Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne fikk to hele terningkast lavere enn Mini Pro? Forskjellene er at denne er MARGINALT større (ulempe), denne har QWERTY-tastatur(FORDEL med såpass liten skjerm) og at denne har utskiftbare batterier(liten fordel)?

 

Jeg ser ikke at størrelsen trekker to karakterer mer ned enn det tastaturet trekker opp.

Endret av Gekonody
Lenke til kommentar

Hei,

mange vil sikkert synes det er merkelig at denne ikke får samme karakter som X10 Mini. Imidlertid så synes vi X10 Mini Pro mangler mye av X-faktoren som X10 Mini har (hvor størrelsen spiller en stor rolle). I tillegg henvender man seg også delvis til en ny målgruppe med denne "Pro"-versjonen, og som profftelefon faller den igjennom. Selv om X10 Mini Pro har en gunstig pris, så er også X10 Mini enda gunstigere priset.

 

Men, som det også står i testen, for mange vil X10 Mini Pro være en glimrende telefon og er et utmerket alternativ hvis du vil ha en liten telefon med fulltastatur.

Lenke til kommentar

Haha helt sykt. I butikken jeg jobber så har nesten alle villet ha x10 mini pro. Den har stort sett blitt utsolgt med en gang vi har fått den, mens vi fortsatt har x10 mini på lager. Utifra hva vi har solgt og mine egne erfaringer med pro så er den en mye mer komplett telefon pga tastaturet.

Lenke til kommentar

Stusser også litt på terningkastet deres her - hadde forstått en 5'er. Selv om modellen heter "Pro" så er vel ikke målgruppen ordinære proffbrukere når man ser på resten av mobilporteføljen til SE. Proffbrukere som dere sikter til her vil nok ikke vurdere noen av miniene som de mest aktuelle.

 

Jeg for min del ser på Pro-utgaven som et fornuftig supplement for de som ikke er så opptatt av "sjarmen" til non-Pro utgaven, men som isteden ønsker en mer effektiv måte å skrive på telefonen.

Lenke til kommentar

Sier meg også overrasket.

 

Så snart jeg fant ut at pro versjonen hadde fysisk tastatur mistet jeg all interesse for x10 mini. Ikke fordi jeg er en proffbruker, men fordi det er bedre å skrive på.

 

Sånn sett ser jeg på det som uforklarlig at mini pro scorer lavere enn mini.

Lenke til kommentar

Forstår meg mindre og mindre på Amobils tester...

Er visst viktigere at telefonen har "sjarm" og "xfactor", enn at den fungerer bra...

Er det Jan Thomas Karlsen og Mira Craig som har tatt testen?

 

Her er testen fra mobili.no; http://www.mobili.no/tester/test-av-sony-ericsson-x10-mini-pro/

 

Her sier de kort sagt; Litt større, men mye mer praktisk.

Noe jeg tror de fleste faktisk er enig i. Bortsett fra Amobil ;p

Endret av frode8
Lenke til kommentar

Den har SMS-folk som målgruppe, ikke businessfolk. Dere bommer rett og slett på hva målgruppen for telefonen er, basert på navnet på mobilen.

 

Dette er rett og slett dårlig utført arbeid - de som kjøper denne telefonen er smsfrelst ungdom og unge voksne - det er telefonen PERFEKT til! Chat, SMS, Facebook, twitter osv.

 

Hei,

mange vil sikkert synes det er merkelig at denne ikke får samme karakter som X10 Mini. Imidlertid så synes vi X10 Mini Pro mangler mye av X-faktoren som X10 Mini har (hvor størrelsen spiller en stor rolle). I tillegg henvender man seg også delvis til en ny målgruppe med denne "Pro"-versjonen, og som profftelefon faller den igjennom. Selv om X10 Mini Pro har en gunstig pris, så er også X10 Mini enda gunstigere priset.

 

Men, som det også står i testen, for mange vil X10 Mini Pro være en glimrende telefon og er et utmerket alternativ hvis du vil ha en liten telefon med fulltastatur.

 

Så, fordi en telefon har et tastatur og heter "pro" så blir målgruppen businessfolk? Hvem kom fram til denne konklusjonen?

 

Gi den terningkast 5 da, ikke 6 pga størrelsen er større, men iallefall 5?

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger!

 

Vi er fullt klar over at X10 Mini Pro ikke er en vanlig profftelefon, men den henvender seg som jeg skrev lenger opp delvis til en ny målgruppe - for eksempel sms-frelst ungdom som er nevnt i denne tråden.

 

For å sitere fra konklusjonen i testen:

"For ivrige tekstere som vil ha en liten telefon og som kan leve med at det til tider blir litt uoversiktlig på den lille skjermen, er X10 Mini Pro et utmerket alternativ."

Lenke til kommentar

Hahaha! :!:

 

For øvrig er det utrolig at ikke SE har fått telefonene sine over på 2.1 ennå. Nå kan de jo like gjerne skippe denne utgaven og gå rett på den neste.

Oppgradering er på tur :)

 

Det tviler jeg ikke på, men det endrer jo ikke det faktum at det burde skjedd for leeenge siden. Eksempelvis har jo tom. HTC Hero, som er en utgått modell, fått 2.1.

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger!

 

Vi er fullt klar over at X10 Mini Pro ikke er en vanlig profftelefon, men den henvender seg som jeg skrev lenger opp delvis til en ny målgruppe - for eksempel sms-frelst ungdom som er nevnt i denne tråden.

 

For å sitere fra konklusjonen i testen:

"For ivrige tekstere som vil ha en liten telefon og som kan leve med at det til tider blir litt uoversiktlig på den lille skjermen, er X10 Mini Pro et utmerket alternativ."

 

I din forrige kommentar skrev du "Men som profftelefon faller den gjennom". Den er ikke ment som som dette. Hvorfor kritiserer dere den da på dette punktet?

Lenke til kommentar

Flere steder belyser dere at dette faktisk kan være en utmerket telefon for gitte segmenter og artikkelen i seg selv synes jeg er informativ og bra. Problemet er at det er terningen som teller til slutt. Når dere forsvarer terningkastet med...

 

Vi er fullt klar over at X10 Mini Pro ikke er en vanlig profftelefon, men den henvender seg som jeg skrev lenger opp delvis til en ny målgruppe - for eksempel sms-frelst ungdom som er nevnt i denne tråden.

 

... så begynner jeg å lure på om dette er tatt hensyn til når terningen ble kastet.

Lenke til kommentar

Kjøpte telefonen i dag og er så langt godt fornøyd. Er første android telefonen jeg har hatt. Jeg kjøpte den mest pga at den var forholdsvis kompakt og med fullt qwerty tastatur siden jeg skriver mye sms på både norsk og engelsk. En ting jeg reagerte på er at jeg ikke får til å sende filer eller motta filer via Bluetooth. En annen ting er at bakgrunnslyset i tastaturet ikke lyser opp alltid når jeg skal skrive. Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...