Gå til innhold

ATI Catalyst 10.7 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er denne drivern ytelses messig?

Sånn i forhold til spill som f.eks Battlefield BadCompany 2?

Var litt tull med 10.6 driveren i det spillet, lav fps etc etc dårlig ytelse.

 

Tenkte å teste den i natt som var da den kom men det blei seint kan man si så da blei ikke det noe av.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Er en gjennomgang av denne driveren på rage3d hvor den er testet opp mot 10.6 med et 5970 oppsett , inkl game tests bla BC2.

http://www.rage3d.com/articles/ati_catalyst_10_7/index.php?p=1

 

Conclusion:

Catalyst 10.7 is great. Game smoothness and playability, for this test setup, has increased. Micro-stutter generally associated with multi GPU setups is not notable at all during our testing, which is an excellent plus. Silly Steam games such as Droplitz and Soduku are playable again. 10.6 to 10.1 made these games unplayable; we were unable to find settings that worked. Usability is more of the same; CCC still seems cumbersome to use, however things are where you expect them to be and do what they are supposed to do.

 

We also had issue with multi-monitor settings being applied between restarts. Using an Acer 22" LCD Monitor and LG 37" 720p LCD for multimedia entertainment, disabling the LG, and then restarting, the disabled setting was forgotten, and the LG would become active again. While not a huge deal it was frustrating, and thankfully Catalyst 10.7 seems to have alleviated these issues.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

venter på noen flere tilbakemeldinger før jeg installerer disse driverne.bruker 10.5 nå for jeg fikk bare blåskjerm da jeg skulle installerer 10.6 driverne.

alt funker veldig bra med 10.5 så er ikke sikker på om jeg vil

prøve og endre noe på driverne.

Lenke til kommentar

Catalyst 10.7 byr på tre nye utvidelser til OpenGL: GL_AMD_debug_output, GL_AMD_sample_positions og GL_EXT_direct_state_access, sistnevnte er ganske interessant siden den reduserer antall kall til GPUen, og dermed vil kunne hjelpe litt på ytelsen. Catalyst 10.7 støtter OpenGL 4.0, OpenGL 4.1-spesifikasjonen kom ut i går, og nVidia skal komme med støtte i løpet av få dager.

Lenke til kommentar

Får vel laste ned å teste ut da.

 

Men joda, supert, hvorfor gjør de det mer tungvindt på amd sine sider når man skal finne driver?

Nå må man igjennom 4 steg, neida, jeg dør ikke av det men var liksom enklere før når det "bare" var 3 steg, hva faen liksom.

Var mer oversiktlig før også.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Forbedret funksjon av nedtrekkbare menyer for visse videoer. Støttes av ATI Radeon HD 5000.

Nå får det være nok!

Er skribenten helt inkompentent? Det er jo nesten bedre å bruke Google translate på release notes!

:mad:

Enhanced Pull-down detection

The Pull-down detection algorithm has been enhanced for higher visual quality on

certain types of video content

Supported on the ATI Radeon™ HD 5000 Series

 

Til og med skribenten kan vel Google (siden han åpenbart ikke vet hva han snakker om!): http://tinyurl.com/367hrca

 

Kjapt hint:

theater_pulldown_deinterlacing_3.jpg

 

Har NADA med nedtrekksmenyer å gjøre!

 

 

HERREGUD!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...