråd for neste The Gathering, altså TG2011. Så jeg tok på meg ansvaret. I denne tråden kan man prate om alt som er relatert til The Gathering.

 

Kjenner jeg Wheelman rett har nok de i Team 24 så smått begynt med planleggingen og vi på den ganske nyetablerte "rekefjøla" er godt i gang. Er det flere som har begynt å planlegge?

 

Noen nyttige linker for TG-besøkende;

 

HW-rekka2011

http://www.gathering.org

TG-forumet

The Gathering Tech: Server

Geekevents (Kjøp av biletter til TG når det nærmer seg)

Kandu

Pakkeliste til TG

Tips til hvordan lage hylle

"Hvor er hva på raden" Guide

 

Legger også ved en FAQ om TG

 

 

 

# Q: Hva er The Gathering?

 

# A: TG er verdens nest største datatreff(etter Dreamhack). Det er omtrent 5500 deltakere på arrangementet, som befinner seg i Vikingskipet i Hamar.

 

 

# Q: Hva koster billettene?

 

# A: I 2010 kostet billettene 881,- (842,- for billetten + 39,- i PTN-avgift) - hva de kommer på i år får vi vente å se på :-)

 

 

# Q: Når er TG?

 

# A: Onsdag (20. April) til slndag (24. April) i påskeferien.

 

 

# Q: Hvor kjøper jeg billettene?

 

# A: På Geekevents.org, når de gis ut.

 

 

# Q: Når blir billettene lagt ut for salg?

 

# A: Det vet vi ikke enda. Rundt juletider er vanlig, februar har skjedd.

 

 

# Q: Når kan jeg resevere plass?

 

# A: Veldig opp og ned, alt fra januar til mars.

 

 

# Q: Hvor stor plass får jeg?

 

# A: 80cm bredde, 60cm dybde om det blir som før.

 

 

# Q: Blir det HW-rekke i '11 også?

 

# A: Ja, link til tråd :)

 

 

# Q: Hvordan komme dit?

 

# A: Bil, buss, tog, fly. Det blir arrangert TG-busser etterhvert, spør i tråden.

 

 

# Q: Er det dusjer der?

 

# A: Ja, det er mange dusjer der, bruk de ofte!!

 

 

# Q: Hvor sover man?

 

# A: Man sover rundt hallen, enten i oppmerket område eller i gangene som går rundt hele hallen, husk at det er betong der, så ta med liggeunderlag, og hvis du lar sove-tingene dine ligge der du sov så har andre lov til å bruke/flytte det som de vil. Det finns også et par oppvarmede sovetelt på utsiden av hallen.

 

 

# Q: Hva med mat?

 

# A: De siste årene har det vært vannkokere og microbølgeovner der, så ta med f.eks rett i koppen eller lignende, det er også muligheter for å kjøpe mat i kantina. Pass dog på å spis sunnt, ikke bare junkfood og dårlig mat - som TøseGuri så fint sa det; da ender du i verste fall opp med anus vulcanus (diaré) under oppholdet, og det vil du ikke!.

 

 

# Q: Jeg har ett lite 12v kjøleskap, kan jeg ta med det?

 

# A: Nei, alle hvitevarer blir tatt av crew, uansett om det går på 12v eller 230v, du kan kjøpe kjøle-ellementer til brus hos info-crew, og bytte denne inn i en kald når den har blitt varm.

 

 

# Q: Hva med støy?

 

# A: Det er en del støy på TG. Spesielt når hodet ditt noen ganger må takle hundre-og-ørten låter samtidig. Slitsomt! Du har to løsninger om du vil unngå å bli sinnsvill: Gode, tette og lukkede øreklokker. Eller sov-i-ro! De lille gummisakene du stapper i øret vet du? Gule som regel. Anbefaler en liten eske med disse! 60 spenn på Jernia, garantert billigere alle andre steder.. Gikk for en 50-lapp på Partyshop under TG08.

 

 

 

 

Har du spørsmål som du ikke finner svar på i den lille FAQen over eller The Gatherings ofisielle FAQ Er det bare å spørre i denne tråden så er det meget stor sannsynlighet for at du får svar.

 

TG05.jpg

Endret av Nopros
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror nesten jeg skal begynne med hylla nu. har all pyntinga framme alt. må se om jeg finner dete samme juletreet jeg hadde i år :D

 

Hihi, gleder meg som en Ninja! :ph34r:

HW rekka blir det nok! :D

 

Trener nin-jutsu, så du gleder deg neppelike mye som meg ;P fikk nesten lyst å ta på meg fult kampsport drakt med maske på TG O.o Juletreninja.

Lenke til kommentar

tror nesten jeg skal begynne med hylla nu. har all pyntinga framme alt. må se om jeg finner dete samme juletreet jeg hadde i år :D

 

Hihi, gleder meg som en Ninja! :ph34r:

HW rekka blir det nok! :D

 

Trener nin-jutsu, så du gleder deg neppelike mye som meg ;P fikk nesten lyst å ta på meg fult kampsport drakt med maske på TG O.o Juletreninja.

 

HAha, pure awesome, har aldri vært på TG før så dere må være snille med meg :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...