Gå til innhold

Krogvold møter Draugen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres mest ut som en vinn-vinn situasjon for Shell dette...

 

10deltagere = 65000kr som jeg vil tro fint dekker alle utgifter med opplæring, utstyr og transport..

Pluss gratis 30 garantert flotte bilder som overgår deres egne traurige bilder, som de fritt kan bruke i reklame- og hjernevasking-sammenheng å tjene mange hundretusen kroner på...

 

Men sånn bortsett fra min første tanke så blir dette en utrolig kul ekskursjon som nok er vell verd prisen for de som har råd.. :D:new_woot:

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Høres mest ut som en vinn-vinn situasjon for Shell dette...

 

10deltagere = 65000kr som jeg vil tro fint dekker alle utgifter med opplæring, utstyr og transport..

 

Ikke i nærheten engang. Bare helikopterturen koster mer. Bare opplæringen en dag på et sikkerhetssenter koster mer. Men Shell kan jo ha fått en solid rabbatt... Men så kommer "kostnadene" med å ha ansatte som barnevakter uti felt, med gassmålere og blitzvakt.

 

En blitz på feil sted og platformen står.....

Lenke til kommentar

Det er nok trygt med lommelykt. Det som skjer er at flammedetektorene går bananas hvis de blir utsatt for blitzlys. Eller, de kan, avhengig av hvilken type. Derfor kjører de etter "føre var" prinsippet.

 

Hadde eg hatt folk med meg hadde eg sett det an hvor eg var. Er det ikke flammedetektorer i området så er det jo bare å blitze i vei....

 

Når vi tester flammedetektorene så bruker vi en kraftig halogenlampe og et deksel som roterer og slipper ut og stenger lyset. Det vil oppfattes som flammer av detektoren.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

For å kunne reise med helikopter ut til plattformen må jo de deltakerne som skal være med ha sikkerhetskurs som varer i 4 dager og koster et sted mellom 15000 og 20000. At det kun koster 6500kr høres rart ut. De pengene dekker nok kun helikopteret og administrative kostnader (og knapt nok det).

 

For dem som får sjansen er jo dette en once in a lifetime opplevelse.

Lenke til kommentar

For å kunne reise med helikopter ut til plattformen må jo de deltakerne som skal være med ha sikkerhetskurs som varer i 4 dager og koster et sted mellom 15000 og 20000. At det kun koster 6500kr høres rart ut. De pengene dekker nok kun helikopteret og administrative kostnader (og knapt nok det).

 

For dem som får sjansen er jo dette en once in a lifetime opplevelse.

 

Bull, for å være ute på dagsbesøk kreves ikke sikkerhetskurs. De får se sikkerhetsvideoen før helikopteravgang, og får en liten avhandling om hvor de skal gå hvis alarmen går når de kommer ombord.

Endret av Plukk
Lenke til kommentar

Man må ikke ha sikkerhetskurs på fire dager nei. Slike ting ordnes enkelt med et mindre kurs og følge under hele oppholdet.

 

Folk som kommer ut og underholder på platformene har ikke 4 dagers kurs nei....

 

For å kunne reise med helikopter ut til plattformen må jo de deltakerne som skal være med ha sikkerhetskurs som varer i 4 dager og koster et sted mellom 15000 og 20000. At det kun koster 6500kr høres rart ut. De pengene dekker nok kun helikopteret og administrative kostnader (og knapt nok det).

 

For dem som får sjansen er jo dette en once in a lifetime opplevelse.

 

Bull, for å være ute på dagsbesøk kreves ikke sikkerhetskurs. De får se sikkerhetsvideoen før helikopteravgang, og får en liten avhandling om hvor de skal gå hvis alarmen går når de kommer ombord.

 

Vil nok tro de må gjennom litt mer.... Helikoptervelt blandt annet tror eg de må ta for å få lov å fly ut. Litt usikker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...