Gå til innhold

Nokia vil ha ny sjef


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok mer enn hva jeg selv vet, men blant annet kan det nevnes Symbians overgang til å bli en åpen organisjon med open source koding, samarbeid med Intel om å lage et operativsystem (alt fra mp3-spillere, klokker og mobiltelefoner, til netbooks, desktop og TV'er), betydelig flytting av arbeidskraft over fra tjenester over til design og produkter, salg av modem-delen av Nokia, og mye mer.

 

Jeg savner Nokia på toppen og ønsker et bytte av toppsjef, mitt poeng er bare at Nokia ikke har stått stille de siste årene, selv om det kan virke slik i med få fristende produkter i dagens Android og iPhone-tider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte som genser sier at Nokia har gjort betydelige grep på smarttelefonmarkedet - og at det er for tidlig å si noe om effekten av disse. Både Symbian i bunn og MeeGo på topp har fått kraftige retningsendringer.

 

Derimot er jeg ganske sikker på at Nokia allerede nå må sies å ha feilet når det gjelder å kommunisere disse grepene ut i markedet. Det man sitter igjen med er et inntrykk av at Nokia ikke vet hvor de vil annet enn at de av og til sjekker kursen opp mot Apple.

 

For at Nokia virkelig skal lykkes på smarttelefonmarkedet, tror jeg de må la helt være å se til Apple, legge fra seg konseptet smarttelefon, og redesigne det til dagens teknoverden.

Lenke til kommentar

Nokia var og er vel fortsatt konge på haugen i antall, de eide markedet og hadde igrunn ingen utfordrer, de tok antagelig svært lett på Apple sine tanker om og selge telefoner, nesten alle i denne bransjen gjorde det og de tok fryktelig feil.....

 

Det er jo ett tankekors at hele bransjen må ha hjelp av Google mot Apple, ett firma som heller ikke har noen fortid i mobilbransjen, det sier litt om hvor ufattelig dårlig det står til......

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...