Gå til innhold

LED-skjerm med god oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har vel strengt tatt levert en LCD skjerm.

Ikke en LED skjerm.

Tenk om de hadde brukt lyspærer som bakrunnsbelysning, hadde de sluppet en wolfram-skjerm da? Eller lystoffrør? Neon-skjerm, høres immari fett ut..??

Hva skjer den dagen LED skjermer faktisk KOMMER på markedet? Og om det er LED panel OG LED bagrunnsbelysning... LED-LED skjerm?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Irriterer meg grenseløst av den LED-hypen som er nå. Det er ikke LED-display, det er LED bakgrunnsbelysning. Den er ikke engang soneinndelt, slik alle LED-paneler burde vært...

Å bytte ut et lysstoffrør med en LED-lampe er ikke spesielt revolusjonerende, men jammen har folk flest gått berserk over fenomenet.

Lenke til kommentar

Nå får man en DELL U2711 ULTRASHARP 27"  2560 x 1440  til 6 829 NOK på Dustin så en overpriset Apple skjerm med LED i kantene blir vel  "too little too late".

 

Begynner Apple å miste innovasjons taket? Nye MAC pro er heller ikke særlig imponerende i forhold til hva man har kunnet få PC lenge allerede. 

 

 

Lenke til kommentar

Gidder virkelig folk enda å sutre over at produsentene kaller det LED-skjerm? Alle skjønner jo at dette er markedsføring, og ikke er det særlig villedende heller. Jeg tror ikke den jevne konsument vet hva et LED-display er - i den forstand dere mener det. En LED-skjerm (TV/monitor) vil alltid være et LCD-panel med LED bak/sidelys (unntaket er når man snakker om store informasjonsdisplay, men disse produktene ligger så langt fra hverandre at det ikke kan misforstås). Skjermene bygget opp av organiske LEDs som hver pixel markedsføres som OLED...

 

Apple Cinema display har LEDs bak panelet. Dette gir en mer uniform fordeling av baklyset. Den har derimot ikke lokal dimming.

 

Når man sammenlikner skjermer må man gjerne gjøre litt mer enn å telle tommer og pixler for å si noe om hvilken som yter best. Hvordan Apple sin skjerm yter opp mot Dell sin vet jeg ikke, men er interessert om noen har info på det.

 

 

Endret av chrlod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kjøper ikke en slik skjerm til å surfe på nettet og spille på...til slikt så er den oppløsninga overkill. Jeg har en 30" LCD så jeg vet. 1920x1200 holder i massevis! 1920x1080 på en PC skjerm er bare teit. Slikt hører bare hjemme i en TV. Men klart, dette er min subjektive mening ;)

Lenke til kommentar

Irriterer meg grenseløst av den LED-hypen som er nå. Det er ikke LED-display, det er LED bakgrunnsbelysning. Den er ikke engang soneinndelt, slik alle LED-paneler burde vært...

Å bytte ut et lysstoffrør med en LED-lampe er ikke spesielt revolusjonerende, men jammen har folk flest gått berserk over fenomenet.

 

Gått berserk over fenomenet? Eneste LED snakket jeg hører, er på nettet. På folkemunnet sier folk flest fortsatt "Flatskjerm" eller "HDTV". Dessuten er det ingen tvil om at LED(-bakgrunnsbelysning) gir bedre bilde generelt enn eldre LCD (uten LED-bakgrunnsbelysning), så en fremgang er det jo. Så vidt jeg har sett har ingen merker reklamert med "SE!!!!! Revolusjonerende LED TV!", ei heller ingen som har påstått at det skal bli noe helt annet enn vi har sett tidligere. Men men, vi har alle forskjellig inntrykk av ting.

 

Til topic,

Fint med en slik skjerm for dem som har råd og trenger/har lyst på det. Plenty med oppløsning og en smule bedre lys og farger enn forrige generasjon.

MEN, er det ikke veldig overfløding med USB og høytalere integrert? Eller hva sier dere som har en slik skjerm med usb+høyt, bruker dere den mye?

Lenke til kommentar

For min del er fordelen med LED-baklysning bedre bildekvalitet (som oftest) og lavere strømforbruk.

 

Når det gjelder denne skjermen og alle de andre fra Apple, så irriterer det meg grenseløst at det er glossy-overflate pga. glasset. Ubrukelig for meg som jobber med foto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kun eg som til stadigheit saknar høgderegulering på skjermane til Apple? Burde ha vore eit absolutt minimum på ein skjerm til oppunder ti store.

Ja, sånn på ergonomi er ikke Apple så bra. Nå kan man heldigvis bytte ut foten med noe annet da den skal støtte VESA-standarden. Mulig man må til med en adapter.

Lenke til kommentar

Ser for meg at denne skjermen kunne vært aktuell for fotoentusiaster.. Helt til jeg ser høyde/breddeforholdet. Hva i huleste tenker de på? 16:9 er så udugelig på PC-skjermer (okok, Mac-skjermer) at det er til å få gåsehud av.. Skjønt med den størrelsen og oppløsningen får man jo plass til mye uansett. Hadde nok mest kommet til å irritere meg over all plassen jeg KUNNE fått om skjermen hadde et fornuftig format læll. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...