Gå til innhold

3D-bilder med vanlig speilrefleks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, nå synes jeg at 3D hysteriet holder på å gå for langt. Personlig er jeg dritt lei av det! Alle produkter jeg ser som skrøyter av 3D mister sitt seriøsitet. :thumbdown:

 

Thanks a lot James Cameron....

 

 

Det sakt, er det ikke lettere å bare lage et kopi av et bilde og bruke et eller annet software for å generere et 3D bilde isteden for dette stygge objektivet? Det må vel fins et software som gjør det?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Hvorfor får dere aldri med all informasjon, i dette tilfellet at 3D-objektivet passer til følgende DSLR:

 

"Supports Olympus, Panasonic, Canon, Nikon, Pentax, Sony/Minolta, Fuji DSLR cameras."

 

Kan ikke se at dere har fått med Pentax og Fuji DSLR, er det noen spesiell grunn for at de ikke er tatt med?

 

Ønsker alle en fortsatt fin dag.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Huff, nå synes jeg at 3D hysteriet holder på å gå for langt. Personlig er jeg dritt lei av det! Alle produkter jeg ser som skrøyter av 3D mister sitt seriøsitet. :thumbdown:

 

Thanks a lot James Cameron....

 

 

Det sakt, er det ikke lettere å bare lage et kopi av et bilde og bruke et eller annet software for å generere et 3D bilde isteden for dette stygge objektivet? Det må vel fins et software som gjør det?

 

takk, føler det samme

Lenke til kommentar
Det sakt, er det ikke lettere å bare lage et kopi av et bilde og bruke et eller annet software for å generere et 3D bilde isteden for dette stygge objektivet? Det må vel fins et software som gjør det?

Jeg forstår ikke alt maset rundt HD, det må da gå an å ta et vanlig lavoppløst video, og bruke en eller annen software til å konvertere den til HD? :-)

 

-k

Lenke til kommentar

Det sakt, er det ikke lettere å bare lage et kopi av et bilde og bruke et eller annet software for å generere et 3D bilde isteden for dette stygge objektivet? Det må vel fins et software som gjør det?

3D krever ikke så mye av deg, men det holder ikke å ta en kopi av bildet og legge de to sammen. Du må i det minste flytte perspektivet litt, men da kan to eksponeringer etter hverandre lett gi samme effekten, på stillestående motiver. Har du bare litt bevegelse i motivet så er ikke dét noe alternativ.

 

Som andre har påpekt, dette har man hatt morro med lenge.

Lenke til kommentar
Det sakt, er det ikke lettere å bare lage et kopi av et bilde og bruke et eller annet software for å generere et 3D bilde isteden for dette stygge objektivet? Det må vel fins et software som gjør det?

Jeg forstår ikke alt maset rundt HD, det må da gå an å ta et vanlig lavoppløst video, og bruke en eller annen software til å konvertere den til HD? :-)

 

-k

Ahhh... Ironi. :O)

 

Eller hvorfor ikke bare ta opp lyden i mono, og så bruke en software eller no sånt til å generere lyd i to kanaler...? ;O)

Lenke til kommentar

Eller hvorfor ikke bare ta opp lyden i mono, og så bruke en software eller no sånt til å generere lyd i to kanaler...? ;O)

Jepp - og interpolere det igjen videre til surround! :D

 

 

Spøk til side - 3D gir en ekstra spesiell effekt man ikke får på noen annen måte.

 

Men - reglene endrer seg - erfarte selv at jeg ikke kunne skarpe opp så mye - da ble det feil - bedre med duse, uoppskarpede bilder.

 

Tross alt - et uoppskarpet bilde inneholder like mye informasjon som et oppskarpet bilde - og med to bilder som kilde så kan en markant bedre motor oppskarpe og interpolere data for å få det "riktige" bildet - nemlig øynene og hjernen.

 

Hmm - kanskje lage en 3D-tråd med erfaringer og tips, hvis det ikke finnes allerede? :)

Lenke til kommentar

Ser på dpreview.com at Pansonic kommer med tilsvarende for spesielt for micro-four-thirds. Antar at både pris og kvalitet vil ligge i en høyere klasse enn produktet omtalt i artikkelen her.

 

Panasonic siterer en vurdering som sier at hvert fjerde hjem i utviklede markeder vil ha 3D-tv innen utgangen av 2014. Selv har jeg enda ikke latt meg fascinere av surround og HD-tv engang, så jeg finner det vanskelig å ta helt av på dette. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Problemet med denne 3D teknikken er at den krever samsyn - noe en del av oss ikke har. Så dette hopper jeg over ...

 

Det er fordel med bilder - man tregner heldigvis ikke speisalbriller. Som man trenger for å se 3D på TV/kino. Og det blir for masete i lengden. Så det er ikke vanskelig å spå at 3D TV kommer til å floppe denne gangen også - gøy i et eller to år, så forsvinner det i glemselens dal.

Lenke til kommentar
Problemet med denne 3D teknikken er at den krever samsyn - noe en del av oss ikke har. Så dette hopper jeg over ...

Kanskje jeg ikke har det heller, for jeg så et spill på 3D TV hos Elkjøp i forrige uke, og det er akkurat så dårlig som jeg husker det fra kino og disse simulator-greiene som for noen år siden kjørte rundt i landet. Absolutt ikke verd pengene — enda. Spesielt var flimringen ganske påfallende.

 

Ellers mener jeg å ha tatt vare på en haugammel brosjyre om et 3D-objektiv til Pentax som den norske importøren hadde tilgang til når jeg var ung og ubemidlet. Skal se om jeg husker å lete etter den i eska med ubrukt analogt utstyr. 8o)

 

Det laget bilder som i eksempelet her; http://en.wikipedia.org/wiki/File:Dusk_on_Desert.jpg

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...