Gå til innhold

Hold Windows i form


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ccleaner har ingenting på en datakynding persons maskin å gjøre. Effekten er ren placebo - med mindre man har for vane å installere 15 søppelprogrammer i uka.

 

Ren format en gang i året/annenhvert år og nogenlunde track på hva man installerer på maskinen = kjapp maskin.

 

Å i det hele tatt anbefale å bruke dette på Windows 7 er uproft.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar

Enig... Min maskin er i kjempeform uten at jeg må begynne å drive med registeropprydding og sletting av tempfiler med Ccleaner. Bare å installere Windows på nytt når man merker det ikke er like responsivt lenger. Legger bare over image med en nyinstallasjon, tar 20 min og trenger ikke å være der engang.

Lenke til kommentar
Ccleaner har ingenting på en datakynding persons maskin å gjøre. Effekten er ren placebo - med mindre man har for vane å installere 15 søppelprogrammer i uka.

 

Ren format en gang i året/annenhvert år og nogenlunde track på hva man installerer på maskinen = kjapp maskin.

 

Å i det hele tatt anbefale å bruke dette på Windows 7 er uproft.

Hvorfor skal man måtte installere Windows på nytt hvis man kan holde det ryddig underveis med et enkelt program i stedet? Jeg liker absolutt ikke å måtte installere Windows på nytt.

Lenke til kommentar

Bruker ikke registeroppryddingsfunksjonen i CCleaner, men den fungerer veldig bra til å ta ut søpla som samler seg etterhvert. Dette skjer ved et enkelt knappetrykk og på et par sekunder. I tillegg er den lett å anbefale for de som ikke vet hvordan man stopper oppstartsprogrammer fra å kjøre, da dette også er en innebygget funksjon. Angående kommentarene ovenfor har min Windows 7 kjørt like raskt siden den dagen jeg innstallerte. Skal definitivt prøve dette også.

Lenke til kommentar
Årh...nok et "gjør PC'en kjappere"-program aldri funker. Utrolig at HW som er en side dedikert for personer med litt mer erfaring gidder å kaste bort en artikkel på dette.

 

Har du behov for et slikt program er man bare dum og uviten om hva som skjer på PC'en.

Står det noe i artikkelen om at noe går kjappere?

Lenke til kommentar

Programmet er veldig praktisk da det gjør mange vedlikeholdsoppgaver enklere.

 

Det sletter private data (også på en sikker måte om man ønsker det).

Det hjelper deg å holde kontroll på hvilke programmer og filer som starter opp med maskinen (og dermed raskere ved å deaktivere enkelte programmer).

Det gir en raskere tilgang til avinstallasjoner, samtidig som du kan kjøre en registerrens etterpå for å fjerne siste rest av programmet.

 

Det var heller ikke sagt at det var anbefalt å installere eller bruke på 7, men at du må kanskje kjøre installasjonen som administrator for å få installert det dersom du bruker windows 7.

 

Og Ccleaner promoterer ikke seg selv for å gjøre maskinen raskere engang.

CCleaner is the number-one tool for cleaning your Windows PC. It protects your privacy online and makes your computer faster and more secure. Easy to use and a small, fast download.

 

Slutte å rote nå folkens. :)

Lenke til kommentar

Står det noe i artikkelen om at noe går kjappere?

 

Hold Windows i form

laugh.gif

 

Nei, men serriøst. Rydde opp i Windows vil vel også si å vedlikedholde indekshastigheten noe også gjør det ikke? Spessielt når Windows i utgangspunktet er et såpass tregt OS.

 

 

Ikke bli så sur da! laugh.gif

Windows 7 i seg selv har aldri vært noe nevneverdig tregt, det er det du mater den med som senker ned hastigheten. Har du litt common sense så skal du klare å holde systemet ganske raskt, selv etter et par år.

 

Dagens forbrukere tror det gjelder å installere mest mulig på en datamaskin.

Lenke til kommentar

Ifølge en norsk ingeniør hos microsoft så ødelegger ccleaner registeret om man bruker register rengjøreren.

 

Ifjor stoppet windows update å virke, jeg ringte support og jeg ble sendt fra vanlig support til windows update teamet og videre til en ingeniør. Han tok kontroll over pcen min og forklarte at det var ccleaner som hadde ødelagt mitt og mange andres register. Å rengjøre registeret var oppskrytt ifølge han.

 

Legger til: Når jeg skriver ødelegger mener jeg at det sletter viktige deler av registeret.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Himmel for noe negative mennesker. CCleaner er en genial liten sak, har vært det lenge, og har nå blitt enda bedre. Reinstaller Windows så mye og ofte dere orker, datakyndige mennesker slipper det.

 

Dessuten er det greit å ha på en minnepinne eller whatnot for å rydde opp på maskiner til venner og bekjente, uten å måtte stå der som en annen løk og si "eeehh.. jeg veit ikke jeeeg.. har du prøvd å reinstallere?"

 

CCleaner, defrag (om nødvendig) samt fjerne 1 million toolbars gjør som regel underverker på maskiner med mange brukere, og/eller maskiner med fjortissbrukere. Så slipper de i alle fall å ringe support :thumbup:

Lenke til kommentar

Himmel for noe negative mennesker. CCleaner er en genial liten sak, har vært det lenge, og har nå blitt enda bedre. Reinstaller Windows så mye og ofte dere orker, datakyndige mennesker slipper det.

 

Dessuten er det greit å ha på en minnepinne eller whatnot for å rydde opp på maskiner til venner og bekjente, uten å måtte stå der som en annen løk og si "eeehh.. jeg veit ikke jeeeg.. har du prøvd å reinstallere?"

 

CCleaner, defrag (om nødvendig) samt fjerne 1 million toolbars gjør som regel underverker på maskiner med mange brukere, og/eller maskiner med fjortissbrukere. Så slipper de i alle fall å ringe support :thumbup:

 

Hvem ringer support for treg pc? Ccleaner har sikkert gode funksjoner for å slette midlertidige filer osv, men å rengjøre registeret med det er tydeligvis ikke så lurt.

 

Legger til: Er pcen til mannen i gaten treg, er det fordi "den er gammel", ikke fordi det de tror noe er galt.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Ifølge en norsk ingeniør hos microsoft så ødelegger ccleaner registeret om man bruker register rengjøreren.

 

Microsoft er gjerne skeptisk til tredjepartsverktøy.

Jeg har brukt registerrengjøreren mange ganger på flere ulike PC-er, ikke bare mine men også venners. Tro det eller ei, men jeg har aldri opplevd problemer. Men uhell kan skje, men det gjelder alle programmer som gjør endringer i systemet. Det er ikke uten grunn at man tar backup før man setter i gang.

 

Jeg vil bare legge til at det er mange som er av den oppfatningen at registerensing gjerne ikke vil øke ytelsen av PC-en.

 

Dersom man googler på "do registry cleaner really work" vil man få en rekke svar i denne retningen.

 

Det som derimot kan være nyttig med slike verktøy er å fjerne rester i registeret etter avinstallasjon av et program.

 

Et annet spørsmål er hvor sannsynlig det er å ødelegge Windows med slike verktøy, og ev hvilke faktorer som kan medføre en slik ødeleggelse.

Endret av abene
Lenke til kommentar

CCleaner har et par praktiske funksjoner for å fjerne midlertidige filer. Dette kan man selvsagt gjøre gjennom Windows Explorer eller en annen filbehandler, men det gjør jobben enklere.

 

Registeroppryddingsprogrammer har eksistert lenge, og de lever nok fortsatt trygt pga oppfatningen av at mange registeroppføringer gjør at oppslag i registeret tar lengre tid. Selv om målinger er nødvendig, så tviler jeg på at et realistisk antall oppføringer fører til at henting av verdier er vesentlig i forhold til programmet sin kjøretid. Og da må man ta i betraktning at registerfilen i sin helhet er så liten at den uten problemer kan plasseres i hovedminne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...