Gå til innhold

Sharp med 100 GB Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Levetiden på de første platene blir sikkert ganske dårlig. Det er noe som kommer seg etter hvert som produksjonsteknikken modnes.

 

Jeg lurer på hvor dyrt det blir for 10 TB hvis man regner med prisen på platene og den nødvendige brenneren.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hehe, det finnes nesten ingen maskiner med bluray-brenner i forbrukersegmentet enda, og nå pumper de opp til 100-128 GB. Hvilke skrivehastigheter må vi ha på brenneren for å brenne 100 GB med data innen rimelig tid? Og hvordan skal de unngå datakorrupsjon i slike hastigheter? Det blir bare latterlig. Denne teknologien er dødfødt, flash-minne har overtatt dette markedet for lenge siden. Bedre, raskere, hendigere, lydløst. Ingen andre enn produsentene og Hollywood har troa på optiske medium for fremtiden..

Lenke til kommentar

ja , nå må jeg ut med det samme spørsmålet her som i en annen post :

 

hvorfor lar man ikke teknologien blir skikkelig moden og innarbeid blant oss forbrukere før man utvider , endrer eller kommer men noe helt annet som skal erstatte den ?

 

resultatet gjør jo at det bare blir rot.

 

ok , kanskje lit overdrevet men tendensen er jo der.

Lenke til kommentar

Blir riktig irritert av disse type helt ikke-relevante nyheter. Dette er like viktig for deg eller meg som nyheten om "SSC Ultimate Aero er raskere enn Bugatti Veyron!!1!one" Greit nok, men sjansen at noen av oss kommer til å eie en er så mikroskopisk at det er helt uinteressant.

 

Jeg har ingen tro på brennbare BluRay disker som noe populært :nei: Fremtiden er HTPC, USB minnepinner, streaming og bærbare små harddisk med plass til flere Tb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...