Gå til innhold

Test ut ny Trillian


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leter desperat etter en IM-klient til å erstatte WLM før Microsoft ødelegger produktet med neste utgave. Jeg prøvde å innstallere sistnevnte sin beta her om dagen, og likte absolutt ikke det jeg så. Når jeg så skulle avinstallere produktet for å gå tilbake til den gamle, trodde jeg at alt skulle gå bra. Dessverre for meg oppdaget jeg at ved reinstallasjon, ga Windows meg beskjeden om at en nyere utgave var innstallert, og at denne måtte fjernes først. Forsåvidt ganske vanskelig, når direktivet er slettet og alt mulig. Det endte faktisk med en reformatering. Hva har dette med Trillian å gjøre? Jo, jeg ble faktisk imponert over den. Hvis jeg bare hadde visst om denne før, hadde jeg sluppet alt orket.

Lenke til kommentar

Jeg leter desperat etter en IM-klient til å erstatte WLM før Microsoft ødelegger produktet med neste utgave. Jeg prøvde å innstallere sistnevnte sin beta her om dagen, og likte absolutt ikke det jeg så. Når jeg så skulle avinstallere produktet for å gå tilbake til den gamle, trodde jeg at alt skulle gå bra. Dessverre for meg oppdaget jeg at ved reinstallasjon, ga Windows meg beskjeden om at en nyere utgave var innstallert, og at denne måtte fjernes først. Forsåvidt ganske vanskelig, når direktivet er slettet og alt mulig. Det endte faktisk med en reformatering. Hva har dette med Trillian å gjøre? Jo, jeg ble faktisk imponert over den. Hvis jeg bare hadde visst om denne før, hadde jeg sluppet alt orket.

 

jeg tolker posten din slik:

*jeg fant ny IM

*sletter MAPPA til den gamle, for den trenger jeg vell ikke?!

*likte ikke den nye IM

*prøver å instalere WLM igjen, men vent. den gir meg felmelding, for jeg sletta mappa.. OMG FOR NO DRITT!

*men jeg må ha den til å funke, så reinstallerer windows (hva er reformatere?)

 

når man sletter mapper til instalerte programmer blir det kluss i registerfila til windows. anbefaler deg å avinstallere på normal måte.

Lenke til kommentar
Jeg leter desperat etter en IM-klient til å erstatte WLM før Microsoft ødelegger produktet med neste utgave.

WLM/MSN messenger ble ødelagt for mange år siden. Reklame, Bing-søk, en rekke MS-tjenester som skal presse seg på, MSN today popup, et brukergrensesnitt som sløser med plassen den tar på skjermen osv. I tillegg har den bare støtte for en eneste IM-protokoll, tar mye plass på harddisken i forhold til andre IM-tjenester, kan lage sikkerhetstrøbbel for Windows osv. Dette makkverket fjernet jeg fra maskinene mine for mange år siden og er glad for at jeg ikke har vært med på galoppen videre når jeg ser hvordan utviklingen av MSN og WLM har fortsatt.

 

Burde en Pidgin-bruker bytte til dette?

Smak og behag. Test begge og velg den som faller best i smak. Det er fordelen med valgfrihet :)

Lenke til kommentar

Jeg leter desperat etter en IM-klient til å erstatte WLM før Microsoft ødelegger produktet med neste utgave. Jeg prøvde å innstallere sistnevnte sin beta her om dagen, og likte absolutt ikke det jeg så. Når jeg så skulle avinstallere produktet for å gå tilbake til den gamle, trodde jeg at alt skulle gå bra. Dessverre for meg oppdaget jeg at ved reinstallasjon, ga Windows meg beskjeden om at en nyere utgave var innstallert, og at denne måtte fjernes først. Forsåvidt ganske vanskelig, når direktivet er slettet og alt mulig. Det endte faktisk med en reformatering. Hva har dette med Trillian å gjøre? Jo, jeg ble faktisk imponert over den. Hvis jeg bare hadde visst om denne før, hadde jeg sluppet alt orket.

 

jeg tolker posten din slik:

*jeg fant ny IM

*sletter MAPPA til den gamle, for den trenger jeg vell ikke?!

*likte ikke den nye IM

*prøver å instalere WLM igjen, men vent. den gir meg felmelding, for jeg sletta mappa.. OMG FOR NO DRITT!

*men jeg må ha den til å funke, så reinstallerer windows (hva er reformatere?)

 

når man sletter mapper til instalerte programmer blir det kluss i registerfila til windows. anbefaler deg å avinstallere på normal måte.

Mente selvsagt reinstallere. Og nei, jeg avinstallerte først på vanlig vis, men oppdaget at den fortsatt registrerte WLM som installert. Jeg søkte på nettet for å finne en løsning, men fant bare mange folk som hadde samme problem som jeg. Da gikk det over til en mer drastisk operasjon ved at jeg forsøkte å eliminere alle (sikre) filer med direkte tilknytning til den. Det gikk heller ikke. Brukte faktisk Pidgin en liten stund, men endte opp med å savne en del funksjonalitet i WLM, som tilslutt drev meg til å starte helt på ny. Med en back-up klar, Ninite installasjonsprogram og rutinerte optimeringer, tar det ikke så altfor lang tid. :)

 

Jeg leter desperat etter en IM-klient til å erstatte WLM før Microsoft ødelegger produktet med neste utgave.

WLM/MSN messenger ble ødelagt for mange år siden. Reklame, Bing-søk, en rekke MS-tjenester som skal presse seg på, MSN today popup, et brukergrensesnitt som sløser med plassen den tar på skjermen osv. I tillegg har den bare støtte for en eneste IM-protokoll, tar mye plass på harddisken i forhold til andre IM-tjenester, kan lage sikkerhetstrøbbel for Windows osv. Dette makkverket fjernet jeg fra maskinene mine for mange år siden og er glad for at jeg ikke har vært med på galoppen videre når jeg ser hvordan utviklingen av MSN og WLM har fortsatt.

Er enig i at WLM har utrolig mange svakheter som det er, men samtidig har programmet noen få funksjoner jeg bruker titt og ofte som ikke finnes i andre programmer så vidt jeg er bekjent. Dette inkluderer alt fra detaljer som store tydelige profilbilder, til direkte deling av bilder og det brede utvalget av uttrykksikoner. Jeg forstår ganske enkelt bare ikke hvordan de klarer å rote det til sånn med hver ny utgave. Enhver frisksinnet person kan peke ut de åpenbare svakhetene, samt finne fram til bedre løsninger på grensesnittet og referere til nyttige funksjoner som burde legges til.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Reklamen og allt annet er jo bare å kjøre a-patch så er det borte. Skjønner ikke helt den negative holdninga WLM. Trillian 4 var så lite hendig og treg så dersom jeg skal gå over til trillian ver 5 så må det ha blitt gjort noe revolusjonerende med den versjonen.

 

 

Snabelen

Lenke til kommentar

Å patche "bort" svakhetene til WLM er som å sminke en gris. Joda, den blir penere, men det er fortsatt en gris. Den tar stort plass på disken og kan skape sikkerhetstrøbbel på grunn av for tett integrering med Windows, den støtter fortsatt bare én av mange IM-protokoller og støtter kun Windows operativsystem.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siden jeg snublet over Centericq for mange år siden har jeg aldri vært spesielt fristet til å prøve noe nytt. Centericq kombinert med screen er absolutt å anbefale for de som ikke har prøvd :)

 

Ellers funker jo også google talk ganske bra i nettleseren. Og pidgin bruker jeg på jobb. Trillian brukte jeg for evigheter siden, men (som andre også har nevnt) så stagnerte den en periode og da hoppet jeg videre :)

 

(Og nå må jeg innrømme at jeg ikke er like nysgjerrig til å teste alt mulig lenger, det er alltid noe rusk som ligger igjen og skaper støy. Hadde bare installasjonsprosessen vært så lett som å få lagt programmet inn i en mappe, og så bare slette det i etterkant om man ikke vil bruke det, så...)

Lenke til kommentar

Til og med det å oppdatere Trillian er en god del styr.

Kjører selv en variant, og det største problemet er at jeg må begynne å organisere kontaktene igjen, og her kan du ikke flytte dem i grupper, Nei KUN EN OG EN og når man har 200 kontakter så blir det en god del jobb.

 

Fortiden som moderator på ett tidligere hardware forum gir litt jobb i etterkant kan man si.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...