Gå til innhold

Filming i HD med eldre Canon-speilreflekser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt dette programmet en stund nå, men problemet er at jeg ikke får høyere enn 22 fps. Og noen ganger lagger videoen som blir tatt opp noe sykt. Men programmet er veldig bra siden man kan stille inn blenderen osv.

Endret av Mr_Outjecti0n
Lenke til kommentar

Synd Akam henger litt etter:

 

25 Juli 2010

http://lifehacker.co...hd-video-camera

 

Du tuller nå? Meldte du deg virkelig inn for å klage på dette?

 

Jeg synes det var interessant å lese, selv om det for meg ikke er aktuelt å bruke dette programmet. Man kan ikke forvente at de skal være først ute med alt av nyheter heller? Og for oss som ikke følger med på alle andre kameranyheter, er det godt at Akam gjengen gjør det for oss :thumbup:

Lenke til kommentar

OoOOoh, me like! Finnes det noe tilsvarende for Nikon, eller er det noe under utvikling? Har et D300 og har produsert endel video tidligere, men kun fra spill eller dårlige skolekameraer.

 

EDIT: Fant en, men den gir 640*424px. Ikke fullt så morsomt.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Mobiliteten vil naturlig nok være noe begrenset, ettersom man er avhengig av å drasse med en PC for å filme med de eldende speilrefleksene. Men i studio burde oppsettet fungere greit nok.

 

Begrenset mobilitet? laptop i backpack(evnt harness for å ha den foran seg så man ser hva man filmer :p) og man er så mobil man vil =)

Lenke til kommentar

Selve programmet er et par år gammelt og er utviklet av en russisk hacker bare for å pirke :p Har brukt det i ca. et år nå. Og man kan se hva man filmer på kameraet. Man trenger bare trykke på "set" knappen på kameraet, eller den knappen som starter liveview. Det gjør at man slipper å se på dataskjermen, og kan heller ha laptopen feks i sekken :thumbup:

Blir dog ikke HD hos meg. Blir bare 768x512 :thumbdown:

Endret av Mr_Outjecti0n
Lenke til kommentar

Bare hyggelig ;) Man kan også stille blender, lukkertid osv på kameraet i stedet for å gjøre det på dataen. Gjør ting mye enklere.

Grunnen til at vi får 768x512 kan nok være at begge har 1000D. Mulig det er høyere på noen andre modeller. Hva er den høyeste frameraten du får?

Lenke til kommentar

Stilig! Har lenge hatt lyst til å finne en løsning hvor jeg kan filme med mitt 40D. Har lenge visst at man kan bytte ut firmwaren i kamera med en firmware som er programmert for kun å ta opp video, og dette har vært uaktuelt. En bærbar pc er jo ikke så alt for værst å ha det koblet til, nå har jo jeg en minipc i tillegg til en 5m USB-forlenger, så det er jo helt fantastisk! Kan tilogmed prøve meg litt smått med SLR-filming nå, vurderte å kjøpe nytt hus for å prøve meg litt, men dette er jo litt billigere enn 7D. En taleopptaker ved sidenav og et klapp foran kamera så er man jo der!

 

Jeg får forresten 1024x680 med mitt 40D :)

Lenke til kommentar

Synd Akam henger litt etter:

 

25 Juli 2010

http://lifehacker.co...hd-video-camera

 

Du tuller nå? Meldte du deg virkelig inn for å klage på dette?

 

Jeg synes det var interessant å lese, selv om det for meg ikke er aktuelt å bruke dette programmet. Man kan ikke forvente at de skal være først ute med alt av nyheter heller? Og for oss som ikke følger med på alle andre kameranyheter, er det godt at Akam gjengen gjør det for oss :thumbup:

 

 

Haha tror den var vel litt lett å mistolke eller? Det var ment som at jeg faktisk syns det er synd Akam henger etter ift nyheter. Er en leser av Akam selv, og har sett opptill flere artikler jeg har sett andre steder, men kjenner jeg av en grunn ønsker dem litt tidligere. Min datostempling og Mr Trondster's datostempling viser jo kun at det tar tid før de kommer. Helt rått hvordan forsvarsmekanismen deres blir skrudd på for noe så lite betydelig som en tydeligvis lite gjennomtenkt kommentar.. Men for all del, kjør på! :nei:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...