Gå til innhold

Bagatelliserer Iphone 4-salgstall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sammenligningen kan vel sies å være rettferdig hvis man ser på det som iOS vs Android. Det er ikke å komme unna at det vil være større interesse for å lage programmer til et populært OS, kontra et med færre brukere*. Generelt sett vil det derfor være en fordel for brukerene å ha det mest populære OSet. Siden Android kjøres på veldig mange forskjellige mobiler, og iOS kun på et fåtalls modeller, er det ikke så overraskende at det kommer vinnende ut i popularitetskonkuransen.

 

Det bloggeren tydeligvis ikke har klart å ta inn over seg er derimot at det ikke er iOS avisene skriver om. Det er ikke at det har blitt slogt 3 millioner enheter med iOS som er nyhetsverdig, men derimot den ekstreme populariteten til selve iPhone 4. Og jeg vet ikke om noen annen telefon som har solgt så bra som det iPhone 4 har gjort hittil.

 

* Andre faktorer som at OSet er tilrettelagt for bruk av apps, og har en dugelig appstore i ryggen, er selvsagt også viktig.

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

Jeg liker at det blir sammenliknet plattformer. En som vil ha en androidtelefon velger nok Android som plattform først, for så å kunne velge mellom et stadig økende antall modeller.

Mitt inntrykk av en som vil ha iPhone vil ha den fordi den heter "iPhone".

Lenke til kommentar

Sammenligningen kan vel sies å være rettferdig hvis man ser på det som iOS vs Android. Det er ikke å komme unna at det vil være større interesse for å lage programmer til et populært OS, kontra et med færre brukere*. Generelt sett vil det derfor være en fordel for brukerene å ha det mest populære OSet. Siden Android kjøres på veldig mange forskjellige mobiler, og iOS kun på et fåtalls modeller, er det ikke så overraskende at det kommer vinnende ut i popularitetskonkuransen.

 

Det bloggeren tydeligvis ikke har klart å ta inn over seg er derimot at det ikke er iOS avisene skriver om. Det er ikke at det har blitt slogt 3 millioner enheter med iOS som er nyhetsverdig, men derimot den ekstreme populariteten til selve iPhone 4. Og jeg vet ikke om noen annen telefon som har solgt så bra som det iPhone 4 har gjort hittil.

 

* Andre faktorer som at OSet er tilrettelagt for bruk av apps, og har en dugelig appstore i ryggen, er selvsagt også viktig.

 

Grunnen for at du ikke vet slikt er vel veldig enkel ?

Apple er skryte bedrift nummer 1 når det gjelder slike tall.

Samt at pressen tar i mot skryte tallene på 0,0.

 

Google annonserte disse tallene noen dager før Apple lanserte iPhone4.

Det tok lang tid før det ble fanget opp.

Lenke til kommentar
Det er jo bare 1 firma som stikker av med pengene i apple sitt tilfelle, mens når det gjelder android pengene deles utover mange firmaer.

 

Poenget som betyr noe er ikke penger, men operativsystemet Android vs. iPhoneOS(eller hva det heter). Android vil bli større enn iPhone.

Lenke til kommentar

Han hopper jo flott over at det kanskje blir solgt iPhone 3GS i denne perioden også (om en skal sammenligne på OS og ikke mobilnivå)?

 

Og tilgjengelighet? Google sin pressemelding sier at dette er tall world wide ("from New Your to New Zeeland"), mens iPhone4 ikke er tilgjengelig for salg i ganske mange land per i dag. Blir spennende å se utviklingen videre i alle fall.

Lenke til kommentar

Nei, de konkurrerer på mote, kultur og frelser de tidligere standard-telefon eierne. Og det er ikke noe jeg sier for å være en ekkel Apple-motstander.

Jo.

 

Nei! Tror du ikke jeg har venner og bekjente med iPhone som snakker om hvorfor de velger dem? Apple er en trend og det er noe du må innse! Jeg sier ikke at det er en fad-greie som ellers er dårlig, bare at de spiller mye på den lille eplelogoen bakpå.

Lenke til kommentar

Meneh, som tidligere nevnt her: Skal man faktisk sammenlikne Android og Apple-produkter, må man ta med alle som kjører iOS4. Dette inkluderer da iPhone 3GS, iPhone 4, iPod Touch og iPad som jeg kommer på i alle fall. Det er dessuten snakk om én leverandør, som gjør det hele ganske heftig.

 

Android brukes på mange ulike produkter det også, men til gjengjeld er pottet med penger fordelt på flere produsenter. Det er også ganske greit å få med seg at, som sagt tidligere, iOS-produktene ikke er tilgjengelig i alle land enda. Når iPad og iPhone 4 blir verdensomspennende, så kan det begynne å bli aktuelt å sammenlikne slike tall.

 

Apple sine produkter er uten tvil hypet, men for min del ønsker jeg meg en iPhone 4 på grunn av brukervennlighet, UI, app-store og rett og slett for å prøve noe nytt. Jeg har alltid hatt gode erfaringer med pakkeløsninger der én produsent står for alt.

Lenke til kommentar

Nei, de konkurrerer på mote, kultur og frelser de tidligere standard-telefon eierne. Og det er ikke noe jeg sier for å være en ekkel Apple-motstander.

Jo.

 

Nei! Tror du ikke jeg har venner og bekjente med iPhone som snakker om hvorfor de velger dem? Apple er en trend og det er noe du må innse! Jeg sier ikke at det er en fad-greie som ellers er dårlig, bare at de spiller mye på den lille eplelogoen bakpå.

Jeg jobber i et utviklerfirma som faktisk er ledende på sitt fagområde world wide, og mange av mine kollegaer og jeg inkludert har gått for iPhone fordi den "fungerer" glimrende som jobbtelefon. Ikke tillegg alle som kjøper iPhone dine mote-argumenter.

Lenke til kommentar

Grunnen for at du ikke vet slikt er vel veldig enkel ?

Apple er skryte bedrift nummer 1 når det gjelder slike tall.

Samt at pressen tar i mot skryte tallene på 0,0.

 

Google annonserte disse tallene noen dager før Apple lanserte iPhone4.

Det tok lang tid før det ble fanget opp.

 

Det kan godt være. Det er sjeldent man får høre salgstall i media. Sist jeg husker var tallene på solge Nexus One, som var alt annet enn imponerende. Jeg har prøvd å finne salgstallene på HTC Desire nå, men selv med aktiv søking har jeg ikke klart å finne dem. Jeg må fremdeles si at jeg er lettere imponert over 3 millioner enheter på 23 dager, men det kan selvsagt være at tilsvarende mobiler selger omtrentlig det samme (men jeg tviler). Om du tilfeldigvis vet hvor mange telefoner som pleier å bli solgt ved lansering, så hadde det vært veldig spennende å høre...

 

 

Nei, de konkurrerer på mote, kultur og frelser de tidligere standard-telefon eierne. Og det er ikke noe jeg sier for å være en ekkel Apple-motstander.

 

Hvis det ikke er for å være en "ekkel Apple-motstander", hva er det da? Jeg vil tro at du er klar over at iPhone også specmessig er relativt konkuransedyktig på markedet. Jeg har enda til gode å høre noen som har kjøpt en iPhone bare fordi "det er en iPhone". Jeg tror derimot mange har kjøpt den på grunn av design, uten at det er noe gale i det.

Lenke til kommentar

Nei! Tror du ikke jeg har venner og bekjente med iPhone som snakker om hvorfor de velger dem? Apple er en trend og det er noe du må innse! Jeg sier ikke at det er en fad-greie som ellers er dårlig, bare at de spiller mye på den lille eplelogoen bakpå.

Tror det må være noe galt med deg som ikke klarer å se at det faktisk er en bra telefon vi snakker om. Så får det bare være at vennene dine er dumme som brød.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg jobber i et utviklerfirma som faktisk er ledende på sitt fagområde world wide, og mange av mine kollegaer og jeg inkludert har gått for iPhone fordi den "fungerer" glimrende som jobbtelefon. Ikke tillegg alle som kjøper iPhone dine mote-argumenter.

 

Hos dere og? På sykehuset jeg jobber skal nå samtlige avdelingsledere få utdelt iPhone 4 som jobbtelefon. Jeg for min del tror dette kommer til å funke bedre enn de forrige modellene de har hatt, som jeg har opplevd de færreste av dem har klart å utnytte potensialet av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du tilfeldigvis vet hvor mange telefoner som pleier å bli solgt ved lansering, så hadde det vært veldig spennende å høre...

 

Fant denne artikkelen:

http://mobilen.no/wip4/samsung-wave-i-millionklubben/d.epl?id=44939

 

Nei, de konkurrerer på mote, kultur og frelser de tidligere standard-telefon eierne. Og det er ikke noe jeg sier for å være en ekkel Apple-motstander.

 

Hvis det ikke er for å være en "ekkel Apple-motstander", hva er det da? Jeg vil tro at du er klar over at iPhone også specmessig er relativt konkuransedyktig på markedet. Jeg har enda til gode å høre noen som har kjøpt en iPhone bare fordi "det er en iPhone". Jeg tror derimot mange har kjøpt den på grunn av design, uten at det er noe gale i det.

 

 

Meneh, én ting er at de er konkurransedyktig på det som er i selve telefonen. Problemet jeg egentlig har er prisen. De fleste telefoner som kan rutte med det samme er som regel ganske mye billigere. HTC Desire ligger vel noen lapper under?

Endret av xenox
Lenke til kommentar

Herregud! Hør her! Jeg sier ikke at iPhone er like unyttig som Prada eller andre klesmerker som har samme kvalitet som billigmerkene!

 

Det jeg sier er at iPhone selger også fordi det er en trend og status å ha en mobil med et eple på! iPhone er langt ifra en elendig telefon, og hvorfor jeg synes at Android er bedre får vi ta i en annen diskusjon.

 

Jeg synes at iPhone er en grei telefon, og den selger både fordi den er grei og fordi det er status å ha en iPhone!

 

Klarer dere å fordøye det nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...