Gå til innhold

Her er løsningen på Iphone 4-problemene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Manipulerende eller ikke.

 

Er man ikke fornøyd med telefonen så kan man returnere den.

Er man fornøyd men opplever enkelte problemer med dekning så kan man få seg ett deksel eller en bumper.

 

Hva mer kan Apple gjøre? Klage og return % var jo ikke akkurat høy, men de lyver kanskje?

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i en annen tråd:

 

Når jeg kjøper en telefon så legger jeg på flere ting, også designet på telefonen. Jeg har aldri trengt en "case" og kommer nok aldri til å trenge det(med mindre jeg kjøper en telefon som er laget av glass....ph34r.gif ). Men tenk å kjøpe en case som totalt ødelegger designet på Iphone, hva er da vitsen med å designe en så fin telefon vist telefonen skal skjules under gummi og plastikk?<br style="padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; "><br style="padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; ">Heller ulykkesforsikring en case...

Lenke til kommentar

Keynote

 

1. Måten Steve svarer på spørsmål og går rundt grøten når feks gdgt spør

"10:43AM Ryan from gdgt: You showed people almost covering the entire phone in their hand, but on the iPhone 4 it can happen with just a touch. Can you explain that difference?

Bob: When you touch the phone, you put yourself between the signal and your phone, so when you touch that spot you can attenuate the signal, and if you grip it with your whole hand, you can attenuate it even more. We don't build phones with an antenna on top...

 

Hmm, that didn't really sound like an answer to us."

 

Hentet fra Engadget

 

2. "We care about every user" (Å, så søtt)

 

3. Det blir heller lagt vekt på at alle skal få et gratis plastdeksel, istedenfor hvor stygt og hvor trist det er å skjule en så fin telefon under et plastdeksel. (Det minner nesten om sminke og jenter)

Endret av zaqqoZeq
Lenke til kommentar

Som jeg skrev i en annen tråd:

 

Når jeg kjøper en telefon så legger jeg på flere ting, også designet på telefonen. Jeg har aldri trengt en "case" og kommer nok aldri til å trenge det(med mindre jeg kjøper en telefon som er laget av glass....ph34r.gif ). Men tenk å kjøpe en case som totalt ødelegger designet på Iphone, hva er da vitsen med å designe en så fin telefon vist telefonen skal skjules under gummi og plastikk?<br style="padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; "><br style="padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; ">Heller ulykkesforsikring en case...

 

Ja du trenger sikkert ikke bruke noe som helst. Siden det er under 1 % av de 3 millionene som har kjøpt Iphone 4 som har klaget.

Lenke til kommentar

Ja du trenger sikkert ikke bruke noe som helst. Siden det er under 1 % av de 3 millionene som har kjøpt Iphone 4 som har klaget.

 

I følge apple's egne tall ;)

Lov å tenke selv av og til, selv om Jobs strengt tatt er imot slikt.

 

Men hardwareoppdatering høres fint ut.

Like greit å la andre ta lanseringsmodellene, og selv avvente når de oppdaterte modellene kommer til våre breddegrader. Brukere har allerede fortalt om at erstatningstelefoner kjennes annerledes ut i antenneområdet.

Lenke til kommentar

Apple's innrømmer aldri en feil.

"Now when we look at this data, it's hard to escape the conclusion that there is a problem, but that problem is affecting a very small number of users. I get emails saying the phone works perfectly, and they can't understand what this is all about. So we think it's affecting a small batch, but it has to do with inherent problems in smartphones. But we want all of our users to be happy."

 

"And we had a reporting error -- we screwed up on our algorithm. Some of these other phones may be too generous. Our choice was to put the correct algorithm in. And we did that with the new update. You'll still see a drop... we haven't figured out a way around the laws of physics yet."

 

Skal jeg finne flere sitater fra den nyeste pressekonferansen?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt særlig nedlatende meninger om Steve Jobs men tvert i mot syntes han har vært en dyktig mann. Etter å ha lest om denne pressekonferansen fremstår han som en bortskjemt pappagutt som står å peker på alle andre fremfor å forholde seg til det saken gjelder på hans eget bord.

 

Det hele fremstår som lite voksent og rett og slett et desperat forsøk på å ro seg unna problemer i eget produkt. Man kan mene Intel er ille med sin arroganse, men Apple slår alle i bransjen.

 

Jeg forstår nå bedre hvorfor det er så viktig at produktene er helt låst til kun akkurat det som er tillatt fra Apple. Det hadde jo vært et mareritt for kjøperne om de måtte henvende seg til dette selskapet ellers og selv da er det noe jeg ikke ønsker å oppleve.

 

EDIT:

Det som dog er bra og kommer noe i skyggen av denne uendelige bortforklaring og pekefingermentaliteten er at de faktisk tilbyr nye produkter og plaster på såret. Hadde de kun holdt seg til det og droppet pekefingermentaliteten hadde jeg beholdt mer av respekten.

 

EDIT2:

Jeg er dog en av de som ser denne telefonen som et mulig kjøp, jeg er i siste tid skuffet av Android produkter som HTC Desire og Samsung Galaxy S og vil vurdere denne opp mot Samsung før jeg kjøper noe.

 

En av årsakene til at jeg vurderer iPhone 4 er at TomTom ikke lager Navigator for Android, men gjør det for iPhone og andre. For meg er meget god bilnavigasjon en viktig del av et såpass dyrt telefonprodukt. Jeg kjøper ikke en telefon kun for å spille av MKV HD filer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

10:40AM Q: Are you doing anything else to address the issue? Perhaps changing hardware?

Steve: You know, the 3GS has the same problem. We're getting reports from customers that this is better than the 3GS. So I don't know changing the antenna design would help -- I don't know what our next antenna design will look like.

 

I steden for å svare direkt på spm, så ror han seg over på at 3gs og har samme problem. Han sier at siden de har fått gode rapporter kontra 3gs på dekning, så kommer de ikke til å gjøre noe. SELV om de har innrømmet at de har gjort en feil!

HAR DU HØRT??

Lenke til kommentar

En av årsakene til at jeg vurderer iPhone 4 er at TomTom ikke lager Navigator for Android, men gjør det for iPhone og andre. For meg er meget god bilnavigasjon en viktig del av et såpass dyrt telefonprodukt. Jeg kjøper ikke en telefon kun for å spille av MKV HD filer.

TomTom vil komme til Android etterhvert.

 

Så om du går for en iPhone 4 bare på grunn av TomTom, så gjør du egentlig noe dumt da.

Lenke til kommentar

10:40AM Q: Are you doing anything else to address the issue? Perhaps changing hardware?

Steve: You know, the 3GS has the same problem. We're getting reports from customers that this is better than the 3GS. So I don't know changing the antenna design would help -- I don't know what our next antenna design will look like.

 

I steden for å svare direkt på spm, så ror han seg over på at 3gs og har samme problem. Han sier at siden de har fått gode rapporter kontra 3gs på dekning, så kommer de ikke til å gjøre noe. SELV om de har innrømmet at de har gjort en feil!

HAR DU HØRT??

Det ligger jo i kortene at de kommer med en update sent i september eller tidlig i oktober. Men som leder i en bedrift, kan han selvsagt ikke si det, da det ville gitt store utslag i salgstallene de neste månedene.

 

Det hevdes at en recall av de 3 millioner solgte devicene ville kostet Apple 10 milliarder kroner. I tillegg har de sannsynligvis langt mer enn 3 millioner telefoner klare for shipping eller i produksjon. Om folk skulle velge å vente på oppdatert hardware vil få katastrofale økonomiske følger for Apple. Da er det langt billigere å gi bort bumpers/cases som koster noen få kroner i produksjon (selv om det hindrer de å selge disse for ågerpris).

 

At Jobs ikke kan uttale seg om hva som er i vente for å fikse dette problemet er naturlig. Da syns jeg det er langt verre hvordan de langt på vei hevder at dette var et ukjent problem for de. Det er rett og slett ikke mulig i en organisasjon som Apple. De har visst om mangelen i månedsvis og likevel valgt å shippe telefoner som planlagt. Å hevde noe annet er en løgn eller å avsløre at kvalitetssikringen deres er så godt som fraværende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff Apple.. Jeg har lenge hatt litt lyst på en iPhone, men det har vert en del mangler som jeg ikke kan leve med. Og nå når de endelig kommer med en telefon som treffer bra på papiret så må jeg ha en stygg plastbumper rundt telefonen fordi jeg rett og slett ikke kan ta i telefonen..

*leter videre*

Lenke til kommentar

Man får ikke det hele og fulle inntrykket av hvordan Jobs var de forskjellige bloggene, om man ser videoen så ser man tydelig hvor frustrert og påvirket Jobs er av situasjonen. Apple viser forresten nok en gang hvor flinke de er til å presentere tall som passer de. Hva med å sammenligne droppede samtaler med HD2 og Nexus One og ikke en telefon som allerede har ord på seg for å droppe mange samtaler.

Lenke til kommentar

Huff Apple.. Jeg har lenge hatt litt lyst på en iPhone, men det har vert en del mangler som jeg ikke kan leve med. Og nå når de endelig kommer med en telefon som treffer bra på papiret så må jeg ha en stygg plastbumper rundt telefonen fordi jeg rett og slett ikke kan ta i telefonen..

*leter videre*

Ikke overdriv. Joda, telefonen er ikke perfekt, og noen (merk: noen) opplever problemer med signalet, men det skal godt gjøres å finne en perfekt telefon i dagens marked.

Lenke til kommentar

Huff Apple.. Jeg har lenge hatt litt lyst på en iPhone, men det har vert en del mangler som jeg ikke kan leve med. Og nå når de endelig kommer med en telefon som treffer bra på papiret så må jeg ha en stygg plastbumper rundt telefonen fordi jeg rett og slett ikke kan ta i telefonen..

*leter videre*

Ikke overdriv. Joda, telefonen er ikke perfekt, og noen (merk: noen) opplever problemer med signalet, men det skal godt gjøres å finne en perfekt telefon i dagens marked.

Men her ikke snakk om en liten feil som kan fikses med en kjapp oppdatering, her er det snakk om man bruke tillegsutsyr som drastisk endrer utseende på telefonen, og det er på en telefonen hvor designet er en av de største grunnene til at den er blitt så populær.

 

Og når det er allerede 30 000 telefoner ut ifra Apple sine egne tall som har denne feilen så er det en ganske stor feil, i tillegg er det med all sansynlighet store mørketall.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...