Gå til innhold

Kindle revet ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper ikke det blir utviklingen. Jeg har ikke noe imot ett og annet bilde i bøker, men sier gjerne nei takk til videoer. 

 

Men det er klart at det kanskje ikke burde være utstyret som setter den begrensningen. Men slike eboklesebrett er veldig behagelig å bruke, og veldig mye lettere å drasse på enn masse bøker, så skjønner godt at de selger godt.

 

 

Lenke til kommentar

Ser ut til at folk har forstått hvor flott denne teknologien er. Jeg har hatt en Sony Reader i rett under et år nå, og bruker den flittig. Kan lese flere bøker på hver lading, og det er som å lese på papir. Leser man mye, vil man også spare miljøet ved å bruke lesebrett. Mener jeg leste at ett lesebrett slipper ut like mye klimagasser som 5 papirbøker, så etter å ha lest 5 bøker, kan man ha god samvittighet :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke det blir utviklingen. Jeg har ikke noe imot ett og annet bilde i bøker, men sier gjerne nei takk til videoer. 

 

Men det er klart at det kanskje ikke burde være utstyret som setter den begrensningen. Men slike eboklesebrett er veldig behagelig å bruke, og veldig mye lettere å drasse på enn masse bøker, så skjønner godt at de selger godt.

For meg som leser mye fagbøker er det veldig viktig. Kan bare ikke ha dem uten bilder. Leser også mye om fotografi, og det går ikke på en Kindle, håper iBookstore slår litt mer an og får større utvalg.

Lenke til kommentar

Denne er i mine øyne en stopper for utviklingen. Jeg vil ikke bare ha tekst, jeg vil ha interaktive bøker med video og lyd.

 

Jeg ville ihvertfall aldri kjøpt en ebok uten passivt display. Å lese bøker fra dataskjerm har jeg prøvd, og det er ikke noe gøy. Da kan jeg heller ofre video, hvis e-ink-teknologien ikke kan oppdatere bildet fort nok. Lyd og svart-hvitt-bilde er nok bare et spørsmål om produksjonskostnad. Uten at jeg har sjekket dette tror jeg at en sikkert kan få eboklesere med det hvis man vil gå opp i pris.

Lenke til kommentar

Der har du ett godt poeng med interaktive figurer. Ser absolutt at innen slike områder som fagbøker er ett bedre system en flott løsning. Jeg håper dog at vikke står igjen med beskyttede systemer og standarder.

Jeg tror vi kommer til å se en boom av slike interaktive bøker så fort iPad skaper et marked med store inntjeningsmuligheter. Bare se hvordan app store har utviklet seg. Apple har vært flinke til å få med seg musikklabels og film- og TV-studioer, så hvorfor ikke bokforlag også?

Lenke til kommentar

Lurer veldig på hvordan ipad er til å lese på. Er den like irriterende som en vanlig pc skjerm, så vil iallefall jeg vraket den til fordel for en kindle. Det største problemet mitt med å lese lenge på en pcskjerm er baklyset. Jeg leser ikke på langt nær så fort på en pc-skjerm som det jeg gjør når jeg leser i en bok. Har vurdert kindle, men ikke ipad.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...