Gå til innhold

Gjør jailbreaking lovlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visste faktisk ikke at det var ULOVLIG,

Hvis du er norsk statsborger som bor i Norge, og dine handlinger foregår innen norsk jurisdiksjon, så har ikke USAs lover noe å si for deg.

 

Du må heller skule til norsk lovverk.

 

 

Noe som får meg til å lure på hvorfor dette står i en NORSK nettavis!

 

 

Lenke til kommentar

Her er et knippe merkelige og morsomme lover fra USA. En del av disse er selvfølgelig veldig gamle, og det er tvilsomt at disse praktiseres den dag idag. Men morsomt er det:

 

- I Alabama er det ulovlig å ha på seg en løsbart som skaper latter i kirken.

 

- I Texas er det ulovlig å banne foran, eller kle av seg foran et lik.

 

- I Michigan eier en ektamann konens hår ifølge loven.

 

- Lovgivningen i Kansas forbyr harer å skyte fra en motorbåt.

 

- I California er det forbudt for dyr å ha seg innen en radius på 500 meter i nærheten av et vertshus, en skole eller et religiøst symbol.

 

- Å putte salt på en jernbaneskinne kan straffes med døden i Alabama.

 

- I Connorsville, Wisconsin er det forbudt for en mann å skyte med sitt våpen når hans kvinnelige partner har orgasme.

 

- I Berkeley, California kan du ikke plystre etter en savnet fugl før etter klokken 7 om morgenen.

 

- I Florida er det forbudt å ha seksuelt samkvem med et pinnsvin.

 

- I Atlanta, Georgia er det forbudt å binde en giraff til en lyktestolpe

 

- Lovgivningen i Alaska sier at du ikke kan se på en elg fra et fly.

 

- Det er forbudt å feilstave "Arkansas" i Arkansas.

 

- I Memphis, Tennessee kan en kvinne kun kjøre bil dersom en mann går foran bilen og advarer motgåene trafikk og fotgjengere.

 

- I Ohio må man ha lisens for å ha en bjørn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, delstatene kan jo lage sine egne lover, og det er sikkert nok at en politiker får med seg at et fly kræsjet fordi piloten så på elg, til at de kjører gjennom en lov som sier "Det er ikke lov å titte på elg fra fly".

 

Evt. at en kristen politiker ser et par som har sex etter å ha hoppet i fallskjerm.

 

"Det er ikke lov å ha sex mens man hopper i fallskjerm" blir ny lov uka etter.

 

Og naboene til han som plystret etter sin tapte undulat hele natta var sikkert forbanna over bråket mens de sov, og fikk laget et forbud mot å plystre etter savnet fugl før etter kl 07.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Da har jeg ekstremt lyst til å møte han som bandt fast giraffen til lyktestolpen! :D

 

Men ja, en del av disse lovene er foreldet og utdaterte, men vi ser jo hvor glade amerikanerne er i å overdrive med lover (og søksmål).

Det er lett å gjøre narr av andre lands mer eller mindre utdaterte lokale lover.

 

For mer moro, ta en titt på norsk lovverk, forskrifter og lokale politivedtekter.

 

Det er regler her i Norge som gjør at du er nødt til å vite nøyaktig hvor kommunegrensene går.

Lenke til kommentar

Det er da så visst ikke lovlig!!

 

Selv om EFF og DMCA mener at det er rettferdig å kunne bruke det så er det i strid mos ToS (Terms of Service) !

 

TechnoBuffalo:

"The problem is that everyone is now running around claiming that this has made it completely legal to jailbreak your phone, but there are other issues that keep this from being true. In purchasing the phone you are agreeing to a Terms of Service (ToS) that prohibits rooting, and some states will view this as a contract. It also ruled that Apple restricting what can run on its devices is not a copyright issue, it was merely ruling that you were not violating a copyright by doing so, you may very well still be violating other laws."

 

- http://www.technobuffalo.com/blog/iphone/jailbreaking-apples-ios-still-isnt-legal-despite-many-reports

Lenke til kommentar

Det er da så visst ikke lovlig!!

 

Selv om EFF og DMCA mener at det er rettferdig å kunne bruke det så er det i strid mos ToS (Terms of Service) !

Det er interessant at du velger å bruke en amerikansk kilde for å snakke om hva som er lov i Norge.

 

Kanskje du burde vurdere en norsk kilde istedenfor?

Lenke til kommentar

Har det ikke vært STORE problemer med apple sine ipod'er og iphon'er, mente å huske at de ikke følgte norske lover og det var forbrukerrådet veldig i mot, kan se om jeg finner saken igjen på FBI på nrk nett tv( ikke ment som reklame, FBI Står får Forbruker Inspektørene )

 

EDIT : Correct me if i am wrong :thumbup:

Endret av Gaaz
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Så går det et skritt fram, forhåpentlig uten to tilbake.

 

Jeg mener at en produsent mister retten til et fysisk produkt i det han mottar penger for det. Da er det kjøperens, og han må kunne gjøre hva han vil med det. Så får heller produsenten gjøre det klart at da gjelder ikke garantien lenger. Det er ikke noe anderledes enn om jeg trimmer motoren i bilen min (ikke at den trenger det.) Det får være mitt valg (i den grad lovverket tillater det), men jeg kan selvsagt ikke forvente at produsenten skal reparere skaden for meg på garanti når det sier poff.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...